י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

חה"כ אזולאי: "שירותי כבאות אש - לא לחרדים"

זעם בקרב הנציגים החרדים בעקבות ההחלטה לאסור על כבאים לגדל זקן • אייכלר: "לבעלי בלורית יש מסכות, ולבעלי זקנים לא?!"

צילום אילוסטרציה: דוברות כבאות והצלה מחוז יו"ש
צילום אילוסטרציה: דוברות כבאות והצלה מחוז יו"ש

בתשובה שהשיב היום (ד) השר לביטחון פנים ח"כ יצחק אהרונוביץ לשאילתה של ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) הצהיר השר כי תפקיד לוחם האש לא מתאים למגדלי זקנים –חרדים. ובשירותי הכבאות שומרים תפקידי מנהלה ומטה לבעלי זקנים.

ח"כ אזולאי שאל את השר: "נודע לי כי נציגות הכבאות החליטה לאסור על כבאים לגדל זקן, הוראה בלתי-אפשרית לשומרי-מצוות המגדלים זקנם מטעמי דת, וכן פסילת מועמדים שומרי-מצוות מלהתגייס למערך-הכבאות. ברצוני לשאול: הנכון הדבר? אם כן - מה ייעשה לביטול הוראה זו?"

השר אהרונוביץ השיב כי מדובר בבעיה בשל מסכות מצילות חיים לאותם לוחמי אש אשר לא מאפשרים איטום מלא ומוחלט לאותם בעלי זקנים.

ח"כ אזולאי אמר בתגובה לתשובת השר: "המשרד לביטחון פנים אמר היום בצורה ברורה שירותי כבאות אש אינם מיועדים לחרדים".

גם אייכלר מוחה בחריפות
"כשמדברים על תעסוקה ומקומות עבודה אני רוצה להביע את מחאתי בשם מאות-אלפי יהודים שחסומה בפניהם הדרך למקומות עבודה, בגלל היותם שומרי תורה ומצוות החרדים לדבר ה'.

היום קיבלנו דוגמא נוספת מפי השר לביטחון פנים שבעלי זקנים לא יוכלו לעבוד כמכבי אש, בגלל העדר מסכות מתאימות לבעלי זקנים, מול חומרים רעילים. זה דבר מדהים. במדינות נאורות יש מסכות מתאימות גם לבעלי בלורית ומדוע שלא יהיה לבעלי זקנים? בודאי שבמדינה יהודית, שיש בה בעלי זקנים ברוך ה', חייב להיות מפוחים מתאימים לבעלי הזקנים. למרות שהיו כאלה שחשבו לפני שבעים שנה שלא יהיו פאות וזקנים תוך עשר שנים. ברוך ה' יש הרבה כאלה, ולא יעלה על הדעת שלא יוכלו לעבוד במקום עבודה כלשהו בגלל כך. יש בעיה של אטימה ? כשם שמצאו מסכה לבעלי בלורית, ימצאו גם מפוחים לבעלי זקנים.

"האפליה הזאת אינה רק בתעסוקה אלא גם נוגע למלחמה עתידית, שלא תבא. כבר במלחמת המפרץ הראשונה אמרו לבעלי זקנים, שצריכים להתגלח, שמא יבוא איזה טיל סקאד עם ראש נפץ כימי. אבל היו אז מפוחים, לקשישים. המדינה סירבה להכין מפוחים לבעלי זקנים. היה בג"ץ בענין אמר שצריך למצוא את הפתרון, ולא מצאו עד היום הזה.

"לכן, כשמדברים על עבודה, אני מצפה מועדי עובדים שידרשו כי כבאי אש, שרוצה לגדל זקן, שיתאימו לו אטימה מתאימה עם מפוח אטימה, גם כשהוא נכנס למקום מסוכן, ולא להגיד: הם לא יכולים לעבוד כאן.

"יש להדגיש שגם בשאר מקומות העבודה יש ליהודי בעל זקן בעיה להתקבל, בגלל אטימות הלב של המעסיקים גלוחי הזקן. אם זה בהיי-טק, אם זה במקומות אחרים, ודאי במגזר הציבורי. בכל מקום תעסוקה יש מחסום לקבלת חרדים לעבודה. ביקשנו, למשל, הצעת חוק ייצוג הולם במיגזר הציבורי, שכמוהו יש לגבי נשים, לגבי אתיופים, לגבי ערבים. רק לחרדים אין ייצוג הולם. פעם אחר פעם הכנסת לא הסכימה להעביר את החוק הנדרש הזה. פתאום דואגים לחוק להשיב בשלילה או בחיוב לכל מי שהגיש מועמדות לעבודה. כשאנשים מגישים מועמדות לעבודה עם מספר כשר או כתובת חרדית או תמונה חרדית, הוא לא מקבל תשובה בכלל. אולי זאת הצעת חוק טובה. גם תשובה שלילית, עדיפה על אין מענה.
חרדים כיבוי זקנים אהרונוביץ אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}