י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"אכול חרטה"

צרפת: נפתח משפטם של בני נוער בגין עריפת ראש של מורה

המורה נהרג ב-2020 מחוץ לבית ספרו בפריז, לאחר שחילק בכיתה קריקטורות של הנביא מוחמד | הנערים טוענים שהם לא תיארו לעצמם כי "זה יגיע עד לרצח"  

צרפת: נפתח משפטם של בני נוער בגין עריפת ראש של מורה
נרות זיכרון לזכרו של המורה שנרצח בצרפת צילום: מתוך פייסבוק של Catl Meyer

שישה בני נוער בצרפת עומדים בימים אלו לדין בדלתיים סגורות בשל עריפת ראשו של המורה להיסטוריה שלהם, בשם סמואל פאטי.

הרצח, שזעזע את המדינה, התרחש ב-2020 לאחר שהמורה הראה לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד בשיעור על חופש הביטוי. פאטי, בן 47, נהרג מחוץ לבית ספרו בפרבר של פריז על ידי עבדולך אנזורוב, בן 18 ממוצא צ'צ'ני, שנורה למוות על ידי המשטרה זמן קצר לאחר מכן.

לא ניתן לפרסם את שמות ששת הצעירים בשל גילם. הם נכנסו לבית המשפט אמש (שני) כשהם לבושים בקפוצ'ונים כדי להסתיר את פניהם. חמישה מתוך השישה, שהיו אז בני 14 עד 15, צפויים לעונש של עד 2.5 שנות מאסר בגין קשירת קשר פלילית בכוונה לגרום לאלימות. הם מואשמים בכך שווידאו את זהות את המורה בפני הרוצח בתמורה לכסף.

הנאשמת השנייה, נערה שהייתה אז בת 13, סיפרה להוריה שפטי ביקש מתלמידים מוסלמים לצאת מהחדר לפני שהציג את הקריקטורות. עם זאת, היא טוענת כי "לא הייתה בכיתה באותו זמן". במהלך החקירה טענו בני הנוער כי לכל היותר הם חשבו שפאטי "יסומן ברשתות החברתיות" אבל הם לא תיארו לעצמם "זה יגיע עד לרצח".

"הוא אכול חרטה והוא חושש מאוד מהעימות עם משפחתה של פאטי", אמר אנטואן אורי, עורך דינו של אחד הנאשמים, ביום שני לפני תחילת הדיון.

צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}