י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תרחיש גרוע ביותר

ארה"ב מכינה תוכניות לפינוי המוני אם המלחמה בעזה תסלים

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי יותר מ-600,000 האמריקאים החיים בישראל ובלבנון מעוררים דאגה מיוחדת, ארה"ב מכינה תוכניות לפינוי המוני אם המלחמה בעזה תסלים. האמריקאים הדגישו כי מבצע בסדר גודל כזה הוא תרחיש גרוע ביותר

ארה"ב מכינה תוכניות לפינוי המוני אם המלחמה בעזה תסלים
תרגיל צבאי ברמת הגולן צילום: עופר צידון, פלאש 90

ממשל ביידן נערך לאפשרות שמאות אלפי אזרחים אמריקאים ידרשו פינוי מהמזרח התיכון אם לא ניתן יהיה לעצור את המלחמה בעזה, כך לפי ארבעה גורמים הבקיאים בתכנון המגירה של ממשלת ארה"ב ושוחחו עם ה'וושינגטון פוסט'.

תכנון של מבצע כזה מגיע כאשר כוחות ישראליים, בסיוע נשק רב ויועצי צבא אמריקאים, מתכוננים למה שצפוי להיות מתקפה קרקעית קשה נגד חמאס. הגורמים הרשמיים, שדיברו בעילום שם בנוגע לדיונים הפנימיים, אמרו כי אמריקאים המתגוררים בישראל ובלבנון השכנה מעוררים דאגה מיוחדת, אם כי הם הדגישו כי פינוי בסדר גודל כזה נחשב לתרחיש הגרוע ביותר וכי אפשרויות אחרות נתפסות כיותר סבירות.

ובכל זאת, אמר פקיד אחד, זה "יהיה חוסר אחריות שלא תהיה תוכנית לכל דבר".

הממשל, למרות תמיכתו הציבורית הנמרצת בישראל, מודאג מאוד מהסיכוי להסלמה, ובימים האחרונים הוא הפנה את תשומת ליבו בין השאר ללוגיסטיקה המסובכת של הצורך בפתאומיות להעביר מספר רב של אנשים. בישראל היו כ-600,000 אזרחים אמריקאים ועוד 86,000 בלבנון כאשר חמאס תקף את ישראל, כך על פי הערכות משרד החוץ האמריקאי.

"זה הפך לנושא אמיתי", אמר פקיד אחר. "הממשל מאוד מאוד מאוד מודאג שהדבר הזה הולך לצאת משליטה".

בכירים בארה"ב לא רצו לדון בתכנון מגירה כזאת בפומבי, בתקווה להימנע מלעורר בהלה בקרב האמריקאים באזור. אבל הדעה שלהם השתנתה בימים האחרונים בגלל חשש להתלקחות אזורית.

 

 

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}