כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024

החוק לפיזור הכנסת אושר להצבעה היום

וועדת הכנסת אישרה את ההצעה לקראת קריאה שניה ושלישית - פה אחד: מיד לאחר ההצבעה הכנסת תצא לפגרה ותתחיל מערכת הבחירות לכנסת ה-20 • צפויות גם הצבעות אי אימון • המהלך להקמת ממשלה חילופית יחד עם החרדים טורפד בשל 'ישראל ביתנו' • בש"ס עדיין לא השלימו אריה דרעי ואלי ישי, וב'יהדות התורה' נפתח הקרב על המקום השמיני

החוק לפיזור הכנסת אושר להצבעה היום

ישראל הולכת לבחירות: היום (ב') תצביע מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, להצעות החוק לפיזור הכנסת, שיסיימו את ימי ממשלת נתניהו השלישית, ומערכת הבחירות לכנסת ה-20 תצא לדרך.

וועדת הכנסת בראשותו של חה"כ יריב לוין אישרה את הצעת חוק התפזרות הכנסת להכנה לקראת קריאה שניה ושלישית, פה אחד.

ההצבעה היום היא המשך להצעות לפיזור הכנסת מיום רביעי שעבר, שאושרו ברוב גדול, ללא מתנגדים ונמנע אחד - ח"כ ניסים זאב.

בימים האחרונים פוזרו שמועות על מהלך להקמת ממשלה חילופית. ממשלה שתורכב מהליכוד, ישראל ביתנו, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה, מהלך שהיה מונע קיום הבחירות ב-17 במרץ 2015.

אלא שאתמול בשעות הצהריים פרסמה סיעת ישראל ביתנו הודעה לפיה אינה מעוניינת בממשלה חילופית ועל ישראל ללכת לבחירות. בהודעה הוסיפה הסיעה כי מי שהתנגדה לצירוף המפלגות החרדיות לקואליציה הנוכחית, זו 'הבית היהודי'.

סדר היום בכנסת, הינו גם סדר היום הכמעט אחרון למספר רב של חברי כנסת שכנראה כבר לא יכהנו בכנסת הבאה.

ההצבעה הדרמטית לפיזור הכנסת צפוייה להתקיים בשעות הערב, מאחר ובימי שני דיוני המליאה מתחילים בשעה 16:00.

לאישור ההצעות לפיזור, דרוש רוב של 61 ח"כים תומכים. קודם להצבעות לפיזור הכנסת צפוייה להתקיים הצבעה על הצעות האי אמון, האחרונות לקדנציה הנוכחית.

טרם פיזור הכנסת, ינסו חברי הכנסת להעביר לאישור במליאה הצעות חוק, ולו בקריאה ראשונה, כדי שתחול עליהן חוק הרציפות לכנסת הבא ובכך למנוע מהן לרדת לטמיון. כך למשל, חוק המסתננים החדש צפוי לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

הכנסת תצא לפגרת בחירות בסוף השבוע. במהלך הפגרה לא יתכנסו חברי הכנסת לא במליאה ולא בוועדות, אלא למקרים דחופים ומיוחדים, זאת מחשש שחברי הכנסת ינצלו את הבמה לשימוש פוליטי.

יצויין כי למפלגות החרדיות הכאב ראש עולה שלב עם פיזור הכנסת: במפלגת ש"ס טרם הסכימו יו"ר המפלגה אריה דרעי וח"כ אלי ישי על שיתוף פעולה לקראת הבחירות. למרות שח"כים המקורבים לישי אמרו בראיונות ל'בחדרי חרדים' שלא יתנו ידם לפילוג בתנועה. גם ביהדות התורה, המירוץ למקום השמיני ברשימה השייך ל'דגל התורה' לא יעבור בשקט. אנשי תנועת 'בני תורה' הודיעו שהפעם לא יותרו וידרשו יצוג ברשימה ובאם לא - תתכן הצבעת מחאה.
כנסת ישראל ליעוד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד