י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
סאגת אופק חדש

עימות בישיבת הממשלה: "רק נגד חרדים אתם יודעים לדבר"

במהלך ישיבת הממשלה התפתח עימות סוער סביב סוגיית תקציב אופק חדש. 'בחדרי חרדים' עם ציטוטים בלעדיים. השרה ביטון: "ילד חרדי צריך לקבל כמו ילד גם בכלים במיומנויות ובתכניות הלימודים". פרוש: "בבתי"ס במזרח ירושלים יש הסתה, איך בכל תקופת כהונתך לא מימשת את חוק הפיקוח?"

השר מאיר פרוש
השר מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העימותים בישיבת הממשלה סביב סוגיית אופק חדש נמשכו זמן רב. מן הצד האחד שרי הליכוד והשרים החרדים שתמכו באישור תקציב, ומהצד השני שרי המחנה ממלכתי שהתנגדו. 'בחדרי חרדים' עם ציטוטים בלעדיים.

במהלך הישיבה, השרה יפעת שאשא ביטון שהתנגדה לסוגייה טענה כי תוכנית אופק חדש לא מיושם. השר קרעי אמר לשרה שאשא ביטון: "הדברים ששמעתי ממך מבישים. כואב לך כל כך על המורה החרדית. את ממש אומרת מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור".

השר סער עקץ: "ואתה מדבר על אחדות?". קרעי השיב: "אתם נלחמים במורה ובילד החרדי ואתם פוגעים באחדות".

השרה שאשא ביטון הבהירה: "אני נגד החרדים? מי שקידם מתווה להגדלת תקצוב בהתאם ללימודי ליבה זו אני, ומי שפוגע בילדים ומונע מהם מיומנויות בסיסיות זה אתם, רק בשם הפופוליזם".

קרעי האשים: "את שונאת חרדים".

השרה שאשא ביטון שבה ואמרה: "ילד חרדי צריך לקבל כמו כל ילד, אבל לא רק בתקציבים- אלא גם בכלים במיומנויות ובתכניות הלימודים שהוא מקבל. הסיפור הוא לא רק אופק חדש אלא גם כספים קואליציוניים אחרים ועם איך שזה מתנהל זה נראה כמו עסקנות פוליטית בחסות המלחמה".

השר מאיר פרוש תקף את השרה שאשא ביטון בישיבת הממשלה: "עד לא מכבר היית שרת החינוך. בחוק הפיקוח כתוב שמנכ"ל משרד החינוך יכול לסגור כל בית ספר שיש בו חשש להסתה נגד מדינת ישראל. יש פה מישהו אחד שחושב שיש בית ספר במזרח ירושלים שאין בו הסתה? אז איך בכל תקופת כהונתך לא מימשת את חוק הפיקוח? למה? כי זה ערבים? למה רק נגד חרדים אתם יודעים לדבר בפאתוס כאילו שהם מנסים לעגל פינות" .

השרה שאשא ביטון השיבה: "אני זו שדווקא פעלה מולם ובנחרצות להוצאת צווי סגירה. גם האמת היא אופציה".

השר פרוש הוסיף: "מן הראוי להזכיר בהזדמנות זו שמוסדות הת"תים תמיד היו בראש סדר העדיפויות של יהדות התורה. אסור לשכוח אותם".

סגן השר מקלב אמר לשרה ביטון אחרי שטענה כי התוכנית לא מיושמת: "אפשר לחשוב שבמגזר הכללי זה היה מיושם, לקח הרבה זמן עד שנבנה והוטמע. אתם מוצאים דיבה גם על החינוך החרדי וגם על המורות החרדיות".

שאשא ביטון אמרה: "ולכן, משום שזה תהליך שלם ואתם עדיין לא שם אז למה זה עולה דווקא עכשיו בזמן מלחמה? מי כמוך יודע שאני פעלתי לחיזוק החינוך במגזר החרדי"

מקלב הגיב: "אנחנו גאים במערכת החינוך שלנו".

ישיבת ממשלה מאיר פרוש שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}