י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עדכונים שוטפים

חייל נהרג ברצועה. גלנט: "אחרי התמרון - לא יהיה חמאס" | חוליית נוספת של חיזבאללה סוכלה בצפון

חוליית נ"ט נוספת של חיזבאללה סוכלה בלבנון. הארגון דיווח על לפחות 25 מפעיליו שנהרגו מאז החלה המלחמה | הותר לפרסום: לוחם צה"ל נהרג ברצועה | דו"צ: "מוכנים לתמרון" | שר הביטחון גלנט: "זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה - מהסיבה הפשוטה שאחריו לא יהיה חמאס"

חייל נהרג ברצועה. גלנט: "אחרי התמרון - לא יהיה חמאס" | חוליית נוספת של חיזבאללה סוכלה בצפון
חרבות ברזל צילום: צלמי פלאש 90

מלחמת 'חרבות ברזל', היום ה-16: במקביל לדיווחים על עיכוב בפעולה הקרקעית ברצועת עזה,  דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב כי ישראל פועלים  להכין את השטח לתמרון, "כדי לצמצם את הסיכונים לחיילים שייכנסו לרצועת עזה. לכן אנחנו תוקפים חזק מהאוויר ונמשיך ככה עד שנבצע את התמרון. אנחנו מוכנים לתמרון. כשהדרג המדיני יאשר את זה, אנחנו נממש".

במקביל, גם בצפון נמשכת ההתחממות. צה"ל תקף הערב, בפעם הרביעית במהלך היממה האחרונה, חוליית מחבלים במרחב הר דב. החולייה זוהתה על ידי תצפיות צה"ל בשטח לבנון ועל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב. לפי ארגון חיזבאללה, כ-25 מפעיליו נהרגו מאז החלה המלחמה.

הערב הותר לפרסום כי לוחם צה"ל נהרג, לוחם נפצע באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל מירי טיל נ"ט לעבר טנק וכלי רכב הנדסי במהלך פשיטה מקומית שבוצעה מוקדם יותר היום בשטח רצועת עזה, במרחב כיסופים. זאת במסגרת המאמץ לסיכול תשתיות טרור, טיהור המרחב ממחבלים ומאמצעי לחימה ואיתור נעדרים וגופות.

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום דיון אופרטיבי בחמ"ל המבצעים של חיל האוויר. גלנט קיבל סקירה על תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה ובגבול הצפון מאז פרוץ הלחימה, ועמד על היעדים ההתקפיים לקראת הרחבת המערכה ברצועת עזה.

בסיום הדיון, שר הביטחון גלנט אמר: "זה צריך להיות התמרון האחרון בעזה, מהסיבה הפשוטה שאחריו לא יהיה חמאס. ייקח חודש, חודשיים, שלושה, אבל בסוף לא יהיה חמאס. לפני שהאויב יפגוש את כוחות השריון והחי"ר, הוא פוגש את הפצצות של חיל האוויר. מהתרשמותי אתם יודעים לעשות את זה בצורה קטלנית, מדויקת, ומאוד איכותית כפי שזה הוכח עד עכשיו".

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

23:55 - סוכנות הידיעות הרוסית 'ספוטניק': צה"ל שיגר בשעה האחרונה שתי הודעות פינוי לבית החולים 'אל-קודס' בעזה, לקראת תקיפתו.

23:26 - השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט המדיני-בטחוני איתמר בן גביר: "כל הסכמה על "סיוע רצוף לעזה" שלא כוללת שחרור כל החטופים שלנו היא המשך הקונספציה שהובילה אותנו לאיפה שאנו נמצאים. הומניטרי רק תמורת שחרור כל החטופים!".

23:21 - דובר צה"ל: צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו עשרות מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

תקיפות בעזה - 22.10.23 // דובר צה\"ל

23:16 - צה"ל תקף לפני זמן קצר שתי חוליות מחבלים שזוהו בשטח לבנון, במרחב מתת והר דב. על פי החשד החוליה במתת התכוונה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל והחולייה בהר דב התכוונה לשגר רקטות. שתי החוליות סוכלו בטרם ירו.

תקיפת שתי חוליות מחבלי חיזבאללה בגבול לבנון // דו\"צ

23:08 - השרים מאשרים כעת במשאל טלפוני תקציב בסך 100 מיליון ש״ח למנהלת תקומה בשנת 2023. 100 מיליון יאושרו באופן מיידי ועוד 900 מיליון שקל יאושרו עד ה-9 בנובמבר.

22:40 - ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא כעת בהערכת מצב בקריה בתל אביב, יחד עם חברי קבינט המלחמה ובכירי מערכת הביטחון.

נתניהו בהערכת מצב בקריה בת\"א // צילום: רועי אברהם, לע\"מ
וידאו: רועי אברהם / לע"מ.

22:31 - מוקדם יותר הערב מסתערבי מג"ב איו"ש יחד עם לוחמי מג"ב, כוחות צה"ל מחטיבת שומרון ושב"כ פעלו בשכם למעצרם של שני מבוקשים החשודים בפעילות טרור.

במהלך הפעילות, מחבלים ניסו להתקרב ללוחמים במטרה להשליך עליהם מטענים, הכוחות הגיבו בירי וסיכלו את המחבלים. שני המבוקשים נעצרו והועברו לחקירה בכוחות הביטחון. לכוחותינו שלום.

22:00 - נשיא המדינה יצחק הרצוג חשף בראיון לרשת sky news: "התקן USB שנמצא על מחבלי חמאס מוכיח שארגון הטרור הרצחני תכנן להשתמש בציאניד כנגד אוכלוסיה אזרחית, בדיוק כפי שפועל ארגון הטרור אל-קאעידה".

21:34 - ישראל נענתה לבקשת הממשל האמריקאי שלא לסכל אספקה הומניטארית ממצרים - כל עוד מדובר במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. העברת הסיוע ומקור היעד מנוטר ע״י ישראל. כל ניסיון אספקה אחרת שלא תואמה ואושרה ע״י ישראל - תסוכל.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "לבקשת הממשל האמריקאי ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, הוכנס היום לדרום רצועת עזה, דרך מעבר רפיח שבמצרים, סיוע הומניטארי של האו״ם המכיל מים, מזון וציוד רפואי בלבד. כלל הציוד נבדק ע״י גורמי ביטחון ישראליים טרם כניסתו לעזה".

21:23 - נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת הולנד מארק רוטה יגיעו בימים שני ושלישי לישראל וייפגשו עם ראש הממשלה נתניהו.

21:17 - ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום סדרת שיחות עם מנהיגי המערב. ראש הממשלה שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס וראש ממשלת הולנד מארק רוטה.

ראש הממשלה בשיחותיו עם המנהיגים ציין את האחידות והנחישות בעם לחיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ואמר כי "ניצחון ישראל על החמאס הוא ניצחון העולם כולו".

21:11 - הבית הלבן: ביידן ונתניהו שוחחו שוב היום. מדובר בשיחה שביעית בין השניים מאז פרצה המלחמה לפני שבועיים.

21:07 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת נתיבות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

21:00 - אזעקה בנתיבות.

20:35 - דיוויד סטרפילד, שליח ממשל ביידן לסוגיית החטופים: ״15 משאיות עושות את דרכן לעזה, והן ייכנסו ביממה הקרובה״.

20:31 - צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל בשטח לבנון ועל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב.

20:25 - דובר צה״ל על התקרית מול המצרים: ״שוחחנו עם מקבילינו המצרים, הבענו צער, זו תקלה מבצעית, נשתף את המצרים בפרטי התחקיר״.

20:24 - דובר צה״ל: ״מספר החטופים משתנה ומתעדכן בהתאם למידע המודיעיני שברשותנו״.

20:22- דובר צה״ל בהצהרה: ״לא נכנס היום דלק לרצועה. התיעודים שהופצו - שינוע פנימי של אונר״א״.

20:20 - דובר צה״ל בהצהרה: ״חלק מכוחות צה״ל פשטו היום שוב בגבול הרצועה כדי להכין את המתקפה ולאסוף מידע על השבויים והנעדרים. לוחם צה״ל נהרג במהלך הפעילות״.

19:27 - נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש כעת עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים. במפגש משתתפים כ-100 בני משפחות של 50 חטופים ונעדרים. בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים נוספים ממשפחות החטופים והנעדרים.

19:11 - חשש לחדירה למטולה, התושבים מתבקשים לנעול את דלתות הבית, חלונות ולהישאר במרחבים מוגנים. לא לצאת מהבתים! עד להודעה חדשה.

19:06 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת באר שבע: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

19:00 - צבע אדום בבאר שבע ובאופקים.

18:45 - צה"ל תקף תשתית של ארגון הטרור חיזבאללה. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית של חיזבאללה לאחר שזוהה ניסיון לשגר ממנה טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למלכיה. כמו כן, מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר שטח פתוח במרחב ערב אל עראמשה שבצפון הארץ. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

18:20 - דובר צה"ל: טנק צה"ל ירה בשוגג לפני זמן קצר ופגע בעמדה מצרית בסמוך לגבול במרחב כרם שלום. האירוע מתוחקר והפרטים בבדיקה. צה"ל מצר על האירוע.

לעדכונים קודמים מהמלחמה: מחבל נעצר שבועיים לאחר מתקפת הפתע, אזעקות בגוש דן ואזור בית שמש | חוסלו חוליות נ"ט בלבנון

 

 

 

 

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חמאס עזה חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}