כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024
ייעוץ ומידע

הכירו את ערוץ הרכב המוביל במגזר החרדי

ערוץ רכב חדש ייעודי למגזר החרדי הושק לאחרונה באתר החרדי הגדול בעולם "בחדרי חרדים". הערוץ מתמקד בהפקת תכנים המותאמים למגזר ונסובים סביב התחום המוטורי כגון: חדשות רכב, ייעוץ ברכישת רכב, מידע על רכבים חשמליים, מגזין רכב, מבחני דרך, תוכן אודות ספורט מוטורי ועוד. נפגשנו עם האיש שעומד מאחורי היוזמה - אורי צור

הכירו את ערוץ הרכב המוביל במגזר החרדי
אורי צור צילום: יח"צ

עם כתבות אודות גניבת המכונית היקרה ביותר בישראל ועל הסייברטראק, הטנדר החשמלי הראשון של טסלה, זה נראה בהצצה ראשונה, כמו ערוץ תוכן מקצועי סטנדרטי בתחום הרכב הכולל תוכן עשיר ומגוון.

אבל זהו שלא.

מדובר בערוץ רכב חדש וייעודי למגזר החרדי שהושק לאחרונה כאן באתר החרדי הגדול בעולם "בחדרי חרדים".

בחדרי חרדים, אתר החדשות למגזר החרדי, פעיל מאז שנת 2006 כאתר חדשות והוא כולל ידיעות חדשותיות, מבזקים, טורי דעה, כתבות תחקיר, גלריות רבנים ועוד מגוון מקיף ומקורי של תוכן המסקר את הציבור החרדי ופונה אליו. אז עכשיו גם ערוץ רכב ותחבורה!

הערוץ החדש מתמקד בהפקת תכנים המותאמים למגזר ונסובים סביב התחום המוטורי כגון: חדשות רכב, ייעוץ ברכישת רכב, מידע על רכבים חשמליים, מגזין רכב, מבחני דרך, תוכן אודות ספורט מוטורי ועוד.

מאחורי היוזמה עומד אורי צור, הבעלים של משרד הפרסום הדיגיטלי – "אורי צור – דיגיטל חרדי", אשר נותן מענה לחברות מכל המגזרים המעוניינות להיחשף לקהל החרדי-דתי לאומי בארץ ובעולם.

לצור, ניסיון של 16 שנה בעבודה עם המגזר החרדי והוא אף נמנה על מקימי אתר 'בחדרי חרדים'.

פגשנו את אורי לשיחה אודות הערוץ החדש ובאותה הזדמנות שמחנו ללמוד יותר אודות המגזר.

אורי, הכי מסקרן אותנו מנין צץ הרעיון? אבל חייבים לשאול קודם איך הגעת להתמחות בשיווק ובפרסום למגזר החרדי בהיותך חילוני…

כן, זו שאלה שתמיד נשאלת, איך בחור סופר חילוני עוסק בשיווק ללקוחות דתיים וחרדים? אז בתחילת דרכי בעולם השיווק עסקתי בשיווק מיינסטרים, מפרספקטיבה חילונית שתואמת את אורח חיי, אבל אז, כמו תמיד, קרה החיבור הקוסמי הזה שהפגיש אותי עם עולם שלא הכרתי. באחת החברות בהן ניהלתי את תחום השיווק והמכירות פגשתי את הקהל הדתי – חרדי והתאהבתי. כמו בכל סיפור אהבה זה התחיל בחשש קל ובהיכרות בסיסית, יחד עם הרבה שאלות ותהיות של "איך אני, החילוני הכי הכי, הגעתי לעבודה עם המגזר?..". כל הבדיקות שעשיתי באותה תקופה, הראו לי כי יש יותר מ-2.5 מיליון חרדים ודתיים בארץ ויותר מכפול בעולם ואף אחד לא מדבר איתם און ליין..!

זה היה הטריגר לצאת לנישה מעניינת – שיווק און ליין למגזר והשאר היסטוריה… זה כבר 16 שנה שאני עושה דיגיטל חרדי. מתווך בין מגזרים ומתרגם את השפה של האחד לשפה של האחר. אני מתרגם את הצרכים, הרצונות והמנטליות לשיווק משמעותי שמחבר את המוצר ללקוח, זו המומחיות שלי.


בחדרי חרדים רכב ותחבורה

הרעיון להשיק ערוץ רכב ייעודי למגזר החרדי מגיע מעצם העובדה ש 80% ויותר מתקציבי הפרסום של חברות הרכב הולכים כמו בכל שוק הפרסום לגוגל, פייסבוק/ אינסטגרם וטיקטוק. הסרטונים והפרסומות שעולים שם בדרך כלל לא יגיעו לעיניים של הגולש החרדי וזאת מהסיבה שעל רוב המחשבים של הגולשים החרדים ישנם פילטרים שחוסמים אותה מלהגיע לאתרים או לעמודי נחיתה שאינם מותאמים למגזר. זאת החמצה של קהל יעד רלוונטי בעל כוח קנייה המהווה כיום כ- 13% מכלל האוכלוסייה במדינת ישראל ומוערך בכ-11מיליארד שקל בשנה.

היסטורית עולם הרכב במגזר החרדי היה מאז ומעולם אניגמה, ושיווק רכבים למגזר החרדי בפועל מעולם לא פוצח!

בערוץ שבנינו, יש אופק רחוק הרבה יותר, מעבר לקמפיין של "זבנג וגמרנו", ומתוך ההכרה שהמגזר הוא כוח צרכני, הצמא למידע חדש, שהולך וגדל ויהיה משמעותי יותר בעתיד הקרוב עם קצב גידול בישראל של 4% בשנה.

זה נשמע כמו בשורה מעניינת לחברות הרכב..

בהחלט! פיצחנו את הדרך הנכונה והמדויקת לשווק את חברות הרכב, הביטוח והמימון בהתאמה מדויקת לקהל היעד.

אני רואה את זה כ WIN-WIN  הקהל החרדי / דתי לאומי יכול ליהנות מתכנים המותאמים לו בערוץ והחברות המוכרות רכבים מקבלות הזדמנות להגיע לקהל יעד חדש באופן המתאים לו במדויק מבחינה שיווקית.

כמה כניסות יש בחודש?

הנתונים לגבי אתר בחדרי חרדים הם 7-8 מיליון ביקורים עם 22-25 מיליון דפים נצפים, ולערוץ רכב ותחבורה, שהושק בחודש יוני האחרון, יש כבר כמיליון דפים נצפים בחודש עם כ-500,000 יוניקים.

אנחנו מבינים שהמיזם עלה בשת"פ עם חברים ותיקים שלך

אכן כן. הערוץ עלה בשיתוף פעולה עם רוני נאק, שחי ונושם את עולם הרכב כבר שנים – עיתונאי רכב מוערך ועורך מגזינים בשני העשורים האחרונים. וכמובן עם אתר 'בחדרי חרדים' שהם שותפים ותיקים ואהובים במיוחד.

ספר קצת על עולם הדיגיטל והאינטרנט במגזר

חיכיתי לשאלה הזאת ולו רק כדי לנפץ קצת סטיגמות לגבי המגזר החרדי… הרבה חילונים שבויים בקונספציה ש "חרדים לא נמצאים באינטרנט ואין להם בכלל סמארטפונים". ובכן זוהי טעות גדולה…

החברה החרדית נחלקת ל-3 קבוצות עיקריות בכל הקשור לאינטרנט:
הקבוצה הראשונה היא השמרנית, הקבוצה השנייה היא הקבוצה הפרגמטית, שמזהה את הצורך בשימוש באינטרנט ומאמצת אותו לצורכי החיים. הקבוצה השלישית היא הקבוצה המודרנית, שמאמצת את מרבית החידושים הטמונים ברשת ולא רואים באינטרנט איום לאורח חייהם.

הידעתם שנכון ליוני 2022 לאחר שנתיים של מגפה שהשאירה את כולם בבית, יותר מ-70% מהמגזר החרדי עושה שימוש באינטרנט?

חרדים משתמשים במיילים, מחפשים מידע ברשת לרבות בגוגל בכל התחומים, צורכים תוכן באתרים החרדים (כ 7.5 דקות ביום לגולש ממוצע !), משוחחים באמצעות Zoom ו Microsoft Teams, עושים שימוש בבנקאות דיגיטלית ומקבלים שירותים ממשרדי הממשלה השונים.
חלק לא קטן מהמגזר מאוד אוהב את YouTube ותתפלאו.. מאז תחילת הקורונה, גידול מטורף בקניות און ליין בכל הענפים לרבות אוכל (מרכולים ומסעדות), מוצרי חשמל, אופנה מאתרים כמו טרמינל X, שופרא, Shein, זארה, Next ועוד…

עוד נתון מעניין הוא שקרוב ל-50% מהחרדים נמצאים ברשתות החברתיות, זה שיעור דיי מרשים ובטח יותר ממה שחשבתם….

מה לגבי שימוש בסמארטפונים – קיים? או שהמגזר עובד רק עם טלפונים כשרים?

לגבי סמארטפונים, מחקרים מראים שכ-70% מהטלפונים במגזר הם כשרים. נתון מדהים נוסף שיפתיע אתכם הוא שכ-67% מהגלישה לאתרים החרדים מתבצעת מהמובייל!! (כך לפי נתון של אחד האתרים המובילים במגזר, אז אני מניח שכך זה אצל רובם..).

לא כולם משתמשים בטלפונים "טיפשים" ללא חיבור לאינטרנט ועוד הגבלות, אלא בסמארטפונים כשרים. מדובר בסמארטפון שנמכר עם מסלולי סינון בדרגות שונות – מהקל: שימוש באלפי אפליקציות וגלישה בדפדפן מסונן, ועד למחמיר: שימוש באפליקציות הכרחיות (פנגו למשל…) וללא גלישה בדפדפן.

 


כ-67% מהגלישה לאתרים החרדים מתבצעת מהמובייל

חלק לא מבוטל מהמגזר החרדי מחזיק בסמארטפונים במגוון דרגות סינון ולכן כמות החשיפה מהסלולרי במגזר גדולה מאוד. נתון מעניין נוסף הוא שגם לבעלי מכשיר כשר למהדרין בחלקם יש וואטסאפ דרך טאבלטים ומחשבים.

עוד מעניין לדעת ש כ-95%  מבעלי הסמארטפונים במגזר החרדי העידו על עצמם שהם משתמשים בוואטסאפ ויותר ממחציתם דיווחו כי הם עוקבים אחרי הסטטוסים באפליקציה.

תן לנו תחזית לשיווק חרדי בדיגיטל ב-2024   

2023 היתה ללא ספק שנת תפנית ופריצת דרך, בכל הקשור להבנה של מנהלי השיווק את השיח למול המגזר החרדי בדיגיטל.

אנחנו עובדים 24/6 כדי לספק את הביקושים מצד חברות ממגוון ענפים בארץ שרוצות להגיע למיינסטרים החרדי.

לגבי שנת 2024 אני צופה צמיחה של 30% ושותף בימים אלו לבנייה של תוכניות שיווק לדיגיטל החרדי עבור עשרות חברות במשק שמבינות שאי אפשר להתעלם מהצרכן החרדי ומהצמיחה המשמעותית בדיגיטל החרדי.

מכוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}