ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
מחזיק ב-420 אלף מניות

מנהל ההשקעות היהודי: מוכר את הטסלה שלי בגלל האנטישמיות של אילון מאסק

אחד המשקיעים הכבדים ביותר של טסלה הוא נשיא ומנכ"ל חברת ניהול השקעות, ומלבד היותו יהודי, הוא גם מחזיק ב-420 אלף מניות טסלה. הוא כתב כי הוא מתכנן למכור את הטסלה בשנה הבאה ולרכוש ריוויאן בגלל האנטישמיות של מאסק

מנהל ההשקעות היהודי: מוכר את הטסלה שלי בגלל האנטישמיות של אילון מאסק
אולם תצוגה של טסלה. קריאה למכור את המכוניות והמניות בעקבות הביטויים של מאסק צילום: טסלה

אילון מאסק, המולטי מיליונר ששולט בטסלה וגם ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כבר הסתבך בעבר בכל מיני אירועים עם ניחוח אנטישמי ורשת X (לשעבר טוויטר) מעניקה במה למוצא פיהם של לא מעט אנטישמים, אבל ההתבטאות האחרונה של מאסק מותירה מעט מאוד ספקות באשר לדעותיו: לפני כמה ימים פרסם משתמש ברשת ש"קהילות יהודיות אחראיות לשנאה כלפי לבנים".

זוהי תאוריית קונספירציה שנפוצה בארצות הברית שנתמכת על ידי אנשים שמתנגדים להגירה ומאשימים את היהודים בגזל של עבודה. למאסק לא הספיק רק לתת במה לדעה האנטישמית: הוא גם הביע הסכמה מפורשת וכתב לאותו משתמש: "אמרת את האמת לאמיתה".

העובדה שמאסק הביע הסכמה כל כך בוטה לא עברה בשקט: רוס גרבר, אחד המשקיעים הכבדים ביותר של טסלה הוא נשיא ומנכ"ל חברת ניהול ההשקעות גרבר קווסאקי ומלבד היותו יהודי, הוא גם מחזיק ב-420 אלף מניות טסלה, מה שהופך אותו לאחד המשקיעים הכבדים בחברה. גרבר גם חולש על תיקי השקעות של לקוחות בשווי מיליארד דולר - וכך הוא כתב: "למרבה הצער הניצחון הוא של ריוויאן, החברה המתחרה של טסלה. אני מתכנן למכור את הטסלה שלי בשנה הבאה ולרכוש ריוויאן ואני בטוח שגם יתר לוס אנג'לס תעשה זאת". כאשר אדם אחד מצהיר שימכור את הטסלה שלו, זה לא ממש מזיז לאילון מאסק, אבל כאשר מדובר באחד היהודים הבולטים בכלכלה האמריקאית זה כבר בעייתי.

גרבר המשיך וכתב משפט שמבהיר את כוונותיו: "אני מאמין שאנשים בלוס אנג'לס ימכרו גם הם את הטסלה. אני מקבל הודעות ממשקיעים שרוצים לצאת מהשקעות בטסלה ולא רוצים קשר למותג. הם מוכרים את המכוניות שלהם. מדוע מאסק עושה את זה למותג?".

הרמיזה של גרבר אינה מקרית: לוס אנג'לס היא אחת הערים בהן ניתן למצוא ריכוז גדול מאוד של לקוחות טסלה וריכוז גדול של לקוחות יהודים בעלי כוח שלא אוהבים אנטישמים, גם אם הם מולטי מיליונרים.

 

טסלה טוויטר אילון מאסק אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}