כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024
ערב ראש השנה

לא מה שחשבתם: מחקר חדש חושף את הרגלי הקניות של הישראלים

ערב ראש השנה, מחקר חדש חושף את הרגלי הקניות של הישראלים, אשר מסתבר שמנהלים ברובם את ענייניהם הפיננסיים דרך המובייל | תוצאות המחקר בכתבה

לא מה שחשבתם: מחקר חדש חושף את הרגלי הקניות של הישראלים
מרכז קניות. אילוסטרציה צילום: unsplash

לקראת ראש השנה נערכו שני מחקרים צרכניים מקיפים (באמצעות גיאוקרטוגרפיה ו- SAPIO) ע"י חברת Visa, העוקבים אחרי הרגלי השימוש באמצעי תשלום דיגיטליים ובכרטיסי אשראי של הישראליים. 

להלן תוצאות המחקר

• כמעט מחצית מהמשתתפים הצהירו שהם משתמשים בטלפון שלהם כדי לבצע את רוב התשלומים או את כולם. 71% משתמשים בבנקאות סלולרית על בסיס קבוע, 45% מעבירים כסף בין חברים, 44% משלמים בטלפון הנייד עבור חניה ו-41% משתמשים בו לתשלום עבור שירותים ומוצרים. לבסוף, 17% קונים באמצעות רכישה מתוך האפליקציה וכ-12% משתמשים במכשיר הנייד שלהם כדי לשלם עבור המונית שלהם. 

• 56% מהנשאלים ממירים נקודות כדי שישמשו להטבות כמו רכישת מוצרים, שוברי מתנה וכרטיסי בידור.

• 69% מהמשתתפים ציינו שישתמשו יותר באמצעי תשלום דיגיטליים בקניות, אם יציעו להם הנחות או החזר כספי (67%) או אם יקבלו הטבות ופרסים (59%).

• 55% מהמשיבים בסקר אמרו כי הסיבה העיקרית לבחירה בתשלומים דיגיטליים היא קלות המעקב אחר ההוצאות. 40% אמרו כי תשלומים דיגיטליים מונעים את הסיכון לאובדן מזומנים, ו-38% אמרו כי בחירה בתשלומים דיגיטליים מבטיחה פיצוי במקרה של הונאה.

• כיום 90% ציינו כי הם בודקים את דוח פירוט ההוצאה החודשי שלהם בכרטיס האשראי, כלומר רק 10% מהישראלים לא בודקים את הפירוט החודשי שמגיע אליהם בדואר או באינטרנט.

• כמעט מחצית (46%) מהמשתתפים הצהירו שהם מעוניינים בבנקאות פתוחה, כלומר שירותים פיננסיים, שיאגדו את כל המידע הפיננסי שלהם בפלטפורמה אחת לניהול ובקרה יעילים יותר של הנכסים הפיננסים שלהם. 

• ל-75% מהישראלים יש לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק. כ-80% מבעלי כרטיסי האשראי מדווחים שיש להם כרטיס בנקאי, וכ-60% מדווחים שיש להם כרטיס חוץ בנקאי המציע יותר אשראי פיננסי (כ-42% יש את שניהם). בממוצע, לישראלים יש כ-2.5 כרטיסים בארנק.

• ישנם שלושה קריטריונים עיקריים לפיהם הישראלים בוחרים את כרטיסי האשראי שלהם. כ-45% אמרו כי 'זהו הכרטיס הראשי המוצע ומונפק על ידי הבנק שלהם', בעוד 44% ציינו כי מדובר בסך הכל בתגמולים והטבות אטרקטיביות, ועוד 43% ציינו כי מדובר במועדון חדש.

העדפות שונות של שימוש בחנות, באינטרנט ובחו"ל

• עבור כ-40% מהנשאלים מה שחשוב בעיקר בבחירת כרטיס האשראי בו ישתמשו בקניות פיזיות הוא ההטבות האטרקטיביות, בעוד ש-60% אמרו שמדובר בהחזר כספי והצעת ערך המאפשרת צבירת נקודות במעמד הרכישה בחנות.

• בהשוואה לקנייה בחנות הפיזית, המניעים לרכישה מקוונת בכרטיס אשראי שונים: כ-40% מהנשאלים עושים זאת על סמך נוחות והרגל וכשליש מונעים מההטבות (הכוללות גם קאש-בק). שליש נוסף קבע שהמניע העיקרי לביצוע קניות באינטרנט עם כרטיס הוא ההגנה מפני הונאה.

• כ-30% מהמשתתפים דיווחו כי הם בוחרים להשתמש בכרטיס ספציפי לתשלום בחו"ל על סמך פרמטרים פיננסיים- בעיקר עמלת המרה נמוכה, ועוד כשליש דיווחו כי בחירתם מבוססת על 'נוחות והרגל'.

 

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}