י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מציע משעל עם

שר החוץ האיראני: איראן וישראל לא מאמינות בפתרון שתי המדינות

שר החוץ האיראני אמיר עבדולהיאן אמר כי הפתרון לנושא הפלסטיני כרוך במשאל עם וכי ישראל ואיראן לא מאמינות בפתרון שתי המדינות. שר החוץ הזהיר גם כי "פיצוץ גדול" עלול להגיע בגלל מלחמת ישראל-חמאס

שר החוץ האיראני: איראן וישראל לא מאמינות בפתרון שתי המדינות
שיירת טנדרים של חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, אמר כי "הדבר היחיד שמשותף לאיראן" עם ישראל הוא שאף אחת מהן אינה מאמינה בפתרון שתי המדינות. הוא קרא למשאל עם על עתיד ישראל והשטחים הפלסטיניים.

בראיון וידאו באמצעות תרגום לבקי אנדרסון מרשת CNN במהלך כינוס בדוחא בירת קטאר, אמיר-עבדאלהיאן חזר על הדרישות האיראניות למשאל עם של "כל הפלסטינים המקוריים, כולל יהודים, נוצרים ומוסלמים" כדי להחליט על עתיד ישראל והשטחים הפלסטיניים. "תחת ממשלה אחת" מבלי לציין עוד פרטים.

שר החוץ הזהיר גם כי "פיצוץ גדול" עלול להגיע בגלל מלחמת ישראל-חמאס, פיצוץ שיתפשט ברחבי המזרח התיכון "בכל רגע" אם האלימות בעזה תימשך. אמיר-עבדולהיאן אמר כי "הסכסוך כבר מושך שחקנים אזוריים, כולל החות'ים בתימן (במימון איראן) בזמן שחיזבאללה עוקב בקפידה אחר ההתפתחויות בעזה" ותוקף את ישראל.

שר החוץ אמר כי איראן אמרה לגורמים רשמיים בארה"ב כי היא אינה בעד התפשטות המלחמה באזור. וטען כי איראן לא קיבלה מידע מוקדם על התקפת חמאס ב-7 באוקטובר, אך היא רואה בפעולות ארגון חמאס "התנגדות לגיטימית".

במהלך הפורום חזר אמיר עבדולהיאן על הצעתה של איראן "לקיים משאל עם לקביעת גורלה של פלסטין", כאשר רק צאצאים של אלה שחיו בה לפני 1948 יורשו להצביע. רוב המדינות תומכות בפומבי בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. 

 

 

חמאס עזה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}