י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
האויב נערך בתחכום

זו הסיבה שצה"ל לא מסוגל לחזור על ההישג של ששת הימים

אלוף (מיל') גרשון הכהן מסביר כי למרות שצה"ל עוצמתי כיום יותר מאשר במלחמת 1967, בה השיג נצחון מזהיר, כיום המערכה ארוכה יותר בגלל שהאויב הצליח לשלול את תחומי העליונות של צה"ל

זו הסיבה שצה"ל לא מסוגל לחזור על ההישג של ששת הימים

אתמול (שני), במלאות 66 יום למלחמה הקשה מול חמאס, הצהיר שר הביטחון יואב גלנט, כי לדבריו: "חמאס נמצא על סף פירוק, צה"ל משתלט על המעוזים האחרונים שלו". אלוף (מיל') גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס המטכ"לי, התייחס לדברים בשיחה עםן אראל סג"ל ברדיו 103.

"לצה"ל יש הישגים, הוא חדר לעומק השטח, הוא נמצא שם עם שליטה בשטח, זה שרמטכ"ל יכול להגיע ומפקדים מגיעים ואפילו עיתונאים מגיעים זה אומר שיש שליטה מאוד משמעותית בשטח, אבל זה שהלחימה לא מסתיימת כל כך מהר, צריך להסביר את זה מקצועית, זה לא מפתיע אותי", אמר.

"יש פה כמה שינויים שגרמו לזה שצה"ל של 'ששת הימים' השיג ניצחון ומהר, וצה"ל של היום, שהוא חזק יותר, ובכל זאת לא משיג ניצחון מהיר - זה לא בגלל שאנחנו נכשלנו אלא מכיוון שהאויב בתחכום מאוד גדול הצליח לשלול את תחומי העליונות שבהם צה"ל השיג הכרעה של כמה ימים מיידיים לניצחון", הוסיף.

עוד אמר לגבי עזה: "זה מרחב אולי מהמבוצרים ביותר שידעה ההיסטוריה של המלחמות, מבוצר מאוד, ממוכשל מאוד, עם הרבה מטענים. זה מרחב קשה מאוד ללחימה".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}