י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
על רקע עסקת החטופים

ביידן: "המטרה שלנו - להמשיך את הפסקת האש ולשחרר את כל החטופים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום בעקבות שחרור אביגיל עידן בת ה-4 ושאר החטופים, במהלכו התייחס לעסקת החטופים ואמר: "דחפתי להפוגה הזו משתי סיבות: קודם כל לאפשר שחרור בטוח של החטופים הישראלים, ומעבר לכך הכנסת סיוע מוגבר אל אזרחי הרצועה"

ביידן: "המטרה שלנו - להמשיך את הפסקת האש ולשחרר את כל החטופים"
הנשיא ג'ו ביידן צילום: הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס בנאום שהקדיש לעסקה בין ישראל לחמאס לשחרור הילדה אביגיל עידן בת ה-4, בעלת האזרחות האמריקנית הערב, וציין את יציאתה לחירות: "אביגיל חופשייה, והיא בישראל עכשיו. תודה לאל שהיא בבית. הלוואי שהייתי שם כדי להחזיק אותה".

הנשיא ביידן בהתייחסות לשחרור החטופים ואביגיל עידן

עוד אמר הנשיא: "מה שאביגיל עברה לא עולה על הדעת. אביגיל שוחררה כחלק מ-13 החטופים ששוחררו היום מעזה, וכתוצאה ממאמץ דיפלומטי אמריקאי משמעותי. היא בטוחה בישראל ואנחנו ממשיכים ללחוץ לשחרורם של אמריקאים ואזרחים נוספים, ולא נפסיק ללחוץ עד שכל חטוף יוחזר אל ביתו".

יחד עם זאת אמר כי "העסקה הזו הייתה תוצאה של מאמצים משמעותיים, שבועות של עיסוק אישי שלי ושל הצוות הדיפלומטי. אנחנו במגע צמוד עם מנהיגי קטאר, מצרים וישראל, כדי להבטיח את העסקה. המגעים האלה נמשכים, ואני מבטיח להמשיך לעסוק בכך באופן אישי עד חזרת אחרון החטופים".

ביידן הסביר: "דחפתי להפוגה הזו משתי סיבות, קודם כל כדי לאפשר שחרור בטוח של החטופים הישראלים, ומעבר לכך הכנסת סיוע מוגבר אל אזרחי הרצועה".

ביידן הודיע: "אנחנו מעוניינים המשך ההפוגה, אנחנו מעוניינים בשחרור עוד חטופים ובהזרמת סיוע לרצועה אך שום דבר לא קבוע. ההפוגה תימשך רק אם שחרור נוסף של שבויים בכל יום, השבויים עברו חוויות נוראיות, ועכשיו הם יכולים להתחיל להחלים".

ביידן חזר שוב על החשיבות מבחינתו של פתרון שתי המדינות: "אני מאמין שהעתיד היחיד שיכול להבטיח ביטחון לישראל ולפלסטינים הוא פתרון שתי המדינות. לא נוותר על המטרה הזו".

ג'ו ביידן הפסקת אש חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}