ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
שעות גורליות

שעות גורליות: ללא הסכמה בין משרד האוצר לארגון המורים "כרגע אין חדשות"

מחר אמורה להתחיל שנת הלימודים אך אי ודאות שוררת סביב הפתיחה | הפערים בין משרד האוצר ובין ארגון המורים עדיין גדולים ועומדים על חצי מיליארד שקלים | בסביבת שר החינוך קיש פנו ללשכת רה"מ וביקשו קיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה | כעת פגישת סמוטריץ' וקיש

שעות גורליות: ללא הסכמה בין משרד האוצר לארגון המורים "כרגע אין חדשות"
כיתה א' צילום: David Cohen/Flash90

מחר אמורה להיפתח שנת הלימודים ונראה שהשביתה קרובה מתמיד. לאחר כמה ימים של מו"מ במהלכם אף נראה היה אמש כי יימצא פתרון, כעת מסתמן כי הפערים בין ארגון המורים למשרד האוצר עדיין גדולים. משמעות הדבר, נכון לעכשיו היא שהארגון בדרך להשבתת הלימודים מחר.

בשעות הצהרים נערכה פגישה בין שר החינוך קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז. לאחריה דווח כי סוכם שקיש ילחץ על משרד האוצר כדי לגשר על הפערים התקציביים שעומדים, לפי גורמים, על חצי מיליארד שקלים. כעת מתקיימת הפגישה הגורלית עם שר האוצר. במקביל לפגישתם אמר ארז ל'ynet' כי "ישבנו עם שר החינוך, שעשה מאמצים רבים, אך כרגע אין חדשות". 

במקביל, דווח על כך שבסביבת שר החינוך קיש פנו ללשכת ראש הממשלה וביקשו קיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה במטרה להשלים את הפערים במשא ומתן.

אתמול בצהריים דווח על התקדמות במשא ומתן בין הצדדים. על פי הדיווח, הושגה הסכמה על תוספת של כ-2,000 ש"ח לכל מורה. אך המחלוקת סביב דרישת האוצר להעביר מנהלים וחלק מהמורים להעסקה אישית וגובה הגמול לבעלי תפקידים נותרה בעינה.

אמש, בתום מו"מ לילי בן עשר שעות, אמר רן ארז כי "משרד האוצר מתעקש להפריט את מערכת החינוך ומדבר מגרונם של פורום קהלת. במסגרת זו הם מבקשים להעביר את כל מנהלי בתי הספר והמורים לחוזים אישיים. הם מבקשים לפטר מורים בלי ועדה פריטטית, ואנחנו לא מסכימים לדרישות האלה".

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}