י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
האמריקאים שולטים במלחמה?

הסקר בדק: הישראלים בעד או נגד כניסה קרקעית?

הסקר בדק מה חושבים הישראלים על ניהול המלחמה מול החמאס; האם האמריקאים הם שמנהלים את העסק, או דווקא ממשלת ישראל. בעוד שרוב תושבי ת"א חושבים שהאמריקאים הם הדומיננטיים, בציבור הדתי והחרדי המצב מעט שונה | כל הפרטים

הסקר בדק: הישראלים בעד או נגד כניסה קרקעית?
בלינקן בקבינט המלחמה צילום: חיים צח, לע"מ

42% אחוז מהציבור בישראל סבורים כי מי שמנהל בפועל את המלחמה הם האמריקאים - כך עולה מסקר שיזם היעץ האסטרטגי יוסי טאטיקה עם "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.

עיקרי הממצאים:

הציבור היהודי בישראל חלוק בדעתו לגבי הגורם הקובע את המהלכים הצבאיים של המלחמה. 40% אומרים שזו ממשלת ישראל אבל 42% טוענים שהממשל האמריקאי הוא הקובע. אין בהבדל בתשובות לשאלה זו בין אנשי ימין למי שמגדירים עצמם כאנשי מרכז-שמאל.

דתיים (50%), חרדים (51%) ותושבי הדרום (51%) נוטים יחסית יותר לומר שממשלת ישראל היא הגורם הקובע ואילו תושבי מחוז תל אביב טוענים יותר שהממשל האמריקני הוא הגורם הדומיננטי (49%).

38% מהמשיבים אומרים שעל ישראל להיענות לבקשה האמריקנית לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה לעומת 34% שאומרים שלא צריך להיענות לאמריקאים בנקודה זו (28% חסרי דעה).

גברים נוטים יחסית יותר מנשים לדחות את הבקשה האמריקאית (40% לעומת 29%, בהתאמה); חילונים נוטים יותר להיענות לבקשה (41% מהם אומרים להיענות לעומת 30% שאומרים לא להיענות) ואילו דתיים מצדדים יותר בכך שממשלת ישראל לא תיענה לבקשה האמריקאית (39% - לא להיענות לעומת 27% - להיענות).

יוסי טאטיקה: "בסקר שערכנו הציבור הישראלי חצוי בדעתו מי מנהל את המערכה, חלק סבורים שארה"ב קובעת וחלק לא, למיצוב התדמיתי של ממשלת ישראל יש חשיבות ליכולת ההרתעה שלה, היא חייבת לקבע בקרב חלקים גדולים יותר בציבור הישראלי את תדמיתה כמובילה בין אם זה נכון ובין אם לאו.
בלי שום קשר לאיזו ממשלה מכהנת הוא שליכולות המדיניות של ישראל יש גבולות ברורים, בסופו של דבר את עתידו של המזרח התיכון תקבע הקהילה הבינלאומית, בדגש על המעצמות.  עלינו להבין את גבולות היכולת שלנו ולדעת למקסם בתוך המרחב הזה את ההישגים שהצבנו לעצמנו. זו האמת כפי שאני רואה אותה, גם אם היא לא נעימה".

הסקר נערך ב-23 באוקטובר 2023 וענו עליו 515 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

מלחמת חרבות ברזל סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}