י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
משלחת בכירי החסידות הגיעו במיוחד

האירוע הגדול ביותר בקהילה: נכד הרבי מבעלזא בהכנסת ס"ת באנטוורפן

חסידי בעלזא באנטוורפן זכו לביקור מרומם של נכדו הגדול של האדמו"ר, הרה"ג רבי שלום רוקח, שנחת בבלגיה יחד עם משלחת בכירי החסידות לרגל הכנסת ספר תורה | החסידים התכנסו לאירוע ענק, מהגדולים שידעה הקהילה המקומית בשנים האחרונות | גלריה נרחבת

האירוע הגדול ביותר בקהילה: נכד הרבי מבעלזא בהכנסת ס"ת באנטוורפן
הכנסת ס"ת בבעלזא אנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

חסידי בעלזא באנטוורפן, בלגיה, השתתפו השבוע בסדרת אירועים מרשימים, שהחלה עם נחיתת משלחת מכובדת מישראל בראשות נכדו הגדול של האדמו"ר מבעלזא, הרה"ג רבי שלום רוקח, ותמה באירוע ענק וסעודת מצווה לאחר הכנסת ספר תורה, בהשתתפות כ-600 חסידים.

האירועים החגיגיים, שהופקו ברוב כישרון על ידי המפיק המפורסם מאירופה, ארי פרקש, נערכו לרגל מעמד הכנסת ספר תורה שנתרם על ידי משפחת קעניג הנכבדה, לעילוי נשמת הוריהם ר' פנחס יהודה ז"ל ומרת לאה ע"ה.

כאמור, לרגל האירוע המריאה מישראל משלחת מכובדת שכללה את נכד הרבי, ויחד עמו שורה של רבנים, עסקנים ואנשי ציבור בכירים בחסידות בעלזא – חבר בד"ץ 'מחזיקי הדת' בעלזא הגה"צ רבי אברהם דירנפלד, משב"ק בית בעלזא הרב שמעון וואלף קליין, גבאי האדמו"ר הרב אליעזר ווינד, ותיק העסקנים לבית בעלזא הרב הערשל פרקש, בנו העסקן ר' זאבי פרקש ויו"ר ארגון 'צהר' הרב מנחם קליין.

בצהרי היום, לאחר סיום כתיבת האותיות בבית התורם הנכבד, יצאו המוני חסידי בעלזא לרחובה של עיר לתהלוכת הכנסת ספר התורה, בהשתתפות אלפים – אנשים, נשים וטף מחסידות בעלזא, אורחים מישראל לצד תושבים רבים שהגיעו לשמוח בשמחתם של חסידי בעלזא.

ספר התורה נתרם לבית המדרש 'אוהל משה' של חסידי בעלזא בעיר, בראשות הדומ"ץ הגאון רבי שמואל מרדכי מוסקוביץ לבית המדרש התקבצו כל רבני ודייני העיר, ובראשם המרא דאתרא גאב"ד 'מחזיקי הדת' הגאון רבי אהרן שיף, וגאב"ד 'שומרי הדת' הגאון רבי פנחס לייבוש פדווא.

גולת הכותרת של האירוע הייתה סעודת המצווה שנערכה באולם הענק של מוסדות 'בנות ירושלים', בקריית החסידות באנטוורפן. צוות מיוחד, בראשות המפיק ארי פרקש, עמל להכין את האירוע הגדול ביותר שידעה הקהילה המקומית בשנים האחרונות, עם התראה של מספר ימים בלבד.

מפאת חוסר מקום, האירוע היה מיועד לגברים ותלמידי הישיבה בלבד. את המשא המרכזי מסר אורח הכבוד הרב שלום רוקח, שהגיע בשליחות זקנו הגדול הרבי מבעלזא. תזמורת נרחבת הנעימה את האירוע, בראשות בעל המנגן משה יוסף דמן ובנו ילד הפלא, מקהלת 'זמרו' והקלידן שימי שובקס.

הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}