ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

נהג שלא האט לפני מעבר חצייה ופצע ילדה באורח קשה הואשם ברשלנות

המקרה ארע בלב שכונת מגורים בבני ברק. אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים הנוהגים במהירות מופרזת וברשלנות ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

נהג שלא האט לפני מעבר חצייה ופצע ילדה באורח קשה הואשם ברשלנות

השופט רועי פרי, מבית המשפט השלום לתעבורה בתל אביב, הכריע לאחרונה כי יש להרשיע נהג, אשר נסע במהירות גבוהה בקרבת מעבר חצייה ברחוב עזרא בבני ברק. בהגעתו של הנהג למעבר החצייה, לא עצר את רכבו כדי לתת זכות קדימה להולכי הרגל ואף לא האט את מכוניתו. כתוצאה מכך, נפצעה ילדה בת 11 שהספיקה לסיים רק שליש מאורך מעבר החצייה. הקטינה נזקקה לטיפול רפואי עקב שבר בירך שמאל, שבר עצם האגן ופגיעה מוחית שגרמה לדימום. בבית החולים הילדה הורדמה, הונשמה ונזקקה לסדרת ניתוחים דחופה וטיפול שיקומי ארוך טווח.

על פי הכרעת הדין, הנהג נהג בקלות ראש, לא נתן תשומת לב מספקת לדרך, לא האט ממהירות נסיעתו עד כדי עצירה כשהגיע למעבר החצייה, לא אפשר להולכת הרגל לחצות את המעבר בבטחה, המשיך בנסיעתו ולבסוף פגע בהולכת הרגל.

השופט רועי פרי מציין בהכרעת הדין כי מדובר בתאונת דרכים שתוצאותיה קשות. קטינה כבת 11 שנחבלה חבלות חמורות עם פגיעה רב מערכתית המתבטאת בהפרעה מוטורית, קוגנטיבית, בדיבור ובשפה שעדיין עוברת טיפולים ושיקום, שנתיים לאחר התאונה.

בהכרעת הדין נקבע, כי נהג המתקרב למעבר חצייה חייב לפעול בזהירות מוגברת ולשים לב להולכי הרגל הנראים וגם אלו המוסתרים. עליו להאט מהירותו למהירות שהינה סבירה לפי מצב הכביש ותנאי הדרך ואף לעצור את רכבו, אם הדבר מתבקש – והכל כדי לאפשר להולכי הרגל לחצות את המעבר בבטחה.

השופט קבע כי תאונה זאת יכלה להימנע ותוצאותיה היו יכולות להיות קלות בהרבה יותר: "לו היה הנאשם מאט מהירותו, בשים לב למכלול נתוני הדרך עד כדי מהירות שתאפשר עצירה לפני מעבר החצייה, כדוגמת מהירות ניסוי שדה הראייה, 10-15 קמ"ש, סבורני כי התאונה היתה נמנעת", הדגיש השופט.

עוד ציין השופט, כי על הנהג היה לפעול בצורה שונה כאשר הוא נמצא בלב שכונת מגורים: "ילדים הינם אוכלוסיה צפויה, שעלולה לרוץ לכביש, אחר כדור, בהיסח הדעת ובתוך כך לחצות מעבר חצייה בריצה או על גבי אופניים וכדומה. הדברים מקבלים משנה תוקף, שכן מעבר החצייה הינו בלב שכונת מגורים בבני ברק, ועל הנאשם היה לצפות גם למצב שכזה".

בנוסף למהירותו הגבוהה של הנהג, בקידמת מכוניתו היה מותקן "מגן חזירים". מגן זה הוא למעשה פגוש מתכתי שהומצא כדי למנוע פגיעות ברכבים כתוצאה מהתנגשות בבעלי חיים. התפקיד של הפגוש הוא ליצור חיץ בין החיה לבין חלקים ברכב שעלולים להינזק ולגרום להשבתה זמנית של המכונית. בשנת 2006 קבע משרד התחבורה כי החל משנת 2008, לא יורשו יבואני רכב ומתקיני אביזרים להתקין "מגיני חזירים" בחזית כלי רכב. ההחלטה התקבלה בעקבות מחקרים שנערכו בטכניון, בהם הוכח שבמקרי תאונות מחמיר המגן את הפגיעה בהולכי רגל.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר בעונשים של נהגים שגרמו לתאונות דרכים וגרמו לפציעתם או הריגתם של אחרים. בנוסף יש להגביר את האכיפה על נהגים שמתקינים ברכביהם "מגן חזירים" שאינו חוקי בישראל ולהענישם על כך. כמו כן, יש לשפר את תשתיות הכבישים בתוך הערים ולהציב פסי האטה לפני כל מעבר חצייה, דבר אשר מסב את תשומת לב הנהגים, גורם להם להאט ומציל חיי אדם".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}