ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ברגע האחרון

הושגה הסכמה עם משרד האוצר: אלו המסגרות שלא ישבתו

ברגע האחרון הושג הסכם בין עובדי מסגרות היום לבעלי מוגבלויות ומשרד האוצר ושנת הלימודים תיפתח כסדרה | בין פרטי ההסכם: תוספות שכר בסך כולל של 330 מיליון ש"ח 

הושגה הסכמה עם משרד האוצר: אלו המסגרות שלא ישבתו
כיתה/בית ספר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים ובצל אי הוודאות שאופף את המו"מ במסגרות החינוך הרגילות, ישנה הסכמה בין משרדי האוצר והרווחה ומטה המאבק להעלאת שכר המטפלים והמדריכים של אנשים וילדים עם מוגבלות ולפחות מבחינתם, שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה.

 בין פרטי ההסכם ניתן למצוא תוספות שכר בסך כולל של 330 מליון ש"ח שיינתנו בשתי פעימות שונות. הפעימה הראשונה תחול כבר בחודש הבא ואילו הפעימה השנייה בעוד קצת פחות משנה, ביוני 2024.

כזכור, לפני כשבועיים מטה המאבק להעלאת שכר המטפלים והמדריכים בהובלת אקים, איל"ן ואלו"ט שכולל 35 ארגונים מכל רחבי הארץ המפעילים מסגרות דיור, תעסוקה ופנאי לילדים ולאנשים עם מוגבלות הזהיר כי בשל משבר שכר וכח אדם קשה השורר בתחום הם ייפתחו בשביתה שכאמור, נמנעה ברגע האחרון. 

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי: "ההסכם אליו הגענו הוא פריצת דרך של ממש. לאחר שנים ארוכות שבהן שכר המטפלים נשחק, אנו מסדירים את המקצוע החשוב של תומך באדם עם מוגבלות כפרופסיה, יוצרים מסלולי קידום ונותנים תוספת שכר משמעותית אשר תהפוך משרות אלו לאטרקטיביות. ההסכם מתווסף לתוספות נוספות שיינתנו לתחום המוגבלות במסגרת חוק שירותי הרווחה. מדובר בבשורה משמחת לאוכלוסיית אנשים עם מוגבלות בישראל, אוכלוסייה שנמצאת בליבת העשייה של משרד הרווחה.
אני רוצה להודות לשר האוצר בצלאל סמוטריץ וסגנית השר מיכל וולדיגר על השותפות והעבודה המאומצת יחד להגיע להסכם החשוב הזה, אני רוצה להודות לצוות המו"מ מטעם משרד הרווחה בהובלת מנכ"ל המשרד ינון אהרוני, שעבדו לילות כימים לגיבוש ההסכם".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}