כ"א כסלו התשפ"ה
22.12.2024
יש שינויים במחירוני המשומשות

המגמות ברכב החשמלי מתבהרות, ברכבים האחרים כוחות השוק דוברים

מכוניות חשמליות הוזלו באופן מתון, למשל אטו 3 של חברת BYD מודל 2022 ברמת הגימור "דיזיין" היתה שווה בחודש שעבר 147 אלף שקל והחודש היא ירדה באלף שקל ל 146 אלף . גם בג'ילי הירידות אינן משמעותיות, כאשר הג'יאומטרי C "פרו" מודל 2021 שהיתה שווה 121 אלף שקל ירדה ל 120 אלף שקל. גם בגזרת הרכב הלא חשמלי הורגשו שינויי מחיר במחירון אוגוסט. לדוגמה, טויוטה קורולה החדשה ברמת הגימור "סנס" מודל 2021 היתה שווה בחודש שעבר 110 אלף שקל, כעת מחירה ירד ל 108 אלף שק

המגמות ברכב החשמלי מתבהרות, ברכבים האחרים כוחות השוק דוברים
אייוואיז U5 החשמלית - היצרן בצרות הקונים מתרחקים צילום: אייוואיז

חודשי הקיץ הגיעו ועמם גם ירידות בלוחות הרכב המשומש. כך, ממחירון לוי יצחק של חודש אוגוסט אשר מתפרסם כעת עולה שורה מעניינת של שינויי מחירים, חלקם לטובה וחלקם לרעה – לבעלי המכוניות.

כיום פלח השוק אשר מעניין את הצרכנים באופן הניכר ביותר הוא זה של המכוניות החשמליות-ושם לפחות בחלק מן הדגמים נרשמות ירידות. בל נשכח שרוב החשמליות הן עדיין חדשות יחסית בישראל והן לא שווקו כאן לפני שנת 2021, כך שהרבה יותר קל לעקוב אחרי התמורות שחלו במחיריהן.

אם ניקח לדוגמה את אייווייז הסינית, דגם אשר נקרא U5, רכב שהוא פופולארי למדי בישראל אזי נגלה שבמחירו חלו ירידות משמעותיות. לפי פרסומים בחו"ל היצרנית אינה נמצאת במיטבה ויתכן שזו אחת הסיבות לירידות הנאות. כך לדוגמה רכב כזה מודל 2021 ברמת הגימור "סטנדרט" היה שווה 130 אלף שקל בחודש שעבר. כעת הוא שווה 125 אלף שקל. אותו רכב מודל 2022 אשר היה שווה 135 אלף שקל בחודש שעבר שווה כעת 133 אלף שקל.

מאזדה 3 ספיריט המחירון לא השתנה: צילום מאזדה

אם נבדוק את ה -ZS של יצרנית הרכב MG, שהיא אחת הוותיקות בישראל מבחינת יבוא של רכב חשמלי אזי נגלה שכזה רכב מודל 2019 ברמת גימור "נט אפ" היה שווה לפני חודש 108 אלף שקל ומחירו כעת ירד ל-105 אלף שקל. למעשה כל דגמי ה "נט אפ" של MG ירדו בשיעור של 3,000 שקל בכל שנות היצור.

מכוניות חשמליות אחרות הוזלו באופן הרבה יותר מתון, למשל אטו 3 של חברת BYD מודל 2022 ברמת הגימור "דיזיין" היתה שווה בחודש שעבר 147 אלף שקל והחודש היא ירדה באלף שקל ל 146 אלף . גם בג'ילי הירידות אינן משמעותיות, כאשר הג'יאומטרי C "פרו" מודל 2021 שהיתה שווה 121 אלף שקל ירדה ל 120 אלף שקל. אבל אותה ג'יאומטרי C פרו מודל 2022 שהיתה שווה 128 אלף שקל ירדה ל-125 אלף שקל החודש.

גם בגזרת הרכב הלא חשמלי הורגשו שינויי מחיר במחירון אוגוסט. לדוגמה, טויוטה קורולה החדשה ברמת הגימור "סנס" מודל 2021 היתה שווה בחודש שעבר 110 אלף שקל, כעת מחירה ירד ל 108 אלף שקל. יונדאי פאליסייד מודל 2021  שמחירו היה 210 אלף שקל ירד ל 206 אלף שקל.

יחד עם זאת, לא כולם ירדו: אם ניקח למשל את מאזדה 3 ברמת גימור "ספיריט" מודל 2019 אזי נגלה שמחירה נותר ללא שינוי ועומד על 98 אלף שקל. אותה מאזדה מודל 2020 שווה 107 אלף שקל, כלומר המחיר ללא שינוי. מיצובישי אאוטלנדר אשר זוכה לפופולאריות הודות למספר המושבים שלו ולמרווח הפנימי לא ירד גם הוא: אאוטלנדר "פרמיום" מודל 2015 היה שווה בחודש שעבר 90 אלף שקל וירד ל-90 אלף שקל. אותו רכב מודל 2020 היה שווה 137 אלף שקל וירד ל 134 אלף שקל. אאוטלנדר החדש ברמת גימור "אקזקיוטיב" מודל 2021 היה שווה 146 אלף שקל ושווה כעת 143 אלף שקל.

מחירון רכב טיוטה רכב חשמלי מאזדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}