י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עדכונים שוטפים

מחבל נעצר שבועיים לאחר מתקפת הפתע, אזעקות בגוש דן ואזור בית שמש | חוסלו חוליות נ"ט בלבנון

צה"ל סיכל היום מספר חוליות נ"ט של חיזבאללה שתכננו לבצע ירי לעבר מוצבים ויישובים ישראלים. בנוסף, יורט כטב"מ שהתקרב מלבנון לשטח ישראל | שבועיים לאחר מתקפת הפתע: צה"ל עצר מחבל מכוח נוחבה של הארגון בעוטף | דובר צה"ל: נמסרו הודעות לבני משפחות 212 חטופים

מחבל נעצר שבועיים לאחר מתקפת הפתע, אזעקות בגוש דן ואזור בית שמש | חוסלו חוליות נ"ט בלבנון
חרבות ברזל צילום: פלאש 90

גבול הצפון ממשיך להתחמם, ביום ה-16 למלחמה: חילופי האש בין צה"ל לארגון חיזבאללה נמשכו גם היום, במסגרתם סיכל צה"ל מספר חוליות שתכננו לבצע ירי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל ויישובים ישראלים בגבול. בנוסף, יורט כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מלבנון לשטח ישראל. צה"ל הגיב באש לעבר מקורות הירי.

היום נחשף כי אמש, שבועיים לאחר מתקפת הפתע של חמאס, עצר צה"ל מחבל מכוח נוחבה של הארגון בעוטף עזה. המחבל נעצר כשהוא מותש בדרכו לרצועה. ביממה האחרונה השמיד צה"ל תשתיות ופעילי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. במסגרת התקיפות במהלך הלילה, נעשה שימוש במעל ל-300 חימושים. מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות טרור של החמאס ברצועת עזה, כאשר חלקן מוקמו בבניינים רבי-קומות. לאורך היום הושמדו עשרות פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה, מפקדות וחמ"לים מבצעיים. בין מטרות הטרור שהותקפו, מסגדים אשר שימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס. מאז שעות הבוקר נשמעו אזעקות בגוש דן, בבית שמש וביישובים רבים בסביבה. 

דובר צה"ל דניאל הגרי עדכן כי הלילה חוסל סגן ראש מערך האש הרקטי של ארגון החמאס. דובר צה"ל קרא שוב לתושבי עזה לנוע לדרום הרצועה. "רדו דרומה, חמאס מנצל אתכם", אמר. הגרי עדכן כי נמסרו הודעות למשפחותיהם של 212 חטופים. "לבנו עם משפחות החטופים, לא ננוח עד שנביא כל פיסת מידע מבצעית ומודיעינית שתחזיר אותם הביתה. אנחנו עומדים בקשר עם כל המשפחות", הוסיף הגרי.

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

21:11 - הבית הלבן: ביידן ונתניהו שוחחו שוב היום. מדובר בשיחה שביעית בין השניים מאז פרצה המלחמה לפני שבועיים.

21:07 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת נתיבות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

21:00 - אזעקה בנתיבות.

20:35 - דיוויד סטרפילד, שליח ממשל ביידן לסוגיית החטופים: ״15 משאיות עושות את דרכן לעזה, והן ייכנסו ביממה הקרובה״.

20:31 - צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שזוהתה על ידי תצפיות צה"ל בשטח לבנון ועל פי החשד תכננה לבצע ירי נ"ט למרחב הר דב.

תיעוד תקיפת חוליית מחבלים בגבול לבנון

20:25 - דובר צה״ל על התקרית מול המצרים: ״שוחחנו עם מקבילינו המצרים, הבענו צער, זו תקלה מבצעית, נשתף את המצרים בפרטי התחקיר״.

20:24 - דובר צה״ל: ״מספר החטופים משתנה ומתעדכן בהתאם למידע המודיעיני שברשותנו״.

20:22- דובר צה״ל בהצהרה: ״לא נכנס היום דלק לרצועה. התיעודים שהופצו - שינוע פנימי של אונר״א״.

20:20 - דובר צה״ל בהצהרה: ״חלק מכוחות צה״ל פשטו היום שוב בגבול הרצועה כדי להכין את המתקפה ולאסוף מידע על השבויים והנעדרים. לוחם צה״ל נהרג במהלך הפעילות״.

19:27 - נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש כעת עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים. במפגש משתתפים כ-100 בני משפחות של 50 חטופים ונעדרים. בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים נוספים ממשפחות החטופים והנעדרים.

19:11 - חשש לחדירה למטולה, התושבים מתבקשים לנעול את דלתות הבית, חלונות ולהישאר במרחבים מוגנים. לא לצאת מהבתים! עד להודעה חדשה.

19:06 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת באר שבע: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

19:00 - צבע אדום בבאר שבע ובאופקים.

18:45 - צה"ל תקף תשתית של ארגון הטרור חיזבאללה. מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית של חיזבאללה לאחר שזוהה ניסיון לשגר ממנה טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למלכיה. כמו כן, מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר שטח פתוח במרחב ערב אל עראמשה שבצפון הארץ. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

18:20 - דובר צה"ל: טנק צה"ל ירה בשוגג לפני זמן קצר ופגע בעמדה מצרית בסמוך לגבול במרחב כרם שלום. האירוע מתוחקר והפרטים בבדיקה. צה"ל מצר על האירוע.

18:12 - צבע אדום בבארי.

17:50 - מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בסיור בקרית שמונה: "להקים חמ"ל אזרחי-ממשלתי באופן מיידי; אין די בפעולות הממשלה לטיפול בעורף ואין סנכרון מספק בין משרדי הממשלה; זוהי קריאת השכמה לראש הממשלה ולממשלה".

17:40 - ראש ממשלת המעבר של החות'ים בתימן, עבד אל-עזיז בן חבתור: "אם המתקפה על עזה תימשך, ספינות ישראליות יותקפו בים האדום. האמריקנים יירטו טילים ומל"טים שהיו מיועדים להגיע לישראל. חלק יורט וחלק הגיע ליעדו".

17:30 - פראמדיק מד"א ארי פרידמן סיפר על בן ה-60 שנפגע מרקטה בנתיבות: "ראינו את הפצוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלה ברגל מרסיסים. הוא סיפר לנו שלאחר ששמע אזעקה הוא עצר בצד הדרך, יצא מרכבו ונפגע כשהיה בדרכו למקום מוגן. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו בינוני עד קשה."

17:14 - המטח לנתיבות: בן 60 נפצע קשה מפגיעת רקטה, מספר זירות נפילה נוספות.

17:08 - בתגובה לדיווחים על בלימת הפעולה ע"י ארה"ב, גורם מדיני בכיר אומר: אין לחץ אמריקני, יש גיבוי אמריקני.

17:05 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהם דווח על נפילות.

17:00 - אזעקות בנתיבות ובעוטף עזה.

16:55 - דובר צה"ל: מחבלים ירו לפני זמן קצר לעבר כוחות צה"ל שפעלו מערבית לגדר רצועת עזה, באזור כיסופים. טנק של צה"ל תקף את החולייה שירתה לעבר הכוחות.

16:34 - בדקות אלו מחבלים ירו טילי נ"ט לעבר כוח צבאי שאבטח את כיסופים, לאחר ניסיון חדירה מכיוון חאן יונס, דיווחים על חילופי אש בהשתתפות מסוקי קרב, מספר מחבלים חוסלו, חשש לנפגעים מכוחותינו, דובר צה"ל יעדכן בהמשך.

16:20 - בניגוד לפרסומים: גל הירש לא מקבל שקל מהמדינה, משלם גם על הדלק על עצמו, כך גם המתנדבים שתחתיו.

15:55 - לשכת ראש הממשלה: בניגוד לפרסומים, הנשיא מקרון יגיע לישראל בהזמנת ראש הממשלה נתניהו ביום שלישי הקרוב.

15:14 - ראש הממשלה נתניהו ללוחמי עוצבת הקומנדו בצפון: "אם חיזבאללה יחליט להיכנס למלחמה, הוא יתגעגע למלחמת לבנון השנייה. הוא יעשה את טעות חייו. אנחנו נכה בו בעוצמה שהוא לא יכול אפילו לדמיין והמשמעות לו ולמדינת לבנון היא הרסנית".

14:49 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בגזרות שדרות ועוטף עזה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

14:40 - צבע אדום בעוטף.

14:20 - האזעקות בגליל: טילי נ"ט ומרגמות נורו לעבר מוצבים ישראלים.

14:10 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות באצבע הגליל: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים.

14:03: אזעקות ביפתח שבגליל העליון.

14:01 - שר החוץ האיראני: "אם ארצות הברית והפרוקסי שלה, ישראל, לא יפסיקו את השמדת העם בעזה, כל אפשרות באה בחשבון והאזור עלול לצאת משליטה".

14:00 - צה"ל חיסל את מחמד קטמאש, סגנו של ראש מערך הארטילריה הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, אחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז.

תקיפת פעיל חמאס בעזה/צילום: דו\"צ

13:55 - מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מבקר כעת בחמ"ל קריית שמונה ונפגש עם ראש העיר וצוות הרשות.

13:53 - משרד הבריאות הפלסטיני מעדכן את מספרי הנפגעים הפלסטינים ברצועה: 4,651 הרוגים. 14,245 פצועים.

13:42 - המשטרה מטפלת כעת בחפץ חשוד בקניון ברעננה ומבצעת סריקות להסרת חשד נוסף.

13:38 - המפכ"ל קובי שבתאי בוועדה לביטחון פנים: "צריך להגיד מילה טוב לערביי ישראל, יש לנו כמות אפסית של אירועים".

13:30 - צבע אדום - קיבוץ רעים.

13:29 - רשת אלערבייה: 17 משאיות עם סיוע הומניטרי מתכוננות להיכנס לרצועה דרך מעבר רפיח.

13:23 - השר ⁦‪מיקי זוהר‬⁩ בגל״צ‬⁩: "צה"ל מוכן להשמדה כוללת של חיזבאללה בלבנון".

13:05 - דיווח: שר החוץ הרוסי לברוב יגיע מחר לטהרן.

13:00 - אזעקות בבית שמש, קרית גת, לכיש ועוטף עזה. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים, למעט נער שנחבל קלות בדרך למרחב מוגן בגזרת קרית גת.

12:43 - הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום עם נציגות הצלב האדום: הממונה על החטופים והנעדרים הודה לנציגות הצלב האדום על חלקו של הארגון בשחרור שתי החטופות בליל שבת ועל תפקיד הצלב האדום כגוף הומניטארי ניטראלי.

12:38 - שבועיים לאחר מתקפת הפתע: צה"ל עצר מחבל חמאס בשטח ישראל.

12:17 - חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חסן פדל-אללה: "נסראללה עוקב שעה אחר שעה סביב ההתפתחויות במערכה ומפקח על ניהולה. אי הופעתה הפומבית היא חלק מכך, כשהוא יראה לנכון להופיע בתקשורת - הוא יעשה זאת".

11:43 - צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי למרחב זרעית; יורט כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מלבנון לשטח ישראל. סך הכל, ביממה האחרונה 7 חוליות מחבלים סוכלו בגבול לבנון.

11:13 - צבע אדום בעוטף.

11:11 - פעם שניה מהבוקר: צה"ל תקף חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט במרחב הר דב.

11:04 - אזעקות באשקלון ויישובי העוטף. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

 

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס צה"ל לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}