ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הבחירות יבוטלו?

האלימות בחברה הערבית: הדרישה החריגה של השרים

בדיון חסוי שנערך היום בהשתתפות ראש הממשלה, דרשו שרי ממשלה לבטל או לדחות את הבחירות המקומיות של הרשויות הערביות - זאת על רקע האיומים ורצח מועמדים

האלימות בחברה הערבית: הדרישה החריגה של השרים
ישיבת ממשלה צילום: לע"מ

דרישה חריגה: במהלך דיון חסוי שנערך היום בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו וראש השב"כ רונן בר, דרשו מספר שרים הממשלה לבטל או לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות בחברה הערבית. דרישה זו נענתה בסירוב של הייעוץ המשפטי - כך פורסם ב"חדשות 12".

דברים אלו מגיעים בעקבות האלימות בחברה הערבית, ואיומים שונים על חייהם של מועמדים לתפקידי ראשי הראשויות הערביות - שמגיעים לעיתים לאלימות ואף לרצח.

נזכיר כי אתמול נרצח מנכ"ל עיריית טירה ד"ר קשוע עבד אלרחמן, ביריות סמוך לתחנת המשטרה בעיר. באירוע נפגעו שני בני אדם נוספים באורח בינוני וקל, אחד מהם חבר מועצת העיר. אלרחמן נפצע באורח אנוש ובבית החולים נקבע מותו.

השלושה הגיעו ברכבם, כשהם פצועים מירי, לתחנת המשטרה בעיר. "שוטרי תחנת טירה פתחו בחקירה וסריקות מבצעיות, עם קבלת דיווח בדבר אירוע ירי בעיר, בעקבותיו שלושה גברים הגיעו פצועים אל יומן התחנה ברכבם ופונו אל המרכז הרפואי מאיר בכ"ס", מסרה אתמול המשטרה.

היום נרצחו ארבעה בני אדם באירוע ירי במועצה האזורית אבו סנאן שבגליל המערבי. הארבעה נורו מטווח אפס ע"י מתנקש שנמלט מהמקום. כוחות גדולים של משטרה פתחו במצוד אחר היורה.

אחד הנרצחים הוא אחד הוא גאזי סעב, שהתמודד בבחירות לראשות המקומית. בעקבות הרצח באבו סנאן, עמותת יוזמות אברהם עידכנה כי 156 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 147 אזרחים, 9 שאינם אזרחים, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד היו 68 קורבנות.

138 מהקורבנות נורו למוות, 79 מהקורבנות היו בני פחות מ-30, מתוכם 8 נשים, 1 נפצע בשנת 2022 ומת השנה ו-1 נורה מירי שוטרים.

המגזר הערבי בחירות מונציפאליות אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד