י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
החזית הלבנונית

התושבים בצפון כועסים על גלנט: "מי יהיה מוכן לחזור כאן?"

לאחר ששר הביטחון אמר כי הכוחות הביאו למצב בו החיזבאללה נסוג אל מעבר לאזור המאיים, התושבים זועמים וטוענים כי תחושת הביטחון לא קיימת

התושבים בצפון כועסים על גלנט: "מי יהיה מוכן לחזור כאן?"
חילופי אש בגבול הצפון צילום: דובר צה"ל

למרות הדברים הנחרצים של שר הבטחון אמש בביקורו בצפון על ההצלחה של חיילי צה"ל להרתיע את חיזבאללה התושבים ביישובי קו העימות שפונו לא מתרגשים. ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן אמר ל-ynet הבוקר (שני) "אני לא יודע על אילו הישגים גלנט מדבר. כל עוד כוח רדואן על הגדר, אין לאף אחד יכולת להבטיח לנו שלא נתעורר בוקר אחד למה שקרה בדרום, מי יהיה מוכן לחזור כאן?.

אנחנו לא נחזור עד שחיזבאללה יעוף אל מעבר לליטני. צריך לנקוט פה פעולה קשה ומרתיעה. למה אנחנו מחכים? צה"ל צריך ללמוד לתקוף בכדי למנוע את הצורך בהגנה על חיינו מעשרות אלפי לוחמי טרור של חיזבאללה שיגיעו לעיר בתוך דקות כשיחליטו שזו העת לתקוף. האיום הולך וגדל. למה מערכת הביטחון והממשלה מחכות?".

כזכור, שר הביטחון גלנט אמר אמש בתום הערכת המצב שקיים סמוך להר דב "כאן, בגזרה המזרחית של לבנון, הצופה גם לכיוון סוריה, הלוחמים מבצעים עבודה מצוינת. התוצאה היא פגיעה והריגה של למעלה מ-100 מחבלי חיזבאללה, השמדה של עשרות רבות של עמדות תצפית, מחסנים, בונקרים ומפקדות. והסגה של כוחות של חיזבאללה.

התוצאות האלה הן תוצאות מאוד מרשימות. החיבור של כל ההישגים הטקטיים האלה יתורגם למצב שונה, שיאפשר בהמשך את חזרתם של התושבים בתנאים אחרים לגמרי מכפי שפתחנו את המערכה הזו".

אביטל סלאב תושבת העיר אמרה לאתר כי "הבית שאמור להיות המקום הכי בטוח הוא המקום הכי מסוכן עבורנו כרגע. לא אחזור הביתה ואחכה בכל יום על הספה לרגע שיפרצו אלינו המחבלים וינסו לחטוף אותנו ללבנון. אף פעם לא אוכל לדעת מתי זה יקרה. הביטחון של הילדים שלי הוא מעל הכל ואם אצטרך לחפש מקום שבטוח לחיות בו יותר, אעשה זאת ואגן עליהם". 

לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}