י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

אבנים בכביש החוף • סיכום חדשות השבת

אבנים נזרקו על רכבים בג'סר א זרקא • ירי על רכב בטירה • רעידת אדמה ביפן • 'בחדרי חרדים' מגיש: כל חדשות השבת

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

בליל שבת כוח משטרתי הוקפץ לישיבה ברחוב אבוחצירא בבאר שבע בעקבות דיווח על דקירה. מהזירה פונה בחור במצב קל. בתום סריקות ופעילות מודיעינית וחקירתית של שוטרי ובלשי תחנת באר שבע אותר החשוד בדקירה. מתחקור במקום עלה כי הרקע למעשה פלילי. החשוד יובא הערב להארכת מעצר.

פעילות בלשי וחוקרי תחנת באר שבע הביאה בליל שבת סמוך לשעה 1:00 למעצרן של שתי אחיות בשנות ה-20 לחייהן בתקיפה חמורה של שתי בחורות בתחנת דלק בעיר באר שבע זמן קצר קודם לכן, החשודות נמצאו בדירה בבאר שבע כשהן במצב של שכרות, זהותה של החשודה השלישית ידועה ונערכות סריקות לאיתורה. החשודות הועברו לתחנה שם בחקירה קשרו עצמן למיוחס להן, היום תובאנה להארכת מעצר.

בשעה 01:00 לפנות בוקר התקבלה הודעה על שריפה בדירה בקומה השנייה מתוך ארבע קומות ברחוב בורלא בעכו. חמישה צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל מערבי הוזנקו למקום האירוע, הצוותים זיהו עשן מחלונות הדירה ופרצו את הדירה במהלך פעולות הסריקה והכיבוי אותר לכוד שחולץ ע"י לוחמי האש והועבר לטיפול מד״א במצב קשה. סיבות פרוץ השריפה נחקרות. פיקד על האירוע מפקד המשמרת רשף ישראל שייה.

משריפה ברחוב המייסדים בנהריה, הובאו למרכז הרפואי לגליל בנהריה 3 מבוגרים בשנות ה-30 וילדה בת 9. כולם במצב קל סובלים משאיפת עשן ומטופלים במיון.

אתמול מעט לפני כניסת השבת בקניון רננים ברעננה עוכבו 2 בחורות וגבר תושבי חולון לאחר שנחשדו בגניבת בשמים מהסופר פארם. למקום הוזעקו שוטרי תחנת כפר סבא. בבדיקה בתיקם נמצאו בשמים נוספים שנגנבו מהמשביר. בבדיקה ברכבם נמצאו בשמים נוספים בשווי כולל של כ 25000 ₪ ויריעות אלומיניום שעפ"י החשד מנעו את הצפצוף ביציאה. בבדיקה עלה כי מדובר בסבתא (בת 60) אמא (בת 40 ) ובנה (20). בחיפוש שנערך בביתם נתפסו עוד עשרות תמרוקים, בשמים והלבשה תחתונה בשווי עשרות אלפי ₪ החשודים כגנובים באותה השיטה. הם יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם בפני בימ"ש תורן.

לעבר רכב פרטי שנסע בליל שבת בכביש החוף הושלכה אבן מכיוון ג'סר א זרקא, נגרם נזק לרכב. הנהג לא נפגע. משטרת תחנת זכרון יעקב פתחה בסריקות.

בשבת בבוקר דווח למשטרה כי בחוף קרית חיים ניסו להצית במהלך הלילה סוכת מציל ומחסן הצמוד לסוכת מציל אחרת. נגרם נזק קל, כן נכתבה כתובת נאצה נגד יהודים. תחנת זבולון פתחה בחקירה.

שתי כתובות דאעש נתגלו בדרך נוף הכרמל היוצאת מהשכונה המזרחית של דלית אל כרמל ובמוחרקה על אנדרטת בשביל הבנים הדרוזים. משטרת תחנת חיפה פתחה בחקירה.


בליל שבת בצומת גילון רכב בהיר ככל הנראה בצבע לבן פגע בהולך רגל שעמד בצד הכביש. מדובר בהולך רגל בשנות ה-40 תושב רמה שנפגע באורח בינוני. הרכב פגע וברח. הוקמו מחסומים, בוחני תנועה חוקרים את נסיבות התאונה ופועלים לאיתור הרכב שנמלט.

בשעה 00:32 נמסר למד"א מרחב אשר על רכב שהתהפך בכביש מירכא לכיוון כישור. פרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של צעיר כבן 20.

בשעה 11:36 נמסר למד"א מרחב דן על גופת גבר שנפלטה מהים, סמוך לרציף הרברט סמואל בת"א. פרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר כבן 50.

בשעה 12:42 נמסר למד"א מרחב איילון על גבר שנפל מקומה רביעית ברחוב ביאליק בחולון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לביה"ח תה"ש גבר כבן 56 במצב קשה עם חבלת ראש ופגיעה רב מערכתית בהכרה מלאה.

בצאת השבת בשעה 17:43 נמסר למד"א מרחב ירקון על ירי בטירה. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ומפנים לבי"ח מאיר צעיר כבן 23 במצב בינוני עד קשה כשהוא ירוי בפלג גופו העליון.

חדשות חוץ:
רעידת אדמה בעוצמה 6.8 בסולם ריכטר הורגשה בנגנו שבמרכז יפן בשבת אחה"צ (שעון ישראל) והביאה לשיבושים בזרם החשמל ובתנועת הרכבות. לא דווח על נפגעים או על נזק. המכון הגיאופיזי בארצות הברית הודיע כי בשלב זה אין חשש מצונאמי.

סטודנט צפון קוריאני שמשפחתו מקושרת לשלטון נמלט מניסיון חטיפה בפריז, שם הוא לומד, וכרגע הוא מסתתר. גורם צרפתי אמר שניסיון החטיפה היה בשבוע הראשון של נובמבר בשדה תעופה בפריז, שם היו אמורים להעלות אותו על מטוס לבירת צפון קוריאה פיונגיאנג.

מניין קורבנות האבולה עלה ל-5,459 בני אדם מתוך 15,351 מקרים בשמונה מדינות. כך הודיע ארגון הבריאות העולמי. בהודעה נמסר כי כל השישה שנדבקו במאלי מתו מהנגיף הקטלני.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הדגישה את התנגדותה של גרמניה להכרה במדינה פלסטינית, צעד סמלי שאושר בפרלמנטים של מדינות אחרות באירופה. מרקל אמרה כי בברלין תומכים בפתרון שתי מדינות וכי "אנחנו רואים כמה זה קשה, אז אנחנו גם מאמינים שהכרה חד צדדית במדינה פלסטינית לא תקדם אותנו" ליעד הזה.

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי 40 בני אדם מתו ממחלת הדבר במדגסקר שבאפריקה, מתוך 119 שנדבקו מחודש אוגוסט. לפי הארגון הוקם כוח משימה לאומי כדי למנוע את התפרצות המחלה, וקיים שיתוף פעולה עם רשויות הבריאות במדגסקר והצלב האדום.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ושר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף מגבשים הצעות חדשות כדי לפרוץ את המבוי הסתום בשיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות. כך סיפרו גורמים שמעורים בפרטי השיחות. לפי הגורמים, הדיפלומטים הבכירים של ארה"ב ואיראן מכינים הצעות שאותם הם צפויים להציג להנהגות בשתי המדינות.

רשויות הבריאות של הולנד ימיתו 8,000 ברווזים כדי למנוע התפשטות אפשרית של שפעת העופות, שסימניה התגלו השבוע בשלוש חוות במדינה. בכך יעלה מספר העופות שהומתו מיום ראשון ל-211 אלף.

גורמי משטרה בקניה אמרו כי ארגון הטרור הסומלי א-שבאב חטף אוטובוס בצפון המדינה, ורצח 28 נוסעים שאינם מוסלמים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה קרא לתושבי פרגוסון שבמיזורי להפסיק את ההפגנות האלימות שהחלו בעקבות הרג נער שחור לא חמוש בידי שוטר לבן. "במדינה הזאת מותר לכולם להביע את עמדתם, אך שימוש באירוע כתירוץ לאלימות עומד בניגוד לחוק ומנוגד למי שאנחנו", אמר.

שופט בצ'ילה גזר עונש מאסר על שני קציני צבא לשעבר שעינו את אביה של הנשיאה מישל בצ'לט, בראשית שלטונו של הרודן אוגוסטו פינושה. אחד מהם נידון לשלוש שנות מאסר, והשני לשנתיים.

סיכום אירועי השבת בשיתוף אתר 'בחדרי חרדים', מוקד זק"א ו'קבוצת העיתונאים רוטרניק'.
ישראל ארהרב יפן אבנים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}