כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

"דינו של כל מחבל צריך להיות דין מוות"

שר הביטחון ביקר בחטיבה המרחבית עציון, והתייחס לגל הטרור הגואה, לשני מקרי הרצח ולהיערכות להסלמה

צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

"בעקבות הרצח הנורא שהיה כאן אתמול, לא רחוק מכאן בצומת אלון שבות, שבו נרצחה לצערנו צעירה, דליה למקוס זכרה לברכה, ומכאן אני קודם כל מביע תנחומים למשפחתה", כך אמר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בעת ביקורו היום (ג) בחטיבה המרחבית עציון.

"אתמול היה רצח נוסף, של חייל, סמל ראשון אלמוג שילוני, בתל אביב, וגם למשפחתו אני שולח תנחומים. שני מקרי הרצח האלה בוצעו על ידי מחבלים, כל אחד קיבל את ההחלטה לבדו, לא תחת איזשהו ארגון, וביצעו את הרציחות הללו. שניהם מאזור יהודה ושומרון, האחד מחברון והשני מאזור שכם".

"אנחנו נמצאים בעיצומה של הסלמה שמתחילה מאירועים בהר הבית לפני כבר שבועות ספורים, מתפשטים לירושלים, ליהודה ושומרון וגם למקומות אחרים בארץ, כולל לצערנו גם בקרב ערביי ישראל. אנחנו לא ניתן להסלמה הזו להתפתח, ופה ביהודה ושומרון הכוחות תוגברו בימים האחרונים, כולל ביממה האחרונה, כדי קודם כל לתת מענה אבטחתי לנוכח ביצוע של פיגועי דריסה או של סכינאות. ובוודאי אם מישהו ינסה להוציא לפועל פיגוע תחת מה שנקרא טרור מאורגן. הייתה גם עליה באלימות ובטרור העממי, אבנים ובקבוקי תבערה בימים האחרונים, אני מקווה שתגבור הכוחות קודם כל ייתן מענה לאבטחה בשטח.

"בנוסף לזה אנחנו כמובן נכנסים למעצרים, יותר רחבים מאשר קודם בשל פוטנציאל לבצע פיגועים וכדי לנקוט ביד קשה, כולל הריסות בתים של מחבלים כדי להפסיק את הגל הזה. במקביל אני קורא מכאן שוב לכל מי שיש לו יד ורגל ומשפיע, ויש לו עניין בהרגעה - להרגיע. אז אני מבין שלחמאס אין עניין בהרגעה ואולי לגורמים אסלאמיים אחרים אין עניין בהרגעה, אבל אם לרשות הפלסטינאית יש עניין בהרגעה, אז ראוי להרגיע. אנחנו לפחות מצדנו נוקטים בפעילות כזו כולל נגד מה שנתפס לצערי מצדם כהתפרעויות בהר הבית, כדי למנוע הסלמה, ואני מקווה שהפעילות הזו תביא כמה שיותר מענה למצב".

"אין צורך בשינויים בהוראות הפתיחה באש. הוראות הפתיחה באש הן ידועות, הן קבועות, מי שבסכנת חיים יורה כדי לפגוע, אם זה נוהל מעצר חשוד אז זה נוהל מעצר חשוד. במקום שאין איום, אז כמובן שאין צורך לירות".

"מאחר ואני גם למה שנקרא 'אינתיפאדה שניה' לא קראתי אינתיפאדה, אלא זו הייתה מלחמת טרור מתאבדים, אז אני מציע שלא ניאחז בשם כזה או אחר. גם היום ביהודה ושומרון אנחנו לא רואים את ההמונים יוצאים לרחובות. אנחנו רואים כן במקומות מסוימים צעירים שמפעילים טרור עממי, ובעיקר רואים מפגעים בודדים. איך לקרוא לזה? בואו נמתין ונראה איך זה מתפתח, ברור שזו הסלמה,רואים שיש עלייה בגל אלימות, איך נכנה את זה? בוא נמתין ונראה".

בנוגע להתבטאות יו"ר הכנסת שאמר: "המאבטח בכניסה לאלון שבות פספס בכמה סנטימטרים את המחבל אתמול והיה צריך בעצם להשלים את חיסולו" דברים שמתחברים גם לדבריו של השר אהרונוביץ' לפני כשבוע האם אלה דברים שגם אתה מעוניין להתייחס עליהם?

שר הביטחון התייחס לשאלה ואמר: "ברור שכל מי שמנסה לרצוח יהודים או לרצוח אדם צריך לפגוע בו כדי להורגו. בנסיבות שהיו, קרה מה שקרה, אני לא יכול לבוא בטענות למאבטח ולא יכול לבוא בטענות לאף אחד, אבל דינו של כל מחבל במידה והוא מרים ידו בין אם בסכין, או בין אם בדריסה ובין אם בנשק חם, דינו במקרה הזה צריך להיות דין מוות בהתאם לנסיבות. לא הורגים סתם, זה לא ענישה, זו פגיעה כדי למנוע את המשך הכוונה שלו לרצוח בני אדם באשר הם".

שר הביטחון בסיור במקום הפיגוע. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון






שר הביטחון עציון חטיבה הרוגים מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}