ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מס רכוש

חיזבאללה בהודעה שמנסה לעצור את המרמור הלבנוני

ארגון הטרור חיזבאללה מתגרה בתושבי הצפון ויורה לעבר בסיסי צה"ל שבתגובה פוגע במטרות לבנוניות | כעת הארגון מודיע כי ישלם לכל אזרח שביתו נפגע בלחימה

חיזבאללה בהודעה שמנסה לעצור את המרמור הלבנוני
הבית שהופגז צילום: צילום מסך

ברקע ההתקפות שחוו תושבי דרום לבנון לאחר ההתגרויות של ארגון חיזבאללה, חבר הפרלמנט הלבנוני המייצג את חיזבאללה, חסן פצ׳לאללה, הודיע כי ארגונו יפצה כל אזרח לבנוני שרכושו נפגע בהתקפות צה״ל.

הבוקר (שני) נאם פצ׳לאללה בטקס לזכרו של המחבל השהיד יוסף כרם ג׳ואש בכפר עייתא א-שעב הנמצא בדרום לבנון, כקילומטר אחד צפונית לגבול עם ישראל באזור שתולה. עם תחילת הלחימה דווח על כ- 100 אלף לבנונים שנמלטו מדרום לבנון בעקבות הלחימה. בימים האחרונים בצל ההפוגה, חלקם חוזרים ומגלים את ההרס בביתם.

לפני כחודש סמיר ג'אג'ע, מנהיג מפלגת הכוחות הלבנוניים, צייץ בטוויטר כי "אם ייכנס חיזבאללה למלחמה זה ייחשב לפשע גדול נגד העם הלבנוני. עדיף שנסראללה היה נסוג מהדרום ומוסר אותו לצבא במקום לשאת נאום מחר". סאמי אלג'מייל, ראש מפלגת "אלכתאייב" בפרלמנט הלבנוני אמר בראיון לתחנת LBC "החלטה על מלחמה בלבנון היא בת ערובה של מיליציה חמושה. אנו דורשים שהצבא לבדו הוא שיהיה הגורם הבלעדי שיחזיק בסמכויות אלה. אם תהיה מלחמה, העם הלבנוני ישלם מחיר כבד, והוכחה לכך אנו מקבלים ממה שאנחנו רואים בעזה".

רק לפני שבוע דיווח בלבנון כי שני פגזים ישראלים פגעו בביתו של קבלאן קבלאן חבר הפרלמנט הלבנוני מתנועת אמל, במיס אל-ג'בל כפר לבנוני בנפת מרג' עיון, מחוז א-נבטיה שבדרום לבנון. הדיווח הגיע לאחר שצה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט במרחב מרווחין, בנוסף צה"ל תקף באמצעות מטוס קרב וירי טנקים, תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל.

לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}