ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

טרור המכוניות: דורס החיילים הסגיר את עצמו • מצבם של שניים מהפצועים קשה

המחבל המאם אל-מסאלמה, שביצע את פיגוע הדריסה בחיילים בצומת גוש עציון - הסגיר עצמו לידי כוחות צה"ל • אלפי שוטרים הוזרמו לירושלים ותוגברה האבטחה על תחנות הנוסעים של הרכבת הקלה • סמוך לתחנות הוצבו בטונדות למניעת עליית רכבים על המדרכות • בבתי החולים מאושפזים פצועי פיגועי הדריסה • מצבו של החייל שנפגע, תושב אלעד - הדרדר • מצב נכדו של הגר"ש בעדני - אנוש

פינוי פצועי הפיגוע אמש. צילום: פלאש90
פינוי פצועי הפיגוע אמש. צילום: פלאש90

צפו: כך נראה פיגוע הדריסה במצלמות האבטחה

תקיפה ברכבת הקלה
הבוקר השתלטו מאבטחי הרכבת הקלה על חשוד ערבי שתקף תוך שימוש ככל הנראה בחפץ חד מאבטח בתחנת הרכבת הקלה בשער שכם. המאבטח לא נפגע. למקום הגיעו כוחות משטרה, והחשוד נלקח לחקירה.

ממשטרת ירושלים נמסר כי בתחנת הרכבת הקלה בדרך שכם ביקש מאבטח הרכבת לבדוק צעיר בן מיעוטים שעמד בתחנה, במהלכה תקף את המאבטח. המאבט השתלט עליו והזעיק כוח משטרה שהיה באזור. החשוד, תושב בית חנינא כבן 20, אשר היה אמור להיות במעצר בית בגין אירוע אחר, נעצר ונלקח לחקירה בתחנת לב הבירה.

אתמול במהלך הפרות הסדר בירושלים נעצרו על ידי כוחות משטרה ולוחמי משמר הגבול 16 מפירי סדר ופורעי חוק. מיום 22.10.14 ועד היום נעצרו 188 מפירי סדר מהם 117 בגירים ו-71 קטינים.

על רקע המצב הביטחוני המתוח והפרות הסדר המתמשכות בירושלים, נענה שר הכלכלה נפתלי בנט באופן חלקי וזמני לבקשת השר לביטחון הפנים ואסר ייבוא זיקוקים לישראל לתקופה של 60 יום.

החלטתו של בנט התקבלה בתום דיונים מקצועיים שנערכו עם גורמי המקצוע במשרד הכלכלה בהם הוחלט כי המגבלות יוטלו על זיקוקים מקטגורייה 2 בלבד, זאת לאור העובדה כי רק זיקוקים מסוג זה משמשים פלסטינים לירי וניסיונות פגיעה בכוחות הביטחון.

לא יחול כל שינוי במדיניות הייבוא והפיקוח על יתר הזיקוקים המיובאים לישראל. בנט הורה למנכ"ל משרד הכלכלה לבחון במהלך לתקופת ההגבלה על הייבוא פתרונות לטווח ארוך ואפשרות החמרה בקריטריונים הנוגעים לפיקוח על הזיקוקים. לאחר ההחלטה הבהיר בנט כי נאות לאסור באופן זמני את הייבוא לאור חומרת המצב כפי שתוארה על ידי המשטרה וכצעד מסייע להשבת השקט לירושלים בהקדם.

"ככלל, צעד של הגבלת יבוא אינו משקף את מדיניותי. הרי לא נאסור מחר על ייבוא כלי רכב כצעד מניעה נגד תאונות דרכים, לא נטיל מגבלות על ייבוא סכינים כדי למנוע דקירות.כך גם לעניין הזיקוקים, איסור מוחלט הוא לא הפתרון להתפרעויות. אני מאמין שפתרון לטווח ארוך יותר יבוא רק בדרך של הגברת הנחישות והאכיפה ע"י משטרת ישראל כנגד המתפרעים." אמר בנט.
ירושלים רכב טרור ישראל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}