י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לקראת הכניסה הקרקעית

דיווח: הנשק הסודי של ישראל נגד מנהרות החמאס

בבריטניה דיווחו כי ישראל מתכננת להשתמש ב"פצצות ספוג" שתוכננו במיוחד כדי להילחם במתקפה הקרקעית נגד החמאס. על פי הדיווח, חיילי צה"ל בדקו את פצצת הספוג על ידי הקמת מערכת מנהרות מדומה בבסיס צאלים

דיווח: הנשק הסודי של ישראל נגד מנהרות החמאס
כוחות הנדסה של צה"ל מחוץ למנהרת חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

כלי תקשורת בבריטניה דיווחו כי ישראל מתכננת להשתמש ב"פצצות ספוג" שתוכננו במיוחד כדי להילחם בחמאס במתקפה הקרקעית הצפויה בעזה.

לפי העיתון הבריטי "הדיילי טלגרף", ישראל תשתמש ב"פצצות ספוג" חדשות כדי להילחם במנהרות חמאס מתחת לעזה.

על פי ניתוחים רבים שפורסמו מאז תחילת הסכסוך, האתגר הגדול ביותר שיעמוד בפני הצבא הישראלי במתקפה קרקעית בעזה הוא המנהרות התת-קרקעיות, מה שמכונה "הרכבת התחתית של עזה". המנהרות נבנו על ידי חמאס בחמש עשרה השנים האחרונות, והן משמשות לאחסון רקטות ותחמושת ומאפשרות לאנשי חמאס באופן חופשי.

הכניסות למנהרות מוגנות במלכודות. וקיימת אפשרות שבמנהרות אלו מוחזקים 224 ישראלים, בהם זרים, שנלקחו כבני ערובה על ידי חמאס בהתקפתו ב-7 באוקטובר.

לפי ה"טלגרף", חיילים ישראלים בדקו את פצצת הספוג על ידי הקמת מערכת מנהרות מדומה בבסיס צאלים ליד גבול עזה במהלך אימונים ב-2021.

על פי הדיווח, הספוג מורכב מחומר לא נפיץ המורכב משני חומרים נוזליים נפרדים במיכל פלסטיק שמתרחב במהירות ואז מתקשה, ויוצר פיצוץ קצף פתאומי. כאשר מוסר מוט המתכת המפריד בין הנוזלים בתוך המכשיר ונזרק לפתח המנהרה, הנוזלים מתערבבים, מתרחבים במהירות ומתקשים, וסוגרים את פתח המנהרה. בצה"ל לא התייחסו לשימוש במה שמכונה "פצצות ספוג".

דווח, כי כל החיילים שנכנסו למנהרות באימון קיבלו ציוד מיוחד לראות מתחת לאדמה, בעודם במנהרות. משקפי ראיית לילה סטנדרטיים זקוקים לאלמנט של אור טבעי כדי לעבוד ביעילות, אך מכיוון שאור טבעי חסום בעת תנועה מתחת לאדמה, החיילים יסתמכו על טכנולוגיה תרמית כדי לראות בחושך גמור. בנוסף, פותחו מכשירי רדיו חדשים המותאמים לפעול בתנאים הקשים שחווים מתחת לאדמה.

העיתון דיווח כי ישראל מנסה להשתמש ברובוטים ומל"טים במנהרות על מנת לא לסכן את חייליה, וציין כי עד כה התקשו אלו לעבוד מתחת לאדמה.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}