אור ירוק מתריעה: עבודות בכביש ברחבי הארץ מסכנות את הנהגים
אור ירוק: "גם אם מדובר על מפגע זמני של מספר שבועות או חודשים, על הרשויות המקומיות לוודא כי הנהגים והולכי הרגל לא ייפגעו מכך"
- אור ירוק
- ח' טבת התשע"ה
כאשר הרשות המקומית או החברה הלאומית לדרכים מתחילות בביצוע עבודות תשתית, בדרך כלל ברור כי אלו נעשים לטובת התושבים ולצורך העלאת איכות חייהם. יחד עם זאת, במקומות מסוימים בהם מתבצעות עבודות אלו, ניתן לזהות כי במהלך ביצוע העבודות מסכנים עוברי האורח את חייהם משום שאתר העבודות לא הוסדר כראוי עבוד כלל משתמשי הדרך.
כך למשל, מקום העבודות אמור להיות מסומן ומופרד באופן שאינו מסכן את עוברי הדרך. במקרים מסוימים, העבודות מביאות לכך שאין להולכי הרגל מדרכה בטוחה המפרידה בינם לבין כלי הרכב ובאופן זה הם עלולים להיות חשופים יותר להיפגע בתאונת דרכים. סכנה נוספת לציבור הם כלי הרכב הכבדים הנעים באתרים אלו כחלק מפעילות הבניה. כאשר ישנם כלי רכב כאלה, על הרשות המקומית להציב שילוט אזהרה משמעותי.
מבדיקה שערכו מתנדבי אור ירוק עולה, כי ברחבי הארץ, ישנם אתרי עבודות שאינם בטיחותיים ומסכנים את שאר משתמשי הדרך. מקום אחד כזה נמצא על ידי המתנדבים בצומת הרחובות מנחן בגין ודוד רמז בכפר סבא. על פי המתנדבים, ברחוב זה קיימים עמודים וסלעים אשר מוצבים במקום וחוסמים את הדרך בצורה מסוכנת עד מאוד. אזור זה אינו מוסדר כהלכה ואינו מואר, מה שמסכן עוד יותר את משתמשי הדרך בקירבה לכביש מספר 4, ביציאה הראשית לאזור התעשייה ברעננה.
גם בתל אביב, ברחוב לוי אשכול נמצא אתר עבודה מסוכן שאינו מוסדר באופן בטוח למשתמשי הדרך. על פי הממצאים, באזור זה לא קיימת התרעה מראש לנהגים על כך שהם מתקרבים למקום בו מתבצעות עבודות בכביש ולא קיימת תאורת לילה במקום, מה שמסכן עוד יותר את הנהגים.
עמותת אור ירוק: "גם אם מדובר על מפגע זמני של מספר שבועות או חודשים, על הרשויות המקומיות לוודא כי להולכי הרגל יש מעבר מוסדר, המופרד מכלי הרכב בכדי שהם לא יסכנו את חייהם. הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש וכל מפגש בין מכונית להולך רגל יסתיים בפגיעתו של השני. המדרכות הבטוחות קריטיות במיוחד עבור האוכלוסיות הפגיעות ביותר בדרך כמו ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות ולכן על הרשויות המקומיות להימנע ממצב שבו אלו לא יכולים ללכת במדרכות בבטחה".
כך למשל, מקום העבודות אמור להיות מסומן ומופרד באופן שאינו מסכן את עוברי הדרך. במקרים מסוימים, העבודות מביאות לכך שאין להולכי הרגל מדרכה בטוחה המפרידה בינם לבין כלי הרכב ובאופן זה הם עלולים להיות חשופים יותר להיפגע בתאונת דרכים. סכנה נוספת לציבור הם כלי הרכב הכבדים הנעים באתרים אלו כחלק מפעילות הבניה. כאשר ישנם כלי רכב כאלה, על הרשות המקומית להציב שילוט אזהרה משמעותי.
מבדיקה שערכו מתנדבי אור ירוק עולה, כי ברחבי הארץ, ישנם אתרי עבודות שאינם בטיחותיים ומסכנים את שאר משתמשי הדרך. מקום אחד כזה נמצא על ידי המתנדבים בצומת הרחובות מנחן בגין ודוד רמז בכפר סבא. על פי המתנדבים, ברחוב זה קיימים עמודים וסלעים אשר מוצבים במקום וחוסמים את הדרך בצורה מסוכנת עד מאוד. אזור זה אינו מוסדר כהלכה ואינו מואר, מה שמסכן עוד יותר את משתמשי הדרך בקירבה לכביש מספר 4, ביציאה הראשית לאזור התעשייה ברעננה.
גם בתל אביב, ברחוב לוי אשכול נמצא אתר עבודה מסוכן שאינו מוסדר באופן בטוח למשתמשי הדרך. על פי הממצאים, באזור זה לא קיימת התרעה מראש לנהגים על כך שהם מתקרבים למקום בו מתבצעות עבודות בכביש ולא קיימת תאורת לילה במקום, מה שמסכן עוד יותר את הנהגים.
עמותת אור ירוק: "גם אם מדובר על מפגע זמני של מספר שבועות או חודשים, על הרשויות המקומיות לוודא כי להולכי הרגל יש מעבר מוסדר, המופרד מכלי הרכב בכדי שהם לא יסכנו את חייהם. הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש וכל מפגש בין מכונית להולך רגל יסתיים בפגיעתו של השני. המדרכות הבטוחות קריטיות במיוחד עבור האוכלוסיות הפגיעות ביותר בדרך כמו ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות ולכן על הרשויות המקומיות להימנע ממצב שבו אלו לא יכולים ללכת במדרכות בבטחה".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות