י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"עלון אושוויץ"

סגן רה"מ הגרמני לא מתנצל: "בסוף זה ייגמר"

תגובה ראשונה ומזלזלת של סגן ראש ממשלת בוואריה בגרמניה על החשיפה כי הפיץ את "עלון אושוויץ": "בסוף ייגמר מסע ההכפשה". נשיא אגודת ישראל-גרמניה כתב: "אתה באמת נטול בושה"

סגן רה"מ הגרמני לא מתנצל: "בסוף זה ייגמר"
מחנה ההשמדה אושוויץ צילום: Yossi Zeliger/Flash90

תגובה ראשונה ומתחמקת ומזלזלת של הוברט אייוונגר סגן ראש ממשלת בוואריה על הגילויים כי הפיץ את "עלון אושוויץ" ונהג בתיכון להצדיע במועל יד "בסוף ייגמר מסע ההכפשה".

ההתחמקות הזו מביאה לתגובות נזעמות בקהילה היהודית בגרמניה. ה-AJC המקומי כתב: "אנחנו מזדעזעים מכך שאייוונגר ממשיך להימנע מכל דיון רציני על תוכנו והשפעתו של העלון, לא כל שכן על ניצולי שואה וצאצאיהם, ובמקום זאת מציג את עצמו כקורבן". וולקר בק נשיא אגודת ישראל-גרמניה כתב: "אתה באמת נטול בושה".

כזכור הדי תחקיר ה'זודוייטשה צייטונג' נגד סגן ראש ממשלת בוואריה ושר הכלכלה שלה הוברט אייוונגר אינם שוככים, תלמידים מן התיכון בו למד נחשפו והעידו על מנהגיו להצדיע במועל יד ולחקות את נאומיו של אדולף היטלר.

התחקיר עצמו התמקד ב"עלון אושוויץ" שהפיץ אייוונדר בתיכון, המבטיח ל"אוייבי המולדת" חופשה במחנה ההשמדה אושוויץ, מסע דרך ארובות הקרמטוריום, ירי בעורף וקבורה בקבר אחים.

לאחר החשיפה טען אייונגר שלא כתב בעצמו את העלון אך הודה שבתיק בית הספר שלו נמצאו "עותק אחד או כמה". זמן קצר לאחר מכן, אחיו הגדול של אייונגר טען שהוא עצמו הוא שכתב את החוברת, אולם ההסברים הללו לא סיפקו את המערכת הפוליטית.

 

אנטישמיות גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}