י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המלחמה עלתה 60 מיליון

בתי החולים מתמודדים עם גרעון תקציבי: "אם תפתח חזית בצפון לא נוכל לתת מענה"

ועדת הכספים דנה במצבה הכלכלי של מערכת הבריאות ברקע הלחימה והחשש מהתמשכותה | מנכ"ל בי"ח הדסה: "ספק חמצן הודיע שלא יעביר לנו חמצן ללא מקדמה"

בתי החולים מתמודדים עם גרעון תקציבי: "אם תפתח חזית בצפון לא נוכל לתת מענה"
ועדת הכספים צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ישיבת ועדת הכספים היום (חמישי) דנה בהמשך תפקודם של בתי החולים נוכח הקושי הכלכלי עימו הם מתמודדים, שטפון הפצועים שהגיע אליהם בתחילת הלחימה ומאז הם נדרשו להוצאת כספים אותה לא ניתן היה לחזות בתחילת השנה וההוצאה נחשבת אצלם כבלתי מתוכננת. ארבעת קופות החולים אף הן מתמודדות עם הוצאה מוגברת שסופה לא נראה כעת באופק. בדיון הציגו שר הבריאות מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, צורך לתקצוב נוסף של מאות מיליוני שקלים לבתי החולים.

במהלך הישיבה אמר יו"ר הח"כ גפני כי "אנחנו מביעים את הכרתנו ותודתנו למערכת ועובדי קופות ובתי החולים. אנחנו פונים לאוצר, אי אפשר לפעול יש מאין. המערכת הזו עולה כסף, צריך כסף חדש למערכת הבריאות, אנחנו לא מתכוונים לוותר על הדבר הזה, פנו אליי כדי שאקיים את הדיון ולא נגיע לקטסטרופה במערכת הבריאות. 

שמעתי את הזעקה שלהם בעקבות המלחמה, המצוקה התקציבית היא מצוקה גדולה, על מה שקורה בימים הרגילים ובימי המלחמה זו תוספת משמעותית. אסור לנו לעמוד מהצד, בתי החולים וקופות החולים עומדים במצב בצורה מעוררת השתהות, צריך לשמוע את הבעיות האלה ולסייע להם בעניין".

שר הבריאות, אוריאל בוסו, אמר כי "התמודדנו תמיד מול האוצר, עם בקשות למגן חדרים, בברזילי ובעוד בתי חולים, הסתובבתי כמעט בכל בתי החולים. אנחנו מוכנים, המערכת יודעת לספוג ולתת מענה רפואי. אם חלילה תפתח חזית בצפון יש לנו את זיו ונהריה, אבל לא נוכל לתת מענה למערכה אם לא ניתן את המיגון העכשווי. אני לא מדבר על מגדל אשפוז של 500 מיליון, יש מספר מחלקות שצריכות לסיים את העבודה, לא משנה אם זה שלושה חודשים או שישה חודשים, יש להשלים את העבודה, הם צריכים לקבל את הכסף עכשיו ומהר". 

 פרופ' יורם וייס, מנכ"ל בית החולים הדסה, חשף כי עד עתה המלחמה עלתה לבית החולים 60 מיליון שקל ואמר שהוא לקח הלוואה כדי שיוכלל לממן את החמצן לחולים. "אם היינו בית חולים ממשלתי היה את גיבוי החשב הכללי. לקחנו הלוואה ממה שאין לנו. אני לא רוצה למצוא את עצמי חשוף בפני ספקים שאומרים לי שהם לא מוכנים לתת יותר ציוד לחירום, ביום ראשון הודיע ספק חמצן שאנחנו חייבים לו שני מיליון שקל שלא יעביר לנו חמצן ללא מקדמה".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}