ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

חוק הנורמות אושר בוועדת שרים לחקיקה

החוק יחיל באופן אוטומטי כל חקיקה ישראלית שתעבור בכנסת - גם בשטחי יהודה ושומרון באמצעות צו אלוף

יו"ש. צלם: קובי הר צבי
יו"ש. צלם: קובי הר צבי

'חוק הנורמות' הקובע כי כל חקיקה ישראלית שתעבור בכנסת, תחול ביהודה ושומרון באמצעות צו של אלוף הפיקוד, עבר היום (א') בוועדת השרים לחקיקה.

בחוק תמכו ששה שרים (אורי אריאל, אורי אורבך, יאיר שמיר, גלעד ארדן, סופה לנדבר ושטייניץ) והתנגדו ארבעה (לבני, פרי, לפיד וגרמן). השרה לבנת נמנעה.

תגובת יו"ר שדולת ארץ ישראל, ח"כ אורית סטרוק וח"כ יריב לוין להחלטת וועדת השרים: "אנו מברכים על ההחלטה החשובה של ועדת השרים לאשר את הצעת החוק. זוהי החלטה חשובה שיש בה כדי למנוע אפליה של ממש. אנו מקווים שהממשלה תתאחד כולה מאחורי הצעת החוק, ומצפים גם משרים שאינם תומכי ההתיישבות אך הם ודאי תומכים בזכויות אזרח, לתמוך בזכויות האזרח של המתיישבים, ולאפשר לנו להמשיך ולקדם במהירות האפשרית".

יו״ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח״כ דוד רותם מיוזמי ׳חוק הנורמות׳ שאושר בועדת השרים לענייני חקיקה: ״מאות אלפי ישראלים מצביעים לכנסת אבל חייהם מנוהלים לא על ידה, אלא על ידי אלוף פיקוד המרכז. חוקים חשובים רבים כמו שרותי רפואה והצלה, נגישות נכים ואיכות סביבה לא חלים באזורים אלו. מטרת החוק היא לאפשר נורמאליות ביו״ש והוא צעד ליצירת שיוויון בחייהם של כלל אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ״.
יהודה ושומרון נורמות חוק רותם אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד