לקראת לוחית רישוי לאופניים חשמליים וקורקינטים
השנה נרשמו 3,793 נפגעים ברכיבה על קורקינטים חשמליים • מהירות הכלים השיתופיים מוגבלת ל-25 קמ"ש בלבד, כפי שמאושר בחוק; לעומתם, הכלים הפרטיים רובם ניתנים לפריצה ועשויים להגיע למהירות של 80-100 קמ"ש
השנה נרשמו 3,793 נפגעים ברכיבה על קורקינטים חשמליים, כך עולה מנתונים שפרסם איגוד מפעילי הקורקינטים השיתופיים באיגוד לשכות המסחר. מתוך הנפגעים האלה, 180 נרשמו במהלך רכיבה על קורקינטים שיתופיים. הבדיקה מבוססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המשטרה ומכון גרטנר.
לפי עיקרי הנתונים, עיקר התאונות שבהן מעורבים כלים דו גלגליים חשמליים (95%) היא של רוכבים שהכלי הוא בבעלותם ושליש מהרוכבים שנפגעו הם מתחת לגיל 16. בנוסף עולה מהנתונים שהשיג ארגון מפעילי הקורקינטים השיתופיים כי 90% מהקורקינטים שבישראל הם בבעלות פרטית ו 10% הם שיתופיים.
לפי ההסבר שמספק איגוד מפעילי הקורקינטים השיתופיים, מהירות הכלים השיתופיים מוגבלת ל-25 קמ"ש בלבד, כפי שמאושר בחוק; לעומתם, הכלים הפרטיים רובם ניתנים לפריצה ועשויים להגיע למהירות של 80-100 קמ"ש. בכלים השיתופיים קיימת חובת התקנת לוחית רישוי לזיהוי הקורקינט ולכלים השיתופיים הגבלת מהירות באזורים הומי אדם. בנוסף יש מגבלת גיל ועל הכלים השיתופיים אסור לרכב אם הרוכב הוא בן פחות מ 18.
ההודעה של איגוד מפעילי הקורקינטים השיתופיים מגיעה בעיתוי חשוב: ביום שלישי הקרוב צפוי להתקיים בכנסת דיון בנושא התקנת לוחיות רישוי מיוחדות על כל הקורקינטים הממונעים והאופניים החשמליות שבכבישי ישראל. לפי עיקרי הדברים כל מי שיש לו אופניים או קורקינט שיש להם מנוע חשמלי יצטרך להירשם במאגר נתונים מיוחד של מדינת ישראל וכך יהיה אפשר להגיע לבעל הכלי במקרה שתבוצע בו עבירה.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות