ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מניעת זיהום

ישראל מצטרפת למדינות המובילות לאמנת פלסטיק בין-לאומית חדשה

ישראל מצטרפת לקואליציית המדינות הקוראות ליצירת אמנה בין לאומית חזקה לטיפול עולמי בפלסטיק, במניעת הזיהום ממנו ובשמירה על הבריאות. מדינת ישראל, היא מהמדינות המובילות ב-OECD בשימוש מוגבר בכלי פלסטיק חד פעמיים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת הפורום הכלכלי העולמי בניו יורק, ישראל הצטרפה לקואליציית המדינות המחויבות ליצירת אמנה בין לאומית חזקה, אשר תוביל לטיפול עולמי בשימוש בפלסטיק, במניעת הזיהום ממנו ובשמירה על הבריאות.

המשא ומתן הבין-לאומי ליצירת אמנת הפלסטיק החל בשנת 2022 באורוגוואי, שם הוצב יעד שאפתני ליצירת אמנה עד לסוף שנת 2024. ישראל שותפה פעילה למאמץ הבין לאומי ליצירת האמנה והיום מדינת ישראל מצטרפת לקואליציה של מדינות הקוראות ליצירת אמנה חזקה.

שימוש עודף בפלסטיק וזיהום פלסטיק במרחב הוא בעיה עולמית, הנובעת ממוצרים המתוכננים לשרת זמן קצר, מוצרים שאינם ניתנים לתיקון, עיצוב המוצר אשר מקשה על המיחזור, או מוצרים המאבדים את ערכם השיווקי לאחר זמן קצר. על כן, האמנה שואפת לייצר סטנדרטיזציה גם בתחומים אלו.

מדינת ישראל, היא מהמדינות המובילות ב-OECD בשימוש מוגבר בכלי פלסטיק חד פעמיים. אחת ממטרות האמנה החדשה היא להתמודד עם המיקרו-פלסטיק, החוזר אלינו במזון.

 

חד פעמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}