ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

מחאת עולם הישיבות: לא נקנה בורסלינו

בחורי הישיבות יוצאים למאבק בהפקעת מחירים: מודעות והחתמות בעולם הישיבות נגד רכישת 'בורסלינו', בשל מחירו היקר שטיפס בכ-400 שקל בשנים האחרונות • "שערוריה. אכפת לנו מטובת הבחורים שרוצים כובע - אך לא במחירים מופקעים" • תגובת בורסלינו: "שוק הכובעים הוא כמו כל שוק אחר, יש מוצר פרימיום ויש מוצר זול"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מחאת הכובעים בעולם הישיבות יצאה לדרך: קבוצת ראשי ת"תים מהישיבות המובילות ושאינן, החליטו לצאת במאבק מחאתי ומסע החתמות כנגד חברת בורסלינו - הזכיינית הבלעדית בישראל לשווק כובעי קנייטש.

לדברי היוזמים, סיבת המאבק היא בשל העלאת מחירים דרסטית שביצעה החברה. כך, על אף שבחורים רבים חפצים לרכוש את המותג היוקרתי, ההבנה כי הוא יעלה להם 1060 שקל ליחידה - גורמת להם לוותר על התענוג.

ראשי ת"תים (קופת תומכי תורה מ.ו.) ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', קבלו בכעס גדול על כך שמאז שחברת בורסלינו החלה לשווק בלעדית את כובעיה בארץ - האמירו מחירי הכובעים בתוך מספר שנים בסכום של 400 שקלים. "זה שערורייה", הם טוענים, ומדגישים: "אנו לא באים משום מניע של לצדד בחברות כאלו ואחרות, אכפת לנו מטובת הבחורים שרוצים כובע - אך לא במחירים מופקעים".

בהיכלי הישיבות נתלו מודעות ובעקבות כך נפתח אף מסע החתמות על הטקסט הבא: "בעקבות המחירים המופקעים של חברת הכובעים 'בורסלינו', התאגדו בחורים מכלל עולם הישיבות להחתים את כל בני הישיבות ואברכי הכוללים כנגד הפקעת המחירים".

בטפסי ההחתמה המתועדים להגיע לחברה הזכיינית בישראל, נכתב: "מחאה על עלייה דרסטית במחיר לכובע תוך שנים ספורות (עליה של קרוב ל–400 ₪), ונכונות מצידנו שלא לרכוש את המוצר עד לירידה למחיר סביר. המכתב ישלח בין לחברת בורסלינו העולמית ובין לזכיינית בישראל. הבחורים מתבקשים לחתום בכתב ברור ולהעביר לכל מי שאינו רואה מודעה זאת".

מחברת בורסלינו בישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': שוק הכובעים הוא כמו כל שוק אחר, יש מוצר פרימיום ויש מוצר זול. כל אחד קונה מה שהוא מעוניין ויכול. בשנים האחרונות מחירי הכובעים עלו ב- 140-180 ₪ בלבד.

"בחורי הישיבות לא ניהלו עסק, אנו מבינים אותם, הם לא יודעים מה זה לשלם מיסים, הם רוצים כובע איטלקי שעשוי עבודת יד וגם לקבל עליו מחיר נמוך. בעבר הגיעו נציגי ת"תים ואמרתי להם שאני מוכן לשבת עם ראשי הישיבה ולהראות להם את הנתונים האמיתיים ולפני שאני אראה להם אני אשאל אותם בכמה אני צריך למכור כובע, ואחר כך אראה את הנתונים, אני לא מסתיר את זה -זו האמת לאמיתה".

"נכון שהמחיר הוא יקר, אני מבין, אך רק לסבר את האוזן בארה"ב בחנות הרישמית של בורסלינו מוכרים את אותם כובעים ב-290 דולר פלוס מע"מ של 8 אחוז והמחיר הוא שם 200 שקל יותר מבישראל".













בורסלינו כובעים מחאה החתמות בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 74 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד