כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חשיפה: כיצד סיכנו שני חרדים את חיי פולישוק?

וגם: ציוץ הסכינים המנצח של מדינה, נפרדים מיוסי אייזנטל וניר ברקת מחפש מפלגה • ובפינת החידה: האדמו"ר והטרמפ

חשיפה: כיצד סיכנו שני חרדים את חיי פולישוק?

,

פולישוק נותר ללא אבטחה
בתוכנית המקורית, היה אמור לעבור על לייבל'ה שבוע קליל, עם ביקור קטן ומשעמם בפאנל התרבות המוניציפאלי, המשך עיסוק וחיטוט אובססיבי בענייני כיכר ספרא, מפגש מרגש עם קולגות ממגזרים שונים ומקופחים פחות ולסיום התענגות על הטשולנט השבועי בהיימישע עסן לצלילי חזן נודע.

בפועל, כמו תמיד, נתניהו שיבש את התוכניות. ראש הממשלה – שטרח לעדכן כמעט כל חרדי שני בתוכניות ההשפלה של שר האוצר לפרטי פרטים – לא סימס ללייבל'ה, והידיעה על ההליכה לבחירות תפסה את הרכלן הבלתי נלאה בלתי מוכן בעליל. הימים הבאים חלפו בהתרוצצות בניסיון לשריין מקום ברשימת יהדות התורה, ובלית ברירה, הסכים לייבל'ה גם לייצג בגאון את המגזר האשכנזי בתנועה הקדושה, אך עד כה ללא הועיל. ומכיוון שפרנסה חילופית לא נראית באופק – התיישב לייבל'ה בלב כבד לכתוב את הטור השבועי.

אם לא די בזה, אחרי שבליל חמישי סייע לחברי קבוצת ווטסאפ פופולארית להרכיב את רשימת ש"ס לכנסת, ובבוקר חמישי השתתף בסדנה מיוחדת ומיותרת לחלוטין, גילה לייבל'ה כי באשמתם של שני חרדים בלתי אחראים בעליל – הופקרו חייו ובטחונו של כבוד השר רובי פולישוק.

ואלה שמות האחראים לפשע הבלתי נסלח: מנהל המוקד העירוני באלעד אפי שטרן, ומנהל אגף הנוער יחיקם גמליאל, שהגיעו השבוע לכנס עיר ללא אלימות - שיטור עירוני, והעסיקו שם את ארז תדהר, מנהל אגף ביטחון של עיריית נתיבות, מי שמשחק בסדרה עוינת החרדים כמאבטחו האישי של איש מל"ל.



מנהל החיידר שחגג ב'בלאק פריידי'
ואם בבחירות עסקינן: האם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שלאחרונה דווח על ניסיונות לצרפו לרשימת הליכוד, שוקל דווקא חבירה ליש עתיד? ברקת וראש לשכתו נצפו בכנסת עם ח"כ עופר שלח.





ראיס נוסף ששוטט בכנסת אמש, הוא איש גור חנוך זייברט, שפגש את ח"כ משה גפני ולאחר מכן את חברו לשעבר מהעירייה יעקב אשר - דווקא במזנון החלבי. לייבל'ה לא הצליח לראות האם הוזמן הערינג כנהוג, והספיק לתעד רגע לפני סיום הפגישה.





עוד ממוישה גפני: לאחר שנשא את נאומו האחרון כמעט כאופוזיציונר, נצפה מתפלל יחד עם המחמד דב ליפמן במשכן.





ומי שהיה אמור למנוע פדיחה כעין זו, עוזרו המסור של מוישה, ירח טוקר, שהה באותו זמן אלפי קילומטרים משם - בניו יורק הרחוקה, שם שוטט עם המצייץ הפופולארי והמושך בחוטים שמעון יאיר ברייטקופף. הצמד ניצל היטב את מבצעי ה'בלאק פריידי' ולייבל'ה שקל לארוב להם במסלול הירוק ולקבל לפחות 'בלאק' בגירסה האלכוהולית.

עוד מעלילות ירח, שאך חזר לארץ וכבר נאלץ להצטרף לעמיתו הש"סי יעקב בצלאל, בניסיון לשכנע את אטילה שומפלבי, שהגיע למשכן הכנסת היישר מאולפני YNET-לפיד, שהחרדים לא הולכים 'לאכול את המדינה'.





ומי שכבר משוכנע בתוצאות הבחירות ואפילו בחלוקת התפקידים, הוא הגולש זאבי קשש, ששוחח ביום פיזור הכנסת עם עוזרו של סגן-שר-הבריאות-במעמד-של-שר-לעתיד יעקב ליצמן - בבצ'יק.





ואילו באגף הש"סי, כמעט פתחו כבר שמפניות. לבסוף הסתפק יו"ר ש"ס ח"כ אריה מכלוף דרעי במשלוח בקבוק יין לראש עיריית ירושלים ניר ברקת. את הבקבוק מסר המוניציפאלי בירושלים צביקה כהן, כמחווה על עזרתו ותמיכתו בכל הנוגע לנושא החינוך והבנות הספרדיות בעיר. לייבל'ה מזכיר כי עדיין לא כל הבנות הסתדרו.



פינת התקשורת
כבוד חמיו: לרגל ביקור הגר"ח קנייבסקי היום בבית שמש, פרסם אחד האתרים המובילים בעיר - 'שופינג מקומי' - כותרת ראשית על הביקור המרגש. לייבל'ה שם לב לתמונה שעורכי האתר ה'מבינים' במגזר החרדי בחרו.





ועוד עיתונאי שדווקא מבין במגזר דאג להצטלם עם תמונות של 'גדוילים': מענדי גרוזמן החליט לשמש כפרזנטור יחד עם גדולי ישראל - רגע לפני שנשלפת הסיסמה ההו כה מקורית ויעילה של 'ועשית ככל אשר יורוך'.





תחרות הציוצים השבועית הממושכת בטוויטר התישה את לייבל'ה, שמרפרש מדי דקות אחדות את דפי הטוויטר של שלל נייסענינו: השבוע לקח בגדול ציוצו של אשר מדינה, שהשתתף בכינוס בחסות האו"ם ואשת הקשרים שלהבת חסדיאל במלון וולדורף אסטוריה בבירה, במהלכו פגשו נציגי המגזר החרדי את עמיתיהם מהמגזרים הערבי והרוסי. מדינה מיהר לצייץ כי "שלום אזורי לא הושג אך סכינים נשלפו והושחזו בין שני מגישי המהודרות המרכזיות מימרן את גלסנר".





לייבל'ה שכח השבוע את אזניית הבלוטוס שבאמתחתו באחד המקומות בבני ברק, וכאשר שב לקחתו מפאתי העיר - עבר ליד משרדי היומון הליטאי יתד נאמן, שם גילה את סגן העורך ישראל פרידמן מעמיס על רכבו שקיות. לייבל'ה לא בדק את התכולה, אך לכל הפחות תיעד.





ואפרופו יתד: מזכיר הוועדה הרוחנית יהודה יברוב נצפה השבוע מתברך ומשוחח עם מנהיג תנועת 'בני תורה' הגר"ש אויערבך באולמי ארמונות וולף בירושלים, בחתונה לבת אחיו הגאון רבי נחום יברוב עם החתן - מבחירי ישיבת 'מעלות התורה'. לייבל'ה תוהה מה יגידו המעסיקים.





ומ'יתד' ל'המודיע', שם ייאלצו להתמודד עם עריקתה של הגב' וינברג, לשעבר מבכירות הכותבות ב'מכל מקום' ז"ל, לעיתון המבשר, בו תערוך את המוסף המשפחתי במקום הגב' פריד.

ומשם לשבועונים: ב'משפחה' שיגרו השבוע הודעת שיווק למשרדי היח"צ השונים, בה הם שמחים להודיע על השקת מדורי יח"צ חדשים ממותגים תחת מספרים. ללייבל'ה ההודעה לא רלוונטית, הוא מצליח תמיד להכניס את היח"צ כידיעה חדשותית לכל דבר.





עוד במשפחה: עורך החדשות הוותיק אליעזר שולמן הפרשן הצבאי נצפה השבוע ביום שני בכנסת ישראל.

ובמערכת 'בקהילה' פינקו את המפיק האגדי ברוך מונטג בעוגה לרגל יום הולדתו. לייבל'ה עבר במקום וקיבל תמונה של החתן המאושר, שלא שכח מרוב התרגשות לשלוח את הטור השבועי הנקרא במגזר.





ומנכ"ל בקהילה, ישראל פריי, שמיהר לחגיגה של מונטג, החנה את מרכבו על המדרכה בשל עומס ברכבי המערכת. לייבל'ה בדק וראה שהאפוד של זק"א במקום, ולא חשב שמדובר באירוע חריג.





ברכת יישוב טוב לעיתונאי שדוגל בהחלפת ח"כי ש"ס הזקנים - ישי כהן - לרגל מעברו השבוע לדירתו החדשה בנווה יעקב וחנוכת הבית שערך הערב (חמישי).

דרמה של ממש ברדיו קול חי: השדרן המפורסם יוסי אייזנטל הודיע על עזיבתו את התחנה לאחר שנים רבות בהן נתן את נשמתו בשעות לא שעות והביא את הרדיו להישגים גדולים. לייבל'ה כבר מתגעגע.

הלענייני של ערוץ 2, שרקי המסולסל והאהוב שמהווה דוגמה לעיתונאי איכותי, נצפה ברביעי במאה שערים מנסה 'לצוד' מרואיינים לכתבה, שעסקה ככל הנראה ברגשות לאחר הניצחון החרדי על לפיד.





העיתונאי המעופף באירופה, שלומי גיל, בילה השבוע לשם שינוי בארץ הקודש והגיע גם לכנסת לספור את כמות ההצעות לפיזור המשכן שהגישו סיעות האופוזיציה. ללייבל'ה נודע שהתוצאה הייתה 8.



הפינה המוניציפאלית
ולמרות הבחירות והעומס הרב, לא וויתר לייבל'ה על השיטוט השבועי במסדרונות ספרא, המניבים תמיד חומרים למכביר. ואכן, כבר בפתח הסיור גילה עוד שיתוף פעולה מבית היוצר של דגל התורה, והפעם סנכרון בין לשכותיהם של קלרמן ופינדרוס.





ואפרופו פינדרוס, למרות הדיאטה יצא המגיד שיעור העירוני עם החבר'ה לחזק מסעדה בעין כרם שקיבלה על עצמה כשרות ושבת. לייבל'ה מצדיע.





מנחם גשייד, מי שחתום לפני שבועיים על הציטוט הנבואי של 'הבחירות כבר כאן, רק ההודעה לא נמסרה למשפחות השרים' - יצא לביקור בזק בניו יורק יחד עם גאב"ד מאקאווא. הסיבה: ניחום אבלים אצל משפחת גומבו. גשייד, כחסיד וותיק, חבש גרטל כנהוג וליווה את הגאב"ד במסע.

ומבית האבל לבית המשתה: בחתונת נכד הגרי"מ לאו, אביו של הרב הראשי הנוכחי וכמעט אביו של הרב של ירושלים וחמיו של מנכ"ל 'לב לאחים', נצפו השלושה דנים בעניינים העומדים ברומו של עולם.

צילום: שוקי לרר




האדמו"ר מויז'ניץ הגיע להשתתף בחנות בתו של סגן ראש עיריית בני ברק מטעם החסידות הרב מנדל איזנברג, שזכה גם לארח את ראש העיר זייברט וסגנו הצמוד שפירא.





ואפרופו שפירא, השבוע מלאו ידיו עבודה עם צאת מערכת הבחירות לדרך: מנהל המחלקה המוניציפאלית של 'דגל' הגיע ביום שלישי לסיור בכרמיאל - שם נפגש עם ראשי דגל התורה בעיר, בהם סגר"ע הרב פנחס סירוקה וראשי המטה. במהלך הפגישה סיירו בני החבורה גם בישיבת רינה של תורה, בנשיאות הגראי"ל שטיינמן, ולאחר מכן נפגשו עם ראשי הקהילות החרדיות בעיר מעלות וראשי הכוללים בעיר.



שאר ירקות:
דובר חסידות בעלזא הבלתי רישמי, שהפך זה מכבר לאורח קבוע במדור, וטוען בכל תוקף שהוא לא יודע דבר על החלפת אייכלר בח"כ אחר כי "הכל נתון להחלטת מר"ש", נצפה בשישי מחפש חנות ירקות בשמיטה בבני ברק, תוך שהוא מקבל דיווחים על הנעשה בחצר הקודש.





איש ההצלה הבני ברקי הוותיק אושי שלומוביץ, יו"ר הגו"ד, ניצל את הכשרות החדשה של קפה קפה ברידינג וישב לסעוד ארוחת ערב דשנה במקום.





לאחר שצילם במשך שנים אדמו"רים מבדילים על הכוס, נחשף השבוע לראשונה הצלם שוקי לרר כשהוא מבדיל ומחזיק את הנר. לייבל'ה תוהה האם נפתלי, שמעדיף לא לצלם עם כובע וחליפה כבקשת מישקולץ, לא יכל להחזיק את הנר?





‏ואפרופו צלמי חסידויות: בויז'ניץ לא מתמהמהים והבוקר שלחו את הצלם יואל בלינצקי לסדרת צילומים של מוזס, שישמשו אותם במערכת הבחירות.



פינת המזל טובים.
בעוד ב'בחדרי חרדים' מכריזה הכותרת על המועמדים שעשויים להחליף את מוזס בקדנציה הבאה, קיבל הח"כ את הכתבה היישר לחתונת נכדו שהתקיימה אמש באולמי 'ארמונות פרידמן' בבני ברק, שם נישא הנכד - בן לחתנו הרב רודיך. לייבל'ה לא בדק איך היה העוף באותו רגע.

ברכת מזל טוב לאמן הקלידים המוכשר דודי פלדמן לרגל הולדת בנו, ולחמיו המנצח רובי בנט לרגל הולדת הנכד. השלום זכר יתקיים השבת, ואם שאלתם האם כדאי לבוא לבית אביו הנגיד ברחוב האדמו"ר מגור, רצוי שתדעו שהאח המסור אפי מ'איחוד' קנה את המצרכים, וכשאפי מפנק רק הוא יודע,..

ב'המודיע' חגגו ביום שישי את הולדת הנכד למנכ"ל לוזר קנופף. השמחה הייתה כפולה כשהתבשרו כי מדובר בבן לבנו יודי.

ברכת מזל טוב ליצחק וייס מעורכי עיתון 'דער איד' ומדוברי חסידות סאטמר, לרגל הולדת בתו, לייבל'ה בטוח שאתרא קדישא שלחו מתנה ללידה.

ברכת מזל טוב לכתב 'המודיע' ועורך בטאון 'קול ברמה' ברמת אלחנן משה מיכאל צורן לרגל הולדת נכדו.

יוני מרטין, מנהל מחלקת יחסי ציבור - גל אורן, חבק בשבת האחרונה את הולדת בנו. מרטין המוכשר, הנמנה על מנהלי סניף 'איחוד הצלה' בבני ברק, שלח הודעה לכל מכריו והפנה אותם לרחלי מונק מהמשרד. לייבל'ה מאחל מזל טוב.

פינת החידות
לייבל'ה עבר השבוע בירושלים, בדרכו לכיכר ספרא, וקלט בעדשת מצלמתו אדמו"ר שתפס טרמפ ברמזור אדום. מי האדמו"ר? ולמי שייך הרכב?





בין הפותרים נכונה תוגרל חברות בקבוצת 'המושכים בחוטים'.
גפני נתניהו ווטסאפ ראש ממשלה פולישוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}