י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לראשונה בעולם

מתכננים ביקור בונציה בפסח? התכוננו לשלם מס תיירים

ראש העיר מקווה שהתוכנית יכולה להוות מודל למקומות אחרים שמתקשים להתמודד עם מספר המבקרים הגואה | מבקרים בשעות היום ישלמו חמישה יורו כדי להיכנס למרכז העיר  

מתכננים ביקור בונציה בפסח? התכוננו לשלם מס תיירים
ונציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ונציה תנסה פייילוט חדשני בו היא תטיל דמי כניסה וכן הגבלה יומית על מספר המבקרים במרכז הצפוף שלה החל מחודש מאפריל הקרוב, בתוכנית שראש העיר האיטלקית הכתיר כ"ראשונה בעולם".

המערכת נועדה לנהל את זרימת התיירים כאשר בשנים האחרונות מספר המבקרים בשיאו, כך אמרו הרשויות המקומיות במהלך מסיבת עיתונאים ביום חמישי. "זו הפעם הראשונה בעולם שעושים משהו כזה, אתה הופך עיר ל'ניתנת להזמנה' ", אמר ראש העיר לואיג'י ברוג'רו.

במסגרת התוכנית, מבקרים בשעות היום ישלמו חמישה יורו כדי להיכנס למרכז העיר בין השעות 8:30-16:00 בעונת השיא של התיירות מה-25 באפריל עד ה-5 במאי האגרה תחול גם על סופי השבוע בחודשים מאי ויוני, וכן על שני סופי השבוע הראשונים של יולי.

המטיילים יצטרכו להזמין את הביקור שלהם באינטרנט ולקבל קוד QR שייבדק בנקודות כניסה ספציפיות ויעניק להם גישה לרובעים ההיסטוריים של העיר. הגבלות לא יחולו על האיים הקטנים יותר, כמו מוראנו, המפורסמת בתעשיית ייצור הזכוכית שלה.

הרשויות התלבטו במשך שנים, מבלי לנקוט בפעולה, כיצד להסדיר את מיליוני המבקרים הנוהרים לעיר הלגונה כדי ליהנות מהתעלות הציוריות והמראות שלה,  כמו כיכר סן מרקו וגשר ריאלטו.

במרכז ההיסטורי יש אוכלוסייה קבועה של כ-51,000 איש ורבים חוששים שהעיר שלהם, שכבר נתונה להצפות באופן תדיר, לא תוכל להתמודד עם מספר המבקרים ההולך וגובר. תוכנית הכרטוס נדחתה שוב ושוב בגלל חששות שהיא תבלום את הכנסות התיירים ותפגע בחופש התנועה.

ונציה איטליה תיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}