ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

השר יעלון: "הורגים יהודים רק כי הם יהודים"

יו"ר ש"ס דרעי: "טבח נורא. קורא לנתניהו לצאת למבצע לחיסול הטרור" • חה"כ ישי מזירת הפיגוע: "מראות מלחמה מזעזעים"

הפיגוע היום, צילום: נייעס 24/7
הפיגוע היום, צילום: נייעס 24/7

חברי הכנסת מגיבים לפיגוע הרצחני הנורא בירושלים, בו נהרגו ארבעה מתפללים ועוד שישה נפצעו.

שר הביטחון משה בוגי יעלון הגיב לפיגוע הרצחני הבוקר בירושלים: "מסע הרצח של יהודים המתפללים בבית כנסת הבוקר בירושלים, הוא תוצאה ישירה של ההסתה, השקרים והשנאה שמופצים מדי יום ברשות הפלסטינית, בהנהגת יושב הראש אבו מאזן, נגד מדינת ישראל. בין אם מדובר בהתארגנויות מקומיות ובין אם מדובר בתשתיות טרור מאורגנות, אנו עדים פעם אחר פעם לניסיונות של גורמי טרור פלסטיניים לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל בירושלים ולהרוג כמה שיותר יהודים רק משום שהם יהודים.

"הם מוזנים בדברי הבלע הממוסדים נגד ישראל, שהרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן מפיצה ומעודדת בספרי הלימוד, באמצעי התקשורת ובנאומים שקריים וחסרי תקדים בתיעוב שהם מפיצים; הם זוכים לתמיכה, מימון וסיוע מצד תנועות אסלאמיות קיצוניות, ובראשן חמאס.

"מדינת ישראל תכה את הטרור. נילחם בו בנחישות, ולא נאפשר לאיש לשבש את חיינו ולפגוע בנו. מי שחושב שיוכל להמשיך לפגוע בנו – טועה".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אומר כי פיגוע שמתבצע בבית כנסת בזמן תפילה הוא מעשה המעיד יותר מכל על שפלותם של הרוצחים וכי האחריות מוטלת במלואה על יו״ר הרש״פ, אבו-מאזן.

"אבו-מאזן הופך במכוון את הסכסוך לסכסוך דתי בין יהודים למוסלמים וההסתה השיטתית שהוא מוביל נגד יהודים - שבין היתר הוא מגדיר כטמאים שאינם יכולים לעלות להר הבית, היא ההנחייה לביצוע לפיגועים נבזיים כאלה.

"על הקהילה הבינ״ל להוקיע את דבריו האנטישמיים של אבו-מאזן שמובילים למעשי טבח נוראיים כמו זה שהתבצע הבוקר בבית הכנסת ולהבהיר לו כי מי שמתנהל בצורה הזו אינו יכול להיות אישיות מדינית לגיטימית" אומר השר ליברמן.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין: ״הטבח המזעזע הבוקר בבית כנסת בירושלים הוא לצערנו תמצית העמדה הפלסטינית - בעוד אנו עושים מאמץ וקוראים לרגיעה, ההסתה הברוטאלית של מנהיגי הרש"פ נמשכת ומחריפה. שולחיהם אינם בוחלים ברצח מתפללים בתוככי מקום התפילה ובעיצומה.

"הם שוברים שיאים של שפלות ואכזריות. לישראל לא צריך להיות כל שיג ושיח עם מי שדרכם היא לטבוח בחפים מפשע בתוככי מקומותינו הקדושים. אני שולח תנחומיי למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים.״

השר בנט בתגובה לפיגוע בירושלים: "אבו מאזן, מגדולי הטרוריסטים שהצמיח העם הפלסטיני, נושא באחריות ישירה לדם יהודים שנשפך בטלית ותפילין.

"בזמן שאנחנו עסקנו בהזיות על תהליך מדיני, הכינו לנו הפלסטינים תשתית טרור והסתה השלובים זה בזה. גם קונספציית הבטונדות לא עוצרת את הטרור אלא מעודדת אותו. אבו מאזן הכריז מלחמה על ישראל ועלינו להתייחס לכך בהתאם״.

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוני שטבון הגיב: "אנחנו במתקפת טרור מתמשכת. הפיגוע הנוכחי בבית הכנסת הוא קפיצת מדרגה. המיקום, התיאום וההתארגנות. הטרור הערבי מרגיש בטוח, ומרים את הראש זה הזמן ליצור תחושת נרדפות בשכונות הערביות בירושלים ולשתק את הטרור". עוד הדגיש כי "זה הזמן להתאחד ולהכות בכל מי שיעז לפגוע בכל יהודי וישראלי."

יו״ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: ״כאשר שרי החוץ באירופה ובארה״ב מגנים בשפה רפה רצח יהודים ומצד שני נותנים גיבוי להסתה הבלתי פוסקת של אבו מאזן, המחבלים מבינים ששחזור אירועי טבח תרפ״ט הוא לגיטימים. אני דורש מראש הממשלה לכנס את הקבינט מיידית ולפעול מיידית להחזרת הביטחון לתושבי ישראל. דיבורים לא מחזירים ביטחון״.

סגן השר אופיר אקוניס: "בירושלים נעשה היום טבח מחריד ביהודים. זו תוצאה ישירה של קיומה של ממשלת הטרור הפלסטינאית הרצחנית בהובלתו של אבו מאזן ושרי חמאס שמקיימים מערכת הסתה מאורגנת וממומנת נגד יהודים. כעת נדרשת מדיניות של יד ברזל נגד הטרור הברברי, סילוק משפחות המחבלים לתחומי הרש"פ והריסת בתיהם עוד היום".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: זה כבר לא אירועים נקודתיים, אנחנו במלחמה. הטבח הנורא במתפללי בית הכנסת בשכונת הר נוף הבוקר לא מותיר לנו ברירה אחרת, אנחנו במלחמה על החיים שלנו.

"אני קורא לראש הממשלה להתייחס לאירועים האחרונים כמצב מלחמתי לכל דבר ועניין ולצאת למבצע חסר פשרות של חיסול הטרור בירושלים והשבת השקט והבטחון של התושבים. לא עוד התמגנות, לא עוד איפוק, הגיע הזמן לחסל את הטרור הרצחני הזה".

תושב השכונה, ח"כ אלי ישי אומר ממקום הפיגוע: "בירושלים נעשה היום טבח ביהודים עטופים בטליתות ותפילין - רק בגלל היותם יהודים. המראות הן מראות מלחמה שלא היו במחוזותינו זה שנים. בירושלים מתקיימת מלחמה ועל כוחות הביטחון לפעול בהתאם. זו מלחמה בתוך ישראל על המשך קיומה".

ח״כ יעקב מרגי תוקף את התנהלות ראש הממשלה נתניהו והשרים ושואל: "מה עוד צריך לקרות, מה עוד צריך לבעור, כדי שראש הממשלה ייצא מנבצרותו?! המדינה בוערת ובממשלה מתעסקים בחקיקת אגו. אני קורא לראש הממשלה נתניהו לכנס את מי שצריך ולבער את נגע הטרור שמשתולל ברחובותינו".

סגן השר בן דהן הגיב לפיגוע: "גירוש משפחות המחבלים והריסת בתיהם היא הדרך היחידה להחזיר את ההרתעה. גם הרוצחים של שמונת התלמידים מישיבת מרכז הרב הגיעו משכונת מג'בל מוכבר והם ממשיכים במסע הטרור שלהם."

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו: "המחזה הנורא של מתפללים מתבוססים בדמם עטורי טליתות ותפילין מזכירים לכולנו פרעות ופוגרומים שעברו בני עמנו לאורך הדורות. דם יהודי נשפך כמים בחוצות ירושלים על לא עוול בכפם. נרצחים קדושים אלו מצטרפים לאחיהם שנעקדו, נטבחו ונרצחו בארץ ובעולם על קידוש השם.

"מנהיגי הדת המוסלמית צריכים להשמיע קול ברור וחד משמעי שמגנה רצח, קןרא לעצירת מעגל הדמים הנורא הזה בו רוצחים יהודים בבתי כנסת וברחובות העיר רק בשל היותם יהודים".

חברת הכנסת איילת שקד: "הקם להורגך השכם להורגו. מדיניות ההכלה צריכה להפסק היום. דם הנטבחים על ידיו של אבו מאזן, אשר דואג לשמן היטב את מכונת ההסתה הרצחנית שלו שעה שעה".

השר ישראל כץ: "הבוקר התבצע פוגרום ביהודים בבית כנסת בלב ירושלים. אני שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. מדינת ישראל חייבת להגיב מיד ובמלוא העוצמה: להכריז על מצב חרום בי- ם, שיאפשר נקיטת יד קשה והטלת מגבלות תנועה על תושבי מזרח י-ם, בהתאם למידע מודיעיני וצרכים מבצעיים.

"להפשיר מיד את כל תכניות הבנייה הזמינות בירושלים רבתי, כדי לחזק את אחיזתנו בעיר ולהוכיח שהטרור לא משתלם. דם יהודי בארץ ישראל לא יהיה הפקר".

תיעוד מהזירה לאחר הפיגוע
שחיטה בבית כנסת בירושלים: ארבעה מתפללים נרצחו • תיעוד ראשוני מהזירה
פוליטי רצח פיגוע הר נוף תגובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד