כ"א סיון התשפ"ד
27.06.2024
עדכונים שוטפים

אזעקות באילת בגליל ובמרכז הארץ | גלנט: "שולטים בצפון רצועת עזה"

ביידן על עסקת החטופים: "מאמין שזה עומד לקרות". נתניהו ענה לו: "פועלים ללא הרף לשחרור חטופנו, אם יהיה משהו קונקרטי - נדווח" | מפקד החטיבה הצפונית בעזה, חוסל ע"י צה"ל | פצוע קשה מרסיסים בתל אביב | אזעקות נשמעו במרכז, באילת וביישובי הגליל | כל העדכונים

אזעקות באילת בגליל ובמרכז הארץ | גלנט: "שולטים בצפון רצועת עזה"
מלחמת חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90/דובר צה"ל

צה"ל הודיע על מותה על הלוחמת נועה מרציאנו, שחמאס פרסם תיעוד שלה אמש (שני). רב"ט נועה מרציאנו הי"ד, בת 19 ממודיעין, שירתה כבקרית איסוף יבשתי בגדוד 414 שחיל הגנת הגבולות. היא מוגדרת כ"חללת צה"ל חטופה בידי ארגון טרור". דובר צה"ל הודיע אתמול בהצהרתו כי נציג מטעמו הגיע לביתה לאחר ארגון הטרור החמאס פרסם סרטון שלה - ואמר כי מדובר בטרור פסיכולוגי".

עוד קודם לכן התיר דובר צה"ל לפרסום את נפילתם של שני חיילים נוספים - סמ"ר רועי מרום הי"ד בן 21 מרעננה, מפקד כיתה בגדוד 906 ורס"ר (במיל׳) רז אבולעפיה הי"ד בן 27 מרשפון, לוחם בחטיבה 12, שנפלו בקרב בצפון הרצועה.

חיל האוויר תקף ביממה האחרונה כ-200 מטרות טרור של חמאס ביניהן מחבלים, אתרי ייצור אמצעי לחימה, עמדות שיגור טילי נ"ט ומפקדות צבאיות. בשעות הלילה, תקפו כוחות זרוע הים מחנה צבאי ששימש את המערך הימי של ארגון הטרור חמאס, למטרות אימונים ולאחסון אמצעי לחימה.

בפעילות קרקעית של לוחמי סיירת חטיבת הנגב, לוחמי סיירת גבעתי במילואים, חשפה היחידה פיר מנהרה הממוקם במסגד. כוחות קרקעים הכווינו מטוסי ומסוקי קרב שתקפו חוליית נ"ט שירו לעברם.

היום נרשמו נפילות בתל אביב ובאשקלון. שלושה בני אדם נפצעו מרסיסים בתל אביב - בהם צעיר כבן 20 המוגדר במצב קשה, אישה שנפצעה באורח בינוני ופצוע נוסף במצב קל. באשקלון, כוחות ההצלה העניקו טיפול רפואי לשני גברים כבני 30 במצב קל, עם פגיעות הדף. בנוסף טופלו 2 נפגעי חרדה ונזק רב נגרם לבתים ורכבים. אזעקות נשמעו גם בגליל המערבי, בלבנון דיווחו על תקיפות של צה"ל בדרום המדינה.

עדכונים שוטפים:

22:54 - קבינט המלחמה המצומצם בדיון מכריע. בכיר ישראלי לרשת ABC: "תיתכן פריצת דרך משמעותית שתוביל לעסקת חטופים בתוך 48-72 השעות הקרובות"

22:32 - מנהל בתי החולים שיפא לאל ג'זירה: 120 גופות נקברו במתחם בית החולים מתוך 190.

22:27 - ממשרד הבריאות ברצועת עזה המנוהל על ידי חמאס נמסר כי "כלי רכב צבאיים ישראלים מקיפים את המתחם הרפואי אל-שיפא מכל הכיוונים, על רקע ירי כבד והפגזות ארטילריות".

22:08 - ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר התייעצות כלכלית עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, מנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי, מנכ״ל משרד האוצר שלומי הייזלר, יו״ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון ובכירי משרד האוצר וסיכמו על הבאת תקציב מתוקן מהיר לסוף שנת 2023.

21:24 - הבית הלבן מאמץ את התיעוד של דובר צה"ל: "חמאס השתמש בבתי חולים כדי להחביא חטופים ולהסתיר מפקדות".

21:19 - דובר צה"ל: "יש עוד הרבה עבודה בעזה, זה יקח זמן".

21:15 - דובר צה"ל: "נהפוך כל אבן - לא נחמיץ הזדמנות להשבת החטופים".

21:00 - מספר ההתקפות נגד כוחות אמריקנים בעיראק ובסוריה מאז ה-17 באוקטובר עומד על 55, 59 אנשים נפצעו.

20:30 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני על התרעה במרחב העיר אילת, זוהה טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". המטרה לא חצתה לשטח ישראל, ההתרעה הופעלה על פי מדיניות.

20:15 - גלנט: "שולטים בכל המרחב של צפון רצועת עזה. ביטחונם של תושבי הצפון ושל תושבי הדרום חשוב לנו באותה מידה" עוד אמר כי הכוחות "מחויבים לשתי משימות, לנצח את חמאס ולהחזיר את החטופים". בהתייחסותו למשך הלחימה הצפוי אמר כי "התמרון יימשך חודשים ארוכים - והוא יכלול גם את הצפון וגם את הדרום, נפרק את החמאס בכל מקום שהוא נמצא".

20:08 - צבע אדום עוטף עזה: סופה

19:52 - בפעם השנייה היום: אזעקה באילת. עיריית אילת: "יירוט מוצלח מחוץ לגבולות ישראל. ממתינים להודעה רשמית של דובר צה״ל".

19:45 - צבע אדום בעוטף עזה: נירים

19:22 - מזכ"ל הג'האד האסלאמי בביקורת פומבית על חמאס ועל דרך ניהול המו"מ שלה לעסקת שחרור החטופים. לדבריו, דרך ניהול המו"מ לעסקה על ידי חמאס והתגובה מצד ישראל גורמות לג'האד האסלאמי להיות מחוץ לעסקה בהמתנה לתנאים טובים יותר עבור החטופים שברשותה.

19:10 - קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב בשעה 21:00. שר הביטחון יערוך הערב בשעה 20:00 מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב.

18:36 - צבע אדום בעוטף.

18:30 - נתניהו אחרי דברי ביידן: "פועלים ללא הרף לשחרור חטופנו, אם יהיה משהו קונקרטי - נדווח".

18:15 - הנשיא ביידן על עסקת החטופים: "מאמין שזה עומד לקרות"

18:10 - דיווחים בעזה: בכיר חמאס אחמד ע'נדור, מפקד החטיבה הצפונית בעזה, חוסל ע"י צה"ל.

17:35 - כ-200 אלף תושבי עזה עזבו את צפון הרצועה אל דרומה דרך המעברים ההומניטריים שיצרו כוחות צה"ל מאז ה-5 בנובמבר.

17:25 - הירי לעבר גוש דן: שלושה בני אדם נפצעו מרסיסים בתל אביב - בהם צעיר כבן 20 המוגדר במצב קשה, אישה שנפצעה באורח בינוני ופצוע נוסף במצב קל.

הנפילה בת\"א

17:10 - אזעקות בשפלה ובגוש דן.

17:00 - גנץ: "לא נחזור ל-6 באוקטובר גם בגזרת הצפון" | על עזה: "גם אם נידרש להפסקת אש לצורך החזרת חטופים – לא תהיה עצירה של המלחמה".

16:10 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים לתושבי עזה: "חמאס הביא עליכם מלחמה. למענכם ולמען ילדיכם, תתרחקו מחמאס".

16:05 - מתחילת 2023, זוהו 1,762 תקריות אנטישמיות ברחבי צרפת, לעומת 131 תקריות אלימות נגד מוסלמים.

15:56 - צבע אדום בעוטף.

15:45 - מאמץ זיהוי הקרבנות נמשך: 859 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל.

15:40 - ארה"ב ובריטניה הטילו סנקציות על בכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי.

15:05 - חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון.

14:55 - שר החוץ אלי כהן, יחד עם בני משפחות חטופים בעזה, צפוי להיפגש בדקות הקרובות עם מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי דר' טדרוס ג'ייברסוס. השר כהן יעלה בשיחה את חשיפת צה"ל אמש על השימוש הציני שעושה ארגון הטרור החמאס במתקנים רפואיים זאת לטובת תקיפת ישראל והחזקת החטופים בשבי בעזה. השר כהן ידרוש כי ארגון הבריאות העולמי יגנה באופן חד משמעי את חמאס ופעולותיו ויגדירן, פשע מלחמה.

14:50 - בפעם הראשונה מתחילת המלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש הערב עם ראשי רשויות מהצפון.

14:39 - צבע אדום בעוטף.

ההרס הרב והגשם בעזה

14:10 - צבע אדום בעוטף.

13:29 - אזעקה בעוטף.

13:25 - אזעקה בגליל המערבי.

13:05 - 'קריית הממשלה' ומפקדת המשטרה: צה"ל השתלט על מוקדי השלטון של חמאס

13:02 - אזעקה בעוטף.

12:44 - אזעקה באילת - שוגר מיירט בעקבות חשד למטרה אווירית, לא זוהתה חדירה לשמי ישראל.

12:09 - חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים מגזרת אשקלון לבי"ח ברזילי, 2 גברים כבני 30 במצב קל, עם פגיעות הדף. בנוסף טופלו 2 נפגעי חרדה. 

זירת הנפילה באשקלון

11:52 - הירי לדרום: דיווח על נפילות באשקלון, כוחות בדרכם לזירות.

11:41 - מטח כבד לעבר אשקלון והסביבה.

פעילות הכוחות בשטח רצועת עזה

11:20 - צה"ל הודיע על מותה של הלוחמת נועה מרציאנו הי"ד- שחמאס פרסם תיעוד שלה אמש. בת 19, ממודיעין, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, חללת צה״ל החטופה בידי ארגון טרור.

11:05 - תיעוד: אמל"ח רב נמצא בביתו של מפקד בחמאס שחוסל

11:00 - דחייה נוספת: לנוכח מצב המלחמה והאחוז הגבוה של מגויסים למילואים בקרב הסטודנטים, שנת הלימודים האקדמית הנוכחית לא תיפתח לפני ה- 24.12.23

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל צה"ל עזה חמאס לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד