כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024
כדאי שתדעו

ביטול עסקה? אלו התנאים העומדים לצרכן

התקופה הלא צפויה שעוברת עלינו גורמת לרבים מאיתנו לחזור בנו מעסקאות שביצענו. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ריכזה עבורכם בקצרה את התנאים והאפשרויות שלכם לביטול עסקה כדי להקל על הצרכנים

ביטול עסקה? אלו התנאים העומדים לצרכן
קניון. אילוסטרציה צילום: unsplash

התקופה הלא צפויה שעוברת עלינו גורמת לרבים מאיתנו לחזור בנו מעסקאות שביצענו. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ריכזה עבורכם בקצרה את התנאים והאפשרויות שלכם לביטול עסקה כדי להקל עליכם:

ביטול עסקה מרחוק (טלפון / אינטרנט)

מתי אפשר לבטל עסקת מכר מרחוק?

אם רכשת מוצר (כמו טלויזיה, מכשיר סלולרי, שולחן) - בתוך 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר.

אם רכשת שירות מתמשך (כמו מנוי לחדר כושר, סדרת טיפולי קוסמטיקה, מנוי לחבילת גלישה)- תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו.

אם רכשת שירות חד פעמי (כמו כרטיס כניסה ללונה פארק, כרטיס למשחק כדורגל או להופעה) - תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר בתנאי שהביטול יעשה לפחות 2 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד מתן השירות.

זכות ביטול מורחבת:

צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש (העוסק רשאי לבקש תעודה המוכיחה זאת) – רשאי לבטל את העסקה תוך 4 חודשים מיום עשיית ההסכם או מיום מסירת המוצר או מיום קבלת מסמך גילוי הפרטים הנדרשים על פי החוק לפי המאוחר מבניהם, כל עוד בוצעה שיחה עם העוסק במעמד ביצוע העסקה.

ביטול עסקה בשל פגם או אי התאמה או אי אספקה במועד או הפרה חוזית אחרת שנמצאה במוצר או בשירות:

במקרים אלו העוסק מחויב להשיב לך את כספך תוך 14 יום מיום קבלת הודעת הביטול ולקחת את המוצר מביתך ואסור לו לגבות דמי ביטול.

ביטול עסקה מכל סיבה אחרת:

יהיה עליך להשיב את המוצר לעוסק בעצמך, והעוסק רשאי לדרוש ממך דמי ביטול בסך 5% ממחיר המוצר או העסקה או 100 ש"ח לפי הנמוך מבניהם בלבד. אם בוצעה התקנה של מוצר בביתך לצורך מתן השירות, רשאי העוסק לגבות הוצאות התקנה עד 100 ₪ (בנוסף לדמי הביטול אם הביטול נעשה שלא עקב פגם או אי התאמה וכולי).

לא ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק במקרים ונרכשו המוצרים או השירותים הבאים:

• שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי 7 ימים פחות שאינם ימי מנוחה לפני מועד מתן השירות.

• מוצרים פסידים (ובכלל זה מוצרים מתכלים, בעלי חיי מדף קצרים).

• מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן.

• מוצרים הניתנים לשעתוק או הקלטה או שכפול שאריזתם המקורית נפתחה

• מידע כהגדרתו בחוק המחשבים.

אחריות ושירות לאחר מכירה

תקופת האחריות = תקופה של שנה מיום מסירת הטובין לצרכן

ההוראות מתייחסות ליצרנים, יבואנים, סיטונאים או קמעונאים של מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, שמחירם גבוה מ-150 ₪.

חובות היצרן מתחילות עם מסירת המוצר בפועל לצרכן. ככל שקבע היצרן חובת התקנה או הדרכה, תחל תקופת האחריות במועד סיום ההדרכה או ההתקנה, לפי המאוחר, כל עוד לא עשה הצרכן שימוש במוצר עד אז, והוא שמור בתנאים ראויים.

ביצוע תיקונים

על היצרן לתקן,  כל קלקול שנתגלה במוצר במהלך תקופת האחריות, ללא תמורה.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}