י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הזירה הפוליטית: "אבו מאזן נהג במכונית המוות"

השר נפתלי בנט מאשים: "הדורס הוא שליחו של אבו מאזן" • אהרונוביץ התעורר: "להרוס את בתי המחבלים"

אהרונוביץ, צילום: פלאש90
אהרונוביץ, צילום: פלאש90

המערכת הפוליטית בישראל סוערת בשל פיגוע הדריסה שאירע היום (ד'), בפעם השלישית, בירושלים.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת אמר: "זהו יום קשה בירושלים ובשם תושבי העיר אני משתתף בצערה של משפחת ההרוג ושולח איחולי החלמה לפצועים. ממשלת ישראל חייבת לפעול במדיניות יד קשה כדי לנצח את המלחמה מול הטרור והפרות הסדר. יש לי מסר חשוב לתושבי העיר שלא נשכח שכוונתם של הטרוריסטים לשבש את חיינו לפגוע ולהפחיד אותנו. התשובה היחידה היא להחזיר את העיר לשגרה ולהמשיך בשגרת יומנו כי זה המסר למחבלים. אנחנו כאן ולא נזוז מכאן. נפעל ביד קשה יותר ואת המלחמה הזאת ננצח".

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ אמר כי, "קצין מג״ב זיהה את הפיגוע, לקח אחריות ודלק אחר המחבל עד שחיסל אותו", והוסיף: "אמליץ בקרוב לרה״מ להרוס את בתי המחבלים הדורסים״.

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר כי, "אבו מאזן הוא הנהג במכוניות המוות בירושלים, והמחבלים הם רק שליחיו.

"מדינת ישראל צריכה לומר בקול ברור כי ממשלת הפתח-חמאס היא רשות טרור ויש לפעול מולה בהתאם. אין כיפת ברזל נגד נהגי מכוניות, ואזרחי ישראל לא יוכלו לחיות בלי הרתעה וריבונות בעיר בירתם. ביטחון הוא לא מותרות".

השר אורי אריאל הגיב: "הטרור הערבי בירושלים ממשיך ומתעצם. מי שלא נלחם בטרור כשהוא קטן מזמין את הפיגוע הבא. ראש הממשלה חייב לשנות כיוון, לנקוט ביד קשה נגד כל גילוי של אלימות ולשבור את הטרור. צריך להמשיך ולהחמיר את העונש על מחבלים ובני משפחותיהם. רק הרתעה חזקה תמנע את הפיגוע הבא".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: "אינתיפאדה מתרחשת בבירת ישראל והממשלה נוהגת כבת יענה. על ראש הממשלה לקחת אחריות ולטפל בכל הכח ובכל האמצעים למיגור הטרור שמשתולל בחסות ובעידוד אבו מאזן".

ח"כ אלי ישי אמר כי, "מגיע צל"ש לכוחות הביטחון שחיסלו את המחבל במהירות. ב"ה נמנע פיגוע גדול יותר על ידי מחבל צמא דם שחיפש להרוג כמה שיותר אזרחים. ההסלמה בירושלים מעוררת דאגה אבל יחד עם זאת לנו אסור להירתע".

יו"ר מרכז הליכוד ח"כ דני דנון אמר כי "מחבלים עם תעודת זהות כחולה מסתובבים חופשי בירושלים ועושים כבשלהם, הגיע הזמן שהשב"כ ומשטרת ישראל יחליפו את הדיסקט לגבי הדרך לטיפול בהרמת הראש של ארגוני הטרור.

"הודעת התמיכה של יו"ר הרשות הפלשתיני במחבל הקודם הייתה דלק למחבל הנוכחי. בדרכו מוביל אבו מאזן למעשי הפיגוע כנגד אזרחי ישראל ותושבי ירושלים בפרט".

ראש ממשלת ירדן עבדאללה א-נסור הורה לזמן להתייעצות את השגריר בישראל, וליד עבידאת. בהודעה הירדנית נכתב כי החזרת השגריר היא "מחאה על ההסלמה הישראלית הגוברת וחסרת התקדים בהר הבית וההפרות הישראליות הנישנות וחוזרות בירושלים". בנוסף א-נסור הורה להגיש לאלתר תלונה על "התקיפות הישראליות" בהר הבית למועצת הביטחון.

דובר חמאס בעזה מושיר אל-מסרי בירך את המחבל מירושלים ואמר כי הוא "נקם על אל-אקצה ועל דמם של השומרים והשומרות על אל-אקצה".

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים
ירושלים טרור פיגוע רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}