י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ישראל לא חוששת לתקוף

המהלומה בחמאס היא מסר ישיר לאיראן ולחיזבאללה

במאמר ב'וול סטריט ג'ורנל' נכתב כי המסר של ישראל לאיראן ולחיזבאללה הוא ש"ירושלים כבר לא מפחדת מלתקוף, ומראה שהיא מוכנה ללכת לקרב אם דוחקים אותה רחוק מדי". הוא ציין כי "ישראל הראתה לחמאס שאחרי הטבח ב-7 באוקטובר, יש לה את הכוח והרצון להדוף את קבוצת הטרור אפילו ממקומות אזרחיים רגישים"

המהלומה בחמאס היא מסר ישיר לאיראן ולחיזבאללה

במאמר שכתב העיתונאי יונה ג'רמי בוב ב'וול סטריט ג'ורנל, הוא מספר כי במהלך סיור שערך לאחרונה בחסות צה"ל בעזה, כולל ברשת המנהרות העצומה סביב בית החולים שיפא, הוא הבין שזה לא סתם עוד אזור לחימה. "האזור יצטרך שנים של בנייה מחדש לפני שאזרחים פלסטינים יוכלו לחיות בו". כתב

עוד כתב: "מה שקרה בעזה, ובמיוחד בשיפא, יעצב מחדש את המזרח התיכון, כולל עבור חיזבאללה ואיראן, במהלך העשור הבא ואולי גם לאחר מכן. בעוד שהמוסד מנע מאיראן להשיג נשק גרעיני במשך יותר מ-20 שנה, התעוררו השאלות האם ישראל אכן תפתח במתקפה גדולה נגד טהראן אם האייתוללה עלי חמינאי ייתן הוראה לייצר נשק גרעיני. ביקורי בעזה ענה על השאלה הזו" כתב.

ב-16 השנים האחרונות, כשחמאס שולט ברצועת עזה, שיפא היה מחוץ לתחום. צה"ל התריע שנים כי חמאס מאחסן אמצעי לחימה ומפעיל מפקדות מבית החולים שיפא. "אנשי חמאס איבדו את רשת המנהרות היקרה שלהם בשיפא" כתב.

הוא ציין כי "ישראל הראתה לחמאס שאחרי הטבח ב-7 באוקטובר, יש לה את הכוח והרצון להדוף את קבוצת הטרור אפילו ממקומות אזרחיים רגישים. במשך שנים חששה ישראל משימוש ביתרון הצבאי שלה נגד יריבים חלשים יותר. למה? בגלל הנזק שהרקטות עלולות לגרום לעורף בישראל, כמות ההרוגים של חיילי צה"ל ודאגות לגבי הלגיטימציה העולמית. עם כלים כמו כיפת ברזל נמנעה ישראל מלתקוף עמוק בעזה. כעת ישראל הוכיחה - לפחות לכל מי שרואה את מאגרי הנשק, הרימונים, המל"טים וההאמל"ח של חמאס שנמצאו בשיפא - שהיא צדקה לאורך כל הדרך במאבק נגד ארגון הטרור שפועל במקומות אזרחיים".

העיתונאי מציין כי "מה שכוחות צה"ל לא עשו בשיפא היה להביס את חמאס לחלוטין. נראה שצה"ל נתן לחמאס, כולל כ-200 לוחמים, להימלט לדרום עזה. ייתכן שזה היה כדי להימנע ממרחץ דמים בבית החולים או לשמר את האפשרות של מה שהתברר כהפסקת אש בת שבוע, שבה הוחזרו עשרות בני ערובה ישראלים. מאז הפלישה לחאן יונס ב-4 בדצמבר, צה"ל מתעמת עם חמאס בצורה נחרצת יותר, כאשר רוב לוחמי ומנהיגי ארגון הטרור נמלטים דרומה".

הוא מציין את החשש של חיזבאללה מתגובה ישראלית: "הרס צפון עזה מעביר מסר גם לחיזבאללה בלבנון, לטהראן ולמיליציות האיראניות בסוריה: תתעסקו איתנו ותקבלו את אותו הדבר. ארגון הטרור הלבנוני מסוכן הרבה יותר מחמאס, לאור כמות המרגמות והרקטות המדויקות שלו. ישראל חיה בפחד מחיזבאללה כבר יותר מעשור. מה שראיתי בעיר עזה הוא כנראה בחלקו הסיבה שחיזבאללה ירה "רק" 1,000 פעמים על ישראל מאז 7 באוקטובר ו"רק" בצפון. הארגון חושש מאיומים של ישראל אם חיזבאללה יחצה קווים מסוימים כך גם בטהראן".

"זה לא יסיים את האלימות נגד ישראל במזרח התיכון" הוא מבהיר, "אבל זה ישנה את מאזן הכוחות. ישראל הראתה שהיא מוכנה ללכת לקרב כשדוחפים אותה רחוק מדי".

יונה ג'רמי בוב הוא אנליסט צבאי בכיר ב"ג'רוזלם פוסט" ומחבר של הספר "יעד טהרן: כיצד ישראל משתמשת בחבלה, לוחמת סייבר, התנקשות - ודיפלומטיה סודית - כדי לעצור איראן גרעינית וליצור מזרח תיכון חדש".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל חמאס איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}