י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"בלתי מתקבלת על הדעת"

לצד הנשיא הגרמני: הנשיא הרצוג תקף את ראש ממשלת אירלנד

נשיא המדינה תקף היום בהצהרה משותפת לצד נשיא גרמניה את ראש ממשלת אירלנד על דבריו הנולזים. "ההקפדה לא להזכיר אף אחת מהמילים - "ישראל", "חטיפה", "טרוריסטים" או "חמאס" – מבישה, מתעלמת מהמציאות ומהעובדות"

לצד הנשיא הגרמני: הנשיא הרצוג תקף את ראש ממשלת אירלנד
נשיא המדינה בהצהרה משותפת לצד נשיא גרמניה צילום: ישי ירושלמי

הנשיא הרצוג נפגש היום עם נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר, שהגיע לביקור הזדהות עם ישראל ונשא דברים בבית הנשיא: "אני חייב לציין שאני מופתע, ואפילו מזועזע, לראות ולשמוע התבטאויות ממנהיגים שונים בעולם, ואפילו מנהיגי מדינות מסוימות באיחוד האירופי, שלא מוכנים להסתכל על המציאות כפי שהיא ומקפידים לשמור על צביעות וסטנדרט כפול כשמדובר בישראל. מותר להתווכח, מותר לחלוק, מותר למתוח ביקורת – אנחנו דמוקרטיה תוססת. אבל יש גבול, והגבול הוא בעובדות ובמציאות".

הנשיא הרצוג תקף את ראש ממשלת אירלנד שכתב כי אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה מהשבי אתמול "חזרה לאחר שנאבדה" מבלי לציין מאיפה חזרה: "ההודעה של ראש ממשלת אירלנד הלילה בנוגע לשחרורה של הילדה בת ה-8 אמילי הנד הייתה בלתי מתקבלת על הדעת. אמילי לא הלכה לאיבוד. אמילי לא טיילה להנאתה ואיבדה את דרכה. אמילי נחטפה באיומי נשק על ידי מרצחים מפלצתיים ושפלים, והוחזקה בשבי בלי שום קשר עם משפחתה, עם העולם, ואפילו לא עם הצלב האדום".

הרצוג המשיך: "מדינות, ובוודאי מנהיגי מדינות, ובוודאי מנהיגי מדינות החברות באיחוד האירופי, צריכים קודם כל לגלות אחריות ולומר את האמת: אמילי נחטפה מביתה בישראל על ידי מחבלי חמאס. אמילי ומשפחתה הם קורבנות ישראלים של ארגון הטרור חמאס. ההקפדה לא להזכיר אף אחת מהמילים - "ישראל", "חטיפה", "טרוריסטים" או "חמאס" – מבישה, מתעלמת מהמציאות ומהעובדות, ולא עולה בקנה אחד עם ערכי המוסר, האנושיות והשלום".

"בשעה המרגשת הזו שבה אנו מצפים לפעימה השלישית בה אמורים לחזור נשים וילדים משבי החמאס, אני שב ואומר: אנחנו נמשיך – כעם וכמדינה – לפעול להשבתם של כל בנותינו ובנינו עד האחרון שבהם - כמחויבות מוסרית ראשונה במעלה; והטרור הפסיכולוגי שחמאס מפעיל מדי יום לא יסיט אותנו מדרכנו הצודקת, הישרה והנחושה".

 

 

חמאס גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}