לראשונה בישראל: כך מתנהלת תנועת הרחפנים ברחבי המדינה
המיזם נועד להכשיר את המרחב האווירי בישראל לתמיכה בתעבורה אווירית של רחפנים לשימוש ציבורי, ולתמוך בפיתוח ובהטמעת טכנולוגיות פורצות דרך של תעשיית הרחפנים בארץ ובעולם
- קובי ברקת
- כ"ג חשון התשפ"ד
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, הקים מרכז שליטה ובקרה לניהול התמונה האווירית הארצית של תנועת הרחפנים. המרכז מסייע למאמץ הביטחוני והאזרחי במלחמת "חרבות ברזל", וכן מפעיל רחפנים לזיהוי ואיתור נפילות של שיגורים, איסוף מידע עבור כוחות הביטחון וההצלה ועוד.
המיזם נועד להכשיר את המרחב האווירי בישראל לתמיכה בתעבורה אווירית של רחפנים לשימוש ציבורי, ולתמוך בפיתוח ובהטמעת טכנולוגיות פורצות דרך של תעשיית הרחפנים בארץ ובעולם. עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" הותאמה פעילות המיזם לתמיכה בכוחות הביטחון וההצלה.
במסגרת הפעילות מנוהלת תמונת המצב האווירית של תנועת הרחפנים באמצעות מערכת שליטה ובקרה מרכזית, במטרה למנוע מצבי של יירוט או חסימה של רחפן בפעילות מבצעית, ולצמצם את הסיכון לתנועת המטוסים בשמיים.
המיזם מפעיל באמצעות 8 חברות אזרחיות צי רחפנים עבור משימות המתקבלות מגופי חירום, ביטחון והצלה. הפעילות מסייעת בניטור מוקדי נזק אזרחיים בשטח, זיהוי ואיתור נפילות שיגורים, איסוף מידע וסיוע לכוחות הביטחון וההצלה. כמו כן, הפעילות מסייעת בזיהוי הפרות סדר, ליווי כוחות ביטחון והכוונתם.
לאחר שעם פרוץ הקרבות הוטל איסור על הטסת רחפנים וטיסנים למטרות ספורט ופנאי, הוציאה רשות התעופה האזרחית הוראה לשעת החירום המאפשרת הטסה לטובת צרכי אבטחה וביטחון, בתנאי שאותו הכלי מחובר למרכז שליטה ובקרה של מיזם הרחפנים הלאומי.
עם הפעלת מרכז השליטה ופרסום ההנחיות החדשות, התחברו למערכת שליטה ובקרה של מרכז הרחפנים הלאומי כוחות חירום, ביטחון והצלה, וכן כ-200 יישובים המפעילים כ-800 רחפנים במסגרת כיתות כוננות ברחבי הארץ. מתחילת מלחמת "חרבות ברזל", ביצעו הרחפנים כ-240 גיחות מבצעיות.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות