כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
עלולה להיות שנה מסוכנת ביותר ח"ו

איזו שנה תהיה שנה הבאה? פוסק הדור בדברים מבהילים

פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך הביא השבוע בשיחתו השבועית דברים מבהילים של בעל ה'ערוך לנר' זי"ע על העתיד להתרחש בשנה הקרובה לאחר ראש השנה, כפי שהוכיחה ההיסטוריה משנים שחל בהן ר"ה בשבת. עוד הוסיף עצה לזכות בדין לשנה זו: "לקבל קבלה טובה בנוגע לכבוד שבת"

איזו שנה תהיה שנה הבאה? פוסק הדור בדברים מבהילים
פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך צילום: באדיבות המצלם

בשיחה מיוחדת שמסר פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לתלמידיו, האריך בעניין 'ראש השנה שחל להיות בשבת', והביא את דבריו של ה'חתם סופר' שבשנה זו שלא תוקעים בשופר ביום הראשון של ראש השנה, צריכים את זכות השבת כדי שתגן על עם ישראל במקום השופר.

לאחר מכן הביא דברים מבהילים של ה'ערוך לנר': "דבר נורא חישב ומצא הגאון בעל "ערוך לנר" זי"ע שבשנים שראש השנה חל להיות בהם בשבת, היה בהם או שנה טובה מאוד לישראל כמו השנה שנמחל העגל, והוקם המשכן, ונכנסו לארץ ישראל, או ח"ו להיפך, כמו שני החורבנות של בית המקדש הראשון והשני שהיו כאשר ר"ה חל בשבת".

"ובטעם הדבר ביאר הערוך לנר, שכיון שבשנים אלו אין תקיעת שופר וצריכים אנו את זכות השבת במקום השופר, א"כ הדבר תלוי בישראל, שבשנים ששמרו את השבת כראוי אזי אכן השבת מליצה טוב על ישראל, אך אם ח"ו לא שמרו שבת כראוי, לא זכו לכך וממילא לא בטלו המקטרגים".

עוד הוסיף פוסק הדור כי בשנה שנפטר החזון איש, חל ראש השנה להיות בשבת, ותלמידיו תלו את דבר פטירתו בכך שראש השנה חל להיות בשבת ולא היו תקיעות להשבית את מידת הדין, וכדבריו של הערוך לנר ששנה שראש השנה חל להיות בשנה עלולה להיות שנה מסוכנת ביותר.

את דבריו סיים פוסק הדור בעצה להינצל בשנה הקרובה: "לכן בשנה זו ראוי לקבל קבלה טובה בראש השנה בעניין הנוגע לכבוד השבת, וכגון ללמוד הלכות שבת בכל השנה כולה באופן קבוע, או לקדש יותר את יום השבת בלימוד התורה, או לפעול אצל אחרים לעורר אותם על החובה ללמוד הלכות שבת ולהיות בקי בהם על בורים, וכיוצ"ב, ודבר זה יועיל שקדושת השבת תגן עלינו להשבית המקטרגים.

הרב משה שטרנבוך ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד