ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
יסכלו את שחזור ההישג?

היוזמה שמדאיגה את הסיעות האשכנזיות

קהילות דוברי האנגלית בירושלים ובבית שמש חשים כבר תקופה כי נציגי הציבור מתעלמים מצרכיהם | כעת, לקראת הבחירות המוניציפליות, הולכת ותופסת תאוצה יוזמה חדש: להקים רשימה שתייצג את קהילות ה'חוצניקים' | החשש ב'גדל התורה': - עשוי לסכל את שחזור ההישג ההיסטורי | כל הפרטים 

היוזמה שמדאיגה את הסיעות האשכנזיות
חרדים בירושלים, אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבחירות המוניציפליות מתקרבות ובמפלגות החרדיות יעשו הכל כדי להביא כל קול אל הקלפי. אך יוזמה אחת שנרקמת בימים אלה צפויה להקשות על ראשי הסיעות האשכנזיות את המלאכה, בעיקר בערים ירושלים ובית שמש. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בקרב אנשי קהילות ה'חוצניקים', דוברי האנגלית, המחזיקים בזכות הצבעה בבחירות המקומיות, החלו ליזום מהלך ולצאת למערכה משותפת. המטרה: למקסם את המגיע להם מנציגי הציבור. לטענתם, הם חשים כי המפלגות המקומיות מזלזלות ומקפחות את דרישותיהם.

לפי אנשי המספרים, קהילות דוברי האנגלית בארץ מונות עשרות אלפי קולות פוטנציאליים ויותר. בדגל התורה זקפו לזכותם של ה'חוצניקים' חלק מההצלחה במערכת הבחירות הקודמת, שהביאה את ההישג ההיסטורי - "6-3". 

למרבית תושבי חו"ל יש זכות הצבעה בעיקר לרשויות המקומיות, ובמערכות החולפות בדגל התורה ואגודת ישראל ערכו בקרב הקהילות קמפיינים ממוקדים בשפה האנגלית וזכו באלפי הקולות שהיו נראים כהצבעה טבעית, אלא שמתברר שההצבעה זו לא תהיה טבעית בבחירות הקרובות. 

כעת, מתאגדים קבוצה של עסקני הקהילות ומבקשים לעשות סוף להתעלמות מצרכיהם, שנתקלים בקשיים מול הרשויות המקומיות ולדבריהם הם אינם זוכים למענה ראוי. מטרת העסקנים, כך לדבריהם, "למקסם את הכוח ולהצטרף למשחק הפוליטי על ידי תמיכה במפלגה שתתחייב לסייע לתושבים" ותתחייב להציב מועמדים מטעמם בתנאי לתמיכה. 

בירושלים הבעיה מדאיגה ביותר, אם ירצו הליטאים לשחזר את ההישג בבחירות אשתקד, "6-3" הידוע. בשל כך שהצעירים החרדים (הישראלים) נוטשים את העיר לטובת דיור מוזל יותר בערי הפריפריה, דגל התורה המקומית מאבדת את קולות. מי שמגיע לירושלים הוא דווקא הציבור האמריקאי. אם במפלגה ירצו לשמור על כוחה חבריה יאלצו להתייחס לציבור המדובר. 

בימים האחרונים כבר החלו פרסומים בקרב קהילות בני חו"ל בירושלים ובית שמש, המבקשים להתאחד תחת רשימה אחת. מאחורי היוזמה עומדים גם רבני הקהילות, שיחד יתאגדו למטרה שהוגדרה: "לקבל את השירות המגיע מטעם המפלגה שתזכה לתמיכתם".

קהילות בני חו"ל, כידוע, מרוכזות בעיקר בירושלים ובית שמש. כך בירושלים, עד לפני חמש שנים שימש יצחק פינדרוס כנציג דוברי האנגלית בעירייה אך מאז פרש ועבר לכנסת ובני הקהילה חשים את חסרונו. בבית שמש מרגישים העסקנים תסכול מכך שקוצץ כוחו של נציגם בעירייה ישראל סילברסטיין, בכך שלא קיבל את מקומו הראוי כמועמד המפלגה לראשות העיר.

עם גיבוש רשימת אנשי הקהילות בירושלים ובית שמש, יערכו קבוצת העסקנים כנסים ולאחר מכן יציגו את הדרישות  בפני המפלגות החרדיות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בירושלים העסקנים לא שוללים תמיכה בקבוצה פוליטית אחרת, כמו עוצמה יהודית ששוקלת לשריין מועמד מטעמם בבית שמש מתנהלים מגעים מול אנשי ראש העיר עליזה בלוך, כדי לסייע לצרכי הקהילות בתמורה לתמיכה חוזרת במועמדותה.

במפגלות החרדיות מודעים להתפרצות התסכול בקרב חברי הקהילות. כבר בבחירות הארציות היה מי שניצל את הפרצה, כאשר מפלגת הציונות הדתית ערכה קמפיין מיועד לחרדים והדתיים דוברי האנגלית. במפלגה גייסו קולות רבים בעיקר בבית שמש, ולכאורה נראה כי ינסו לשחזר את ההצלחה גם בבחירות הקרבות.

בחירות מוניציפליות 2023 ירושלים בית שמש דגל התורה אמריקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}