ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
נתונים מפתיעים

מחירי הדיור צנחו דרמטית בעיר במרכז הארץ, והיכן נרשם זינוק?

חולון הובילה את הצניחה במחירי הדיור, כשהמחירים שביקשו מוכרים על דירות 4 חדרים באתר יד-2 הוזלו משמעותית. לעומתה, העיר המרכזית בקריות רושמת זינוק ניכר במחירי הדיור

מחירי הדיור צנחו דרמטית בעיר במרכז הארץ, והיכן נרשם זינוק?
דירות קבלן. אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

אתר יד 2 בדק את הערים בישראל בהן מחירי הנדל"ן ירדו בחדות ברבעון השני של שנת 2023 לעומת המחירים ברבעון האחרון של 2022 והנתונים שעלו - לא פחות ממרתקים.

בכתבה של אפרת נומברג יונגר באתר מאקו מובא כי בראש רשימת הערים שמובילות את ירידת המחירים, ניצבת העיר חולון, שם נרשמה ירידת מחיר של 5.8 אחוזי שינוי במחיר המבוקש עבור דירות 4 חדרים בעיר גם בגבעתיים, ראש העין, אור עקיבא, חדרה, נתיבות ותל אביב המוכרים נאלצו להוריד את המחיר שהם דרשו על דירות 4 חדרים כדי לנסות למכור אותן. בכלל תל אביב סבלה בתחילת השנה מירידת מחירים דרמטית בעיר, שרגילה שמחירי הדיור בה רק עולים, נוכח עליית הריבית, משבר ההייטק והסחרור שאליו נכנסה הממשלה בעקבות ניסיון חקיקה משפטית.

לעומתן ערים שנראה שהושפעו בקושי מסביבות הריבית, והתהפוכות הפוליטיות היו הערים: נתניה וירושלים, שם נרשמו ירידות מחירים קלות בלבד. בכיוון ההפוך עומדות הערים נהריה, פתח תקווה וקריית ים שהמחירים שם עוד לא עלו דרסטית אך מתחילים לטפס.

מי שמובילות בעליות המחירים ברבעון השני של השנה הן ערי הקריות שנמצאות באור הזרקורים בשנים האחרונות, ואחרי שנים בהם מומחי הנדל"ן טענו שהם יהיו ה"דבר הבא", סוף סוף הטענות מוכחות בשטח. קריית אתא רשמה עלייה דרסטית במחירי הדירות, ותוך חצי שנה בלבד עלו המחירים המבוקשים בלא פחות מ- 14.7 אחוזים. גם קריית ביאליק נהנית מעלית מחירים נאה ורושמת עלייה בדרישת מחיר של 10.8 אחוזים. לוד ניצבת עם 8.4 אחוזים וקריית מוצקין עם 5.7 אחוזים.

 

חולון קרית אתא יוקר המחיה יד 2

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}