כ"ח תשרי התשפ"ה
30.10.2024
החגים בפתח

עליות המחירים גרמו לצמצם את היקף רכישת מזון

ממדד המחירים של חברת סטורנקסט עולה כי היתה עלייה של 6.5% במדד, זאת במקביל לעלייה של 6.6% במכירות שהסתכמו | ומה עשה ביטול מס החד"פ על המכירות?

עליות המחירים גרמו לצמצם את היקף רכישת מזון
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עליות המחירים התכופות שנרשמו מתחילת השנה אילצו את הצרכנים לצמצם את היקף הקניות, כך מפרסם 'כלכליסט'.

מנתוני חברת איסוף המידע סטורנקסט עולה כי בשמונת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית נרשם קיפאון במכירות המזון. הקיפאון נרשם בין היתר בקטגוריית מוצרי הטיפוח האישי, הסיבה היא בעקבות עליית מדד המחירים ב-5.2%, במקביל לעלייה של 5.4% במכירות. בנוסף, לאחר העלאות מחירים של ספקי המזון והטואלטיקה במהלך המחצית הראשונה של השנה, נרשם קיפאון במכירות גם בתחום הזה.

מבחינת מוצרי מזון והצריכה נרשמה עלייה ריאלית נמוכה של 0.8% בלבד, בהמשך לעליות המחירים שנרשמו מתחילת השנה, ואשר הובילו לעלייה של 4.8% במדד המחירים. ביטול מס החד פעמי מיתן את עליית המחירים בשוק של המוצרים לבית . מכירות הענף עלו בתקופה ב-2% ל-2.9 מיליארד שקל ושיקפו עלייה ריאלית של 1.7% בלבד.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}