כאלף בני אדם נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים בערים בכבישים רטובים
בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בשנת 2013. מנכ"ל אור ירוק: "מספר ההרוגים הגבוה בכבישים רטובים צריך להיות קריאת השכמה למדינה, לפעול באופן מיידי למען שיפור התשתיות"
- אור ירוק
- ב' כסלו התשע"ה
פלאש 90
כאלף בני אדם נפגעים בממוצע מדי שנה בתאונות דרכים בעת נסיעה בכבישים רטובים או מכוסים בוץ בערים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתונים אלה נכונים לעשר השנים האחרונות, בין השנים 2004-2013.
עוד עולה מהנתונים, כי מדי שנה נפגעים באורח קשה בממוצע כ-55 בני אדם בתאונות אלה בערים ושמונה בני אדם נהרגים בתאונות דרכים בערים, בכבישים רטובים או בוציים.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספר ההרוגים הגבוה בכבישים רטובים צריך להיות קריאת השכמה למדינה, לפעול באופן מיידי למען שיפור התשתיות. בכדי להציל חיים בחורף הקרוב, המדינה חייבת לאתר את המפגעים הפוטנציאליים ולהשקיע במקומות אלו משאבים למניעת רטיבות והחלקה בכבישים. כמו כן על המדינה לשפר את ההסברה בקרב ציבור הנהגים ושאר משתמשי הדרך לגבי הדרכים להתמודד עם כביש רטוב או מכוסה בוץ".
בירושלים נפגעו 73 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, אדם אחד נהרג.
בתל אביב נפגעו 41 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בחיפה נפגעו 40 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
באשדוד נפגעו 38 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בעכו נפגעו 29 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בפתח תקוה נפגעו 28 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, שני בני אדם נהרגו.
אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא למעשה "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיג על פני הכביש.
אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה וכן גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.
בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, יש לנסוע 20 קמ"ש פחות לפחות ובמזג אויר סוער גם 30-40 קמ"ש פחות. לפני פנייה בכביש רטוב, יש לבלום לאט ובעדינות ולהתחיל בהאטה בהדרגה לפני הפנייה. כמו כן כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.
בנוסף יש לשים לב כי לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עלולה להיות בור עמוק ובלתי צפוי.
עוד עולה מהנתונים, כי מדי שנה נפגעים באורח קשה בממוצע כ-55 בני אדם בתאונות אלה בערים ושמונה בני אדם נהרגים בתאונות דרכים בערים, בכבישים רטובים או בוציים.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספר ההרוגים הגבוה בכבישים רטובים צריך להיות קריאת השכמה למדינה, לפעול באופן מיידי למען שיפור התשתיות. בכדי להציל חיים בחורף הקרוב, המדינה חייבת לאתר את המפגעים הפוטנציאליים ולהשקיע במקומות אלו משאבים למניעת רטיבות והחלקה בכבישים. כמו כן על המדינה לשפר את ההסברה בקרב ציבור הנהגים ושאר משתמשי הדרך לגבי הדרכים להתמודד עם כביש רטוב או מכוסה בוץ".
בירושלים נפגעו 73 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, אדם אחד נהרג.
בתל אביב נפגעו 41 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בחיפה נפגעו 40 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
באשדוד נפגעו 38 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בעכו נפגעו 29 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים.
בפתח תקוה נפגעו 28 בני אדם בשנת 2013 בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, שני בני אדם נהרגו.
אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא למעשה "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיג על פני הכביש.
אחת הדרכים להקטין את הסיכון להחלקה היא באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה וכן גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.
בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, יש לנסוע 20 קמ"ש פחות לפחות ובמזג אויר סוער גם 30-40 קמ"ש פחות. לפני פנייה בכביש רטוב, יש לבלום לאט ובעדינות ולהתחיל בהאטה בהדרגה לפני הפנייה. כמו כן כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.
בנוסף יש לשים לב כי לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עלולה להיות בור עמוק ובלתי צפוי.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות