י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עדכונים שוטפים

טיל נ"ט פגע בבית במטולה, דובר צה"ל: "נגבה מחיר מחיזבאללה"

טיל נ"ט שירה חיזבאללה פגע בבית במטולה, לא היו נפגעים. צה"ל תוקף בלבנון. דו"צ: "ארגוני הטרור ביניהם חיזבאללה ישלמו מחיר כבד מאוד על כל פגיעה" | הרמטכ"ל וראש השב"כ קיימו הערכת מצב בחאן יונס: "מעמיקים את ההישג בצפון הרצועה - וגם לתוך האדמה" | כל העדכונים

טיל נ"ט פגע בבית במטולה, דובר צה"ל: "נגבה מחיר מחיזבאללה"
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / דוברות המשטרה

צה"ל ממשיך להעמיק את התמרון הקרקעי בדרום הרצועה, במסגרת השלמת ההשתלטות על צפונה. הרמטכ"ל וראש השב"כ קיימו היום הערכת מצב בתוך בחאן יונס עם מפקד פיקוד הדרום, בעיצומם של הקרבות באזור. "יש כאן לחץ גדול", אמר הרמטכ"ל. "אני חושב שהכניעה הזו, האנשים שיוצאים ומרימים ידיים זה גם שבירה של הרוח, זה גם מאיץ את ההישגים. אנחנו מעמיקים גם את ההישג בצפון הרצועה, גם את הכניסה בדרום הרצועה, וגם מעמיקים לתוך האדמה".

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב: "חמאס לקראת נקודת שבירה בצפון עזה, ואנחנו נמשיך את הפעולות גם במקומות אחרים. דינם של הגדודים האחרים, אלו שנלחמים נגדנו ואלו שעוד לא הגענו אליהם, הוא אותו דין - אנחנו נפרק אותם. אני קורא מכאן לכל אותם גדודים ולמפקדים שלהם - תיכנעו. "אני שומע על שיח גובר בעיסוק שראשי החמאס מייעדים לעצמם, הם דנים בעתידם. אני רוצה לומר להם - דינו של ראש הארגון יחיא סינוואר וכל מפקד בכיר אחר הוא אותו דין - להיכנע או למות. אין אפשרות אחרת. מי שייכנע נטפל בו בדרך מסוימת, וכל היתר דינם נחרץ והם יילכו למותם. מי שמעדיף את הכניעה, אנחנו נחוס על חייו, וכל היתר ימצאו את מותם בקרב".

כל העדכונים:

23:50 - במהלך דיון חסוי בוועדת חוץ וביטחון אמר ראש הממשלה נתניהו לנוכחים: "אוסלו הוא אסון שהביא לאותו מספר קורבנות כמו ב-7 באוקטובר, במשך זמן ארוך יותר". כך נודע ל'בחדרי חרדים'. >> לדיווח המלא

23:15 - אזעקת צבע אדום בנתיב העשרה.

23:01 - הערב (שני) מגיעה הבשורה המרה על לכתו של צביקה לביא הי"ד, תושב בנימין שנפצע אנושות לפני כמה ימים בקרבות ברצועת עזה והיום הלך לעולמו בהותירו אחריו את אלמנתו ושלושה יתומים שהגדול מבניהם בן 4 בלבד. >> לכתבה המלאה

21:38 - בתום התייעצות ביטחונית, הוחלט הערב (יום שני) על בידוק ביטחוני משולב במעבר ניצנה ובמעבר כרם שלום, זאת לצורך שיפור ושדרוג יכולות והיקפי בידוק הסיוע ההומניטארי שמועבר לרצועת עזה דרך מעבר רפיח שבמצרים.

משאיות המכילות מים, מזון, ציוד רפואי וציוד מחסות בלבד ייבדקו במעברים ניצנה וכרם שלום – ויועברו משם לארגוני סיוע בינלאומיים ברצועת עזה דרך מעבר רפיח שבמצרים.

נדגיש כי לא ייכנסו סחורות מישראל לרצועת עזה וכי כלל הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועה יוסיף להיכנס דרך מעבר רפיח שבמצרים.

21:12 - דובר צה"ל: מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט לפני זמן קצר משטח לבנון לשטח ישראל במרחב מטולה, אין נפגעים. צה"ל תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

20:48 - דובר צה"ל על הירי בצפון: "ארגוני הטרור ביניהם חיזבאללה ישלמו מחיר כבד מאוד על כל פגיעה ביישובים אזרחיים. לא נאפשר לירי הזה להימשך לעבר אזרחים".

20:30 - טיל נ"ט שירה חיזבאללה פגע בבית במטולה, לא היו נפגעים. צה"ל תוקף לבנון. ארגון חיזבאללה נטל אחריות לירי וטען כי מדובר בתגובה למותו של מוכתר כפר טייבה שנהרג בתקיפת צה"ל.

20:23 - בכיר חמאס מחמוד מרדאווי: דוחים את הדרישה הישראלית שהצלב האדום יבקר את החטופים בעזה

20:15 - שר הביטחון: "חמאס לקראת נקודת שבירה בצפון עזה, ואנחנו נמשיך את הפעולות גם במקומות אחרים"

20:12 - יותר מ-500 פעילי טרור מארגוני הטרור חמאס וגא"פ נעצרו על ידי כוחות צה"ל ושב״כ בחודש האחרון ונלקחו להמשך חקירה של יחידה 504 באגף המודיעין והשב"כ.

20:00 - שוטרי משטרת ישראל היו הראשונים להסתער על המחבלים במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר | "חבר'ה דחוף, אנחנו צריכים חילוץ, יש קרב יריות על ציר רעים. שכוחות ממוגנים יגיעו לפה" | תיעוד חדש מהקרבות בקיבוץ עלומים - והקולות מרשת הקשר

19:45 - בתוך פחות משעה; כלי טיס תקפו את חוליית המחבלים שביצעה את השיגורים למרחב שתולה והשמידו עמדה ממנה בוצע ירי למרחב יפתח.

תיעוד התקיפות בלבנון // דובר צה\"ל

19:00 - פרקליט המדינה הנחה את מח"ש לבדוק התנהלות צוות החקירה בפרשת מותו של יובל קסטלמן ז"ל. >> לכתבה המלאה

18:00 - השר גנץ שוחח הערב עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן. גנץ ציין בשיחה כי העלייה במתקפות מצד חיזבאללה בגיבוי איראן, מחייבת את ישראל להסיר את האיום על יישובי הצפון.

17:40 - אזעקות בגליל המערבי.

17:06 - צבע אדום בעוטף.

16:05 - מועצה אזורית גליל עליון: מעדכנים שבשעה 15:30 נורה מטח רקטות לכיוון רכס רמים. חלק מהרקטות יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים ללא נזק או נפגעים.

16:02 - צבע אדום בעוטף.

16:00 - לוחמי צוות קרב של חטיבת ירושלים יחד עם כוחות מודיעין, יבשה ואוויר סיכלו ניסיון פיגוע בכוחותינו והשמידו פיר מנהרה בשטח המגנן - לידיעה המלאה והתיעוד

לעדכונים קודמים מהמלחמה

 

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}