ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"יום חג לישראל"

נתניהו חנך את הקו האדום: "גם אלה שמתנגדים לנו - ישתמשו ברכבת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בטקס חנוכת הקו האדום של הרכבת הקלה ונשא דברים. "אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת", אמר. הקו האדום צפוי להסיע כ-80 מיליון נוסעים בשנה

נתניהו חנך את הקו האדום: "גם אלה שמתנגדים לנו - ישתמשו ברכבת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ברכבת צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) בטקס השקת הקו האדום של הרכבת הקלה וגזר את הסרט. ראש הממשלה ורעייתו הגיעו לטקס יחד עם השרים והמוזמנים הנוספים בנסיעה ברכבת החדשה.

במהלך הנסיעה, הוצגה בפני המוזמנים מוכנות הרכבת להפעלה מסחרית מלאה, לצד המאמצים שהושקעו לקראת פתיחתה.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אלה שתומכים בנו ואלה שמתנגדים לנו - כולם ישתמשו ברכבת הזאת. לדבריו, "זהו יום חג לישראל. אנחנו מגשימים היום את חזון התחבורה של ישראל - הבטחנו ואנחנו מקיימים. הבטחנו לחבר בין הערים ובתוך הערים ובין המדינות - ואנחנו עושים את כל שלושת הדברים".

שר האנרגיה ישראל כץ, לשעבר שר התחבורה אמר: "אני ער לביקורת על העבודות, אבל כשיתפזר האבק לאחר סיומן יבינו גדולי המפקפקים שההחלטה שקיבלנו לבצע את הפרויקט הייתה חשובה".

עוד אמר כ"ץ: "אני יכול להגיד על רקע המחאות - הרכבת הזאת היא לא של מדינת יהודה או מדינת תל אביב, אלא רכבת של מדינת ישראל".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "זהו יום היסטורי. דווקא בימים של פילוג הקו הזה מלמד שאפשר לחבר בין בני ברק למגדלים ברמת גן. קו אדום עם גוונים שונים".

באירוע השתתפו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ, סגן שרת התחבורה אורי מקלב, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, יו"ר נת"ע עו"ד מיה ליקוורניק, מנכ"ל נת"ע חיים גליק, מנכ"ל תבל מטרו עמירם אוחיון, ראשי הרשויות בתוואי הקו ובכירים נוספים.

מתנגדי הרפורמה המשפטית קיימו הפגנה מחוץ לטקס תוך ניסיון להפריע לנאום ראש הממשלה.

יצוין כי הקמת הקו האדום ארכה שמונה שנים, מאז הריסת גשר מעריב בשנת 2015. פתיחת הקו האדום היא השלב הראשון של רשת הסעת המונים שתכסה את כל חלקי גוש דן, אשר תכלול את הקו הירוק והקו הסגול שהעבודות ההקמה שלהם מצויות בעיצומן, את רשת קווי המטרו ורשת קווי אוטובוס מהירים BRT.

הקו האדום עובר בערים בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. אורך הקו 24 ק"מ, מהם 12 ק"מ מתחת לפני הקרקע. בקו 34 תחנות, מהן 10 תת-קרקעיות ו-24 במפלס הרחוב. המרחק בין התחנות העיליות הוא כ-500 מטר, ובין התחנות התת קרקעיות - כקילומטר. הקו האדום צפוי להסיע כ-80 מיליון נוסעים בשנה.

הקו האדום מנוהל ומתופעל על ידי חברת תבל מטרו, המעסיקה כ-350 עובדים ובהם נהגים, אנשי תפעול ואחזקה ועובדי מרכז הבקרה, שכולם יחד מחויבים להעניק לנוסעים חוויית נסיעה נוחה, נגישה ובטוחה.

הרכבת הקלה בנימין נתניהו מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד