י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בכיר חמאס מאיים

הצלב האדום 'לא בטוח' שעוד חטופים ישוחררו היום

הפסקת האש בין ישראל לחמאס נמצאת ביומה השלישי, כאשר סבב נוסף של בני ערובה ואסירים צפוי להשתחרר. אך בכיר בצלב האדום הנמצא בעזה אמר כי הם לא בטוחים שפעימה שלישית של שחרור חטופים תתקיים היום

הצלב האדום 'לא בטוח' שעוד חטופים ישוחררו היום
שחרור החטופים צילום: צלמי פלאש 90

פסקאל הנדט, בכיר בצלב האדום הנמצא בעזה אמר ל'סקיי ניוז' כי הוא "לא בטוח" שסבב ​​שלישי של שחרור ישראלים בני ערובה, ושחרור אסירים פלסטינים נוספים, יתקיים היום.

אתמול חל עיכוב משמעותי כאשר חמאס האשים את ישראל באי מילוי התחייבויותיה על פי הסכם הפסקת האש. לטענתה, פחות משאיות סיוע ממה שסוכם הגיעו לצפון עזה. ישראל אמרה שהיא עומדת בהסכם. בני ערובה ואסירים שוחררו בסופו של דבר לאחר עיכוב של מספר שעות.

בשיחה מעזה, פסקאל הונדט אמר לרשת הבריטית שלמרות שלא בטוח לגבי שחרורים נוספים, לצלב האדום יש צוות בכוננות.

כשהוא משווה בין חטופים ישראלים ביניהם נשים ילדים ותינוקות לרוצחים טרוריסטים שנמצאים בכלא הישראלי, הוא הוסיף כי "חשוב גם לבני ערובה ישראלים וגם לאסירים פלסטינים להתאחד עם משפחותיהם".

"המצב בעזה כל כך נואש שההפוגה צריכה להישאר במקומה", אמר.

מחמוד אל-מורדאווי, בכיר חמאס שנמצא בביירות, אומר כי היום ומחר צריכות להיכנס לצפון עזה 300 משאיות כיוון שיש לפצות על הפער מאתמול ושלשום. עוד אמר כי אם ישראל לא תהיה מחויבת לשחרר את האסירים והאסירות הפלסטיניות בהתאם לוותק שלהם בכלא, כפי שהוסכם, אז חמאס לא ישחרר את החטופים

בישראל עדיין לא הגיבו.

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}